۱۱۹۸۹۰۲
۲ نظر
۵۰۲۰
۲ نظر
۵۰۲۰
پ

با لامینورِ مهرجویی از این شوخی‌ها نکنید

اعلام عدم حضور لامینور ساخته داریوش مهرجویی در لیست اکران نوروزی سینماها با موجی از انتقاد در بین اهالی هنر همراه شده تا آنجا که عماد عبودزاده، منتقد سینما در یادداشتی از این رویداد تلخ گلایه کرد.

برترین‌ها: اعلام عدم حضور لامینور ساخته داریوش مهرجویی در لیست اکران نوروزی سینماها با موجی از انتقاد در بین اهالی هنر همراه شده تا آنجا که عماد عبودزاده، منتقد سینما در یادداشتی از این رویداد تلخ گلایه کرد.

در همین رابطه لینک زیر را بخوانید:

نکنید دوستان، داریوش عزیز ما را دق ندهید

محمدرضا فرجی، مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی با عنوان این مطلب افزود: فیلم «لامینور» از نظر سازمان سینمایی مانعی برای دریافت پروانه نمایش ندارد، این فیلم پروانه نمایش خود را دو سال گذشته دریافت کرده و الان اعتبار آن پروانه منقضی شده است.

با لامینورِ مهرجویی از این شوخی‌ها نکنید

به گفته مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی؛ فیلم «لامینور» مشکلی برای صدور پروانه نمایش ندارد؛ فیلم بازبینی شده و جمع بندی آن به زودی صورت می‌گیرد.

وی در عین حال گفت: این فیلم در اکران نوروزی نیست و بزودی با تعامل تهیه کننده پروانه نمایش فیلم صادر می‌شود.

در این‌ رابطه عماد عبودزاده، منتقد سینما نوشت:

* بالاخره پس از هشت سال انتظار و كش و قوس هاى فراوان، جديدترين اثر كارگردان صاحب سبك سينماى ايران "داريوش مهرجويى" به نام «لامینور» آماده نمايش شده و طرفداران او و دوستداران سينما اين شور و شوق را داشتند تا بتوانند از تاريخ ١٨ اسفندماه به تماشاى اين اثر بنشينند.

* امّا در اين چند روز گذشته درباره جلوگيرى از اكران عمومى اين اثر، خبرهاى جديدى به گوش رسيد كه گويا برخى از اكران اين فيلم سود نمى بردند… احتمالاً سانسورچى ها با محتواى اصلى اين فيلم مشكل داشتند و اين ويژگى از فيلم را به ضرر خود مى دانستند؛ كه در نهايت آن چيزى شد كه آرزويش را داشتند.

* البته اين اتفاق و جلوگيرى ها، اولين بار نيست كه براى "داريوش مهرجويى" و سينماى او رخ مى دهد؛ «دايره مينا»، «مدرسه اى كه مى رفتيم»، «بانو» و «على سنتورى» آثارى از اين كارگردان هستند كه مورد ظلم و ستم و زير تيغ سانسور و در نهايت قاچاق قرار گرفته اند؛ چرا كه تمام نهادها و مؤسسات دولتى سينمايى حاضر به اعتماد كردن به "داريوش مهرجويى" و آثار او نيستند.

* "داريوش مهرجويى" چشم و چراغ و يكى از بنيان گذاران سينماى مدرن و بين المللى در ايران است… با تمامى دشوارى ها، دشمنى ها و كينه ورزى ها، مسيرى كه اين فيلمساز در طول بيش نيم قرن پيموده، جاده اى پر از افتخار و تجربه است؛ افتخار براى كارگردانى كه با تمام اين مشكلات و پريشان حالى ها، هرگز به خود و مخاطبان هميشه همراهش خيانت نكرده است.

* پس به جرأت مى توان گفت كه جديدترين اثر او نيز مى توانست اعتبار و افتخار براى سينماى ايران به دنبال داشته باشد و حتى شوخى با اكران نكردن «لامینور» هم به هيچ وجه قشنگ و جايز نبود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با همه چی مشکل دارند

    • بدون نام

      خودشون مجوز دادن باز مشکل دارند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج