۱۱۹۷۵۸۰
۵۰۲۰
۵۰۲۰
پ

رپورتاژ آگهی

با مراحل راه اندازی استارت اپ در کانادا آشنا شوید

چطور می‌توانیم یک استارت آپ در کانادا راه اندازی کنیم؟ صفر تا صد راه اندازی استارت آپ کانادا را اینجا بخوانید.

چطور می‌توانیم یک استارت آپ در کانادا راه اندازی کنیم؟ صفر تا صد راه اندازی استارت آپ کانادا را اینجا بخوانید.
با مراحل راه اندازی استارت اپ در کانادا آشنا شوید
شاید وقتی به کانادا فکر کنیم، اولین راه‌هایی که به ذهنمان برسد ورود تحصیلی یا کاری باشد. اما روش‌های دیگری هم برای ورود به کانادا وجود دارد. کانادا یکی از کشور‌هایی است که بیشترین تنوع در روش‌های مهاجرتی را دارد. مهاجرت از طریق استارت آپ یکی از همین روش‌هاست که شهروندان کشور‌های مختلف دنیا می‌توانند از آن استفاده کنند. فقط کافیست بتوانید یک استارت آپ را بر اساس شرایط و قوانین کشور کانادا در این کشور راه اندازی کنید و اقامت دائم بگیرید. در این مطلب، نحوه ورود به کانادا از طریق استارت آپ را بررسی می‌کنیم.

برنامه استارت آپ به چه معناست؟

قبل از اینکه وارد جزئیات برنامه استارت آپ کانادا و نحوه انجام آن شویم، بهتر است در مورد خود این برنامه صحبت کنیم. اگر شما شخصی هستید که یک ایده استارت آپی را در ایران یا هر نقطه دیگری از دنیا به مرحله اجرا درآورده‌اید، تحت شرایط می‌توانید از طریق همین استارت آپ به کشور کانادا وارد شوید.
ورود به یک کشور از طریق استارت آپ به این معناست که شما به عنوان صاحب کسب و کار یا یکی از صاحبان کسب و کار، قصد انتقال دانش و تجربیات خود به کشور کانادا را داشته باشید. شاید اولین چیزی که به ذهنتان برسد، نیاز به سرمایه هنگفت باشد. اما واقعیت این است که با داشتن یک طرح تجاری قوی و ارائه مناسب آن می‌توانید از سازمان‌های کانادایی انواع حمایت مالی و تسهیلات لازم جهت راه اندازی استارت آپ را بگیرید.
در واقع، دولت کانادا این برنامه مهاجرتی را طراحی کرده تا افراد نوآور و کارآفرین وارد این کشور شوند و با راه اندازی کسب و کار‌های نوپا و موفق به اقتصاد کانادا کمک کنند. در حال حاضر، کانادا به دلیل اقتصاد رو به رشدی که دارد یکی از بهترین کشور‌های دنیا برای راه اندازی استارت آپ محسوب می‌شود.
با مراحل راه اندازی استارت اپ در کانادا آشنا شوید

ویزای استارت آپ کانادا

افراد خلاق و کارآفرین برای ورود به کانادا می‌توانند برای ویزای استارت آپ کانادا درخواست بدهند. اما برای درخواست این ویزا باید شرایط کلی زیر را داشته باشید:
• داشتن ایده نوآورانه
• ایجاد شغل برای شهروندان کانادایی
• امکان رقابت با کسب و کار‌های مشابه در فضای کسب و کار
این‌ها موارد کلی هستند که هر متقاضی برای شروع درخواست باید آن‌ها را داشته باشد. اما علاوه بر این‌ها باید برای قبول درخواست، شرایط دیگری را هم داشته باشید. شرایط لازم برای ویزای استارت آپ کانادا شامل موارد زیر می‌شود:

۱- برخورداری از یک کسب و کار واجد شرایط

اولین موضوع این است که کسب و کار شما یک ایده و طرح با قابلیت اجرایی در کشور کانادا داشته باشد. اما به جز این‌ها، کسب و کار شما باید شرایط زیر را داشته باشد تا واجد شرایط تلقی شود:
• شخص متقاضی باید دارای حداقل ۱۰ ٪ از حق رای کل هیات مدیره کسب و کار باشد
• شخص متقاضی و سازمان حمایت کننده باید بیشتر از ۵۰ درصد کل حق رای را به طور مشترک در اختیار داشته باشند
• بخش اصلی امور تجاری کسب و کار شما باید در داخل کشور کانادا انجام شود.
دقت داشته باشید که حداکثر ۵ نفر می‌توانند برای راه اندازی یک استارت آپ در کانادا درخواست دهند.

۲- نامه تایید حمایت یکی از سازمان‌های کانادایی

برای گرفتن ویزای استارت آپ کانادا باید حتما نامه حمایت یکی از سازمان‌های مورد تایید این کشور را داشته باشید. در واقع این نامه نشان می‌دهد که یکی از سازمان‌های حمایت کننده کانادایی، کسب و کار شما را ساپورت می‌کند. این سازمان‌ها به سه دسته زیر تقسیم می‌شوند:
• angel investor group
• venture capital fund
• business incubator
هر کدام از این سازمان‌ها شرایط خاص خود را دارند. به عنوان مثال اگر بتوانید حمایت یک business incubator را بگیرید، نیازی به سرمایه اولیه برای راه اندازی نخواهید داشت.
برای گرفتن نامه حمایت این سازمان‌ها باید یک بیزنس پلن کاملا حرفه‌ای را تدوین کنید که نشان دهد ایده و استارت آپ شما ارزش سرمایه گذاری را دارد. حتی ممکن است از شما خواسته شود که طرح خود را به صورت حضوری ارائه کنید؛ بنابراین بهتر است از قبل با روند بررسی و ارزیابی این سازمان‌ها آشنا باشید.

۳- مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی

برای اینکه کسب و کار خود را در کانادا راه اندازی کنید باید بتوانید به یکی از دو زبان رسمی کشور کانادا یعنی انگلیسی یا فرانسوی مسلط شوید. برای اثبات توانایی در مهارت‌های مختلف زبان باید مدرک یک آزمون زبان معتبر مثل آیلتس یا تافل را ارائه دهید.

۴- برخورداری از تمکن مالی کافی

برای ورود به کشور کانادا به عنوان یک کارآفرین باید ثبات کنید که از پس هزینه‌های زندگی خودتان و خانواده‌تان در مدت اقامت در این کشور برمی‌آیید. برای اثبات تمکن مالی باید موجودی حساب شما حداقل ۱۳ هزار دلار کانادا باشد. البته این فقط برای یک نفر است و در صورتی که اعضای خانواده‌تان هم همراه شما باشند، این مبلغ بیشتر خواهد شد. به عنوان مثال برای دو نفر این مبلغ ۱۶ هزار دلار کاناداست.

مراحل گرفتن ویزای استارت آپ کانادا

برای گرفتن ویزای استارت آپ کانادا قبل از هر چیزی باید یک ایده کسب و کار مشخص داشته باشید. این ایده باید در قالب یک بیزنس پلن حرفه‌ای تدوین شده باشد. سپس باید بیزنس پلن خود را به یکی از سازمان‌های کانادایی که در موردشان صحبت شد، ارائه کنید. در صورتی که سازمان مورد نظر، طرح تجاری شما را تایید کند تازه پروسه گرفتن ویزای استارت آپ کانادا شروع می‌شود.
در صورتی که تمام شرایط از جمله مهارت در زبان و تمکن مالی را دارید، می‌توانید درخواست خود را برای گرفتن اقامت دائم کانادا ثبت کنید. معمولاً بین ۱۲ تا ۱۶ ماه کاری طول می‌کشد که نتیجه درخواست شما مشخص شود. بعد زا پذیرفته شدن درخواست باید اقدامات بعدی مثل بیومتریک را برای گرفتن اقامت دائم کانادا انجام دهید.
برای گرفتن ویزای استارت آپ کانادا باید هزینه رسیدگی به پرونده و مواردی مثل ورک پرمیت را پرداخت کنید. ضمن اینکه برای گرفتن کارت اقامت دائم نیز باید هزینه جداگانه‌ای را پرداخت کنید.
ویزای استارت آپ کانادا یکی از جذاب‌ترین شیوه‌های مهاجرتی برای افراد کارآفرین است. این روش از لحاظ فرآیند و مسائل قانونی دارای پیچیدگی‌های زیادی است و به همین دلیل توصیه می‌کنیم که از مشاوره و کمک وکیل مهاجرت یا موسسه مهاجرتی معتبر استفاده کنید.
هلدینگ نیلگام سالهاست که در زمینه کانادا فعالیت می‌کند و پرونده‌های موفقی را در زمینه ویزای استارت آپ داشته است. نیلگام از شروع کار ویزای استارت آپ یعنی آماده سازی بیزنس پلن تا گرفتن کارت اقامت دائم همراه شما خواهد بود. برای ارزیابی شرایط خودتان و گرفتن مشاوره تخصصی می‌توانید با کارشناسان نیلگام تماس بگیرید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج