۱۲۰۰۱۳۹
۵۰۶۳
۵۰۶۳
پ

سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال؛ دهه شصتی‌های پیشرو

گزارشی از رده‌های سنی مختلفی که در بازار رمز ارز و از طریق نوبیتکس سرمایه‌گذاری کردند.

برترین‌ها: گزارشی از رده‌های سنی مختلفی که در بازار رمز ارز و از طریق نوبیتکس سرمایه‌گذاری کردند.

سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال؛ دهه شصتی‌های پیشرو

دهه شصتی‌های پیشرو!

کشف یک دنیای عجیب و علاقه آدم‌ها به پولدار شدن باعث شده تا دنیای رزمرارزها دیگر دنیای ناشناخته‌ای نباشد. در این دوسال اخیر اگر شما جز سرمایه‌گذاران این بازار هم نباشید، حداقل اسامی ‌بیت‌کوین، اتریوم، دوج‌کوین، تتر و ... به گوش شما آشنا بوده است. دنیای رمزارز در دوسال گذشته مورد استقبال قرار گرفته است. دنیای پیچیده‌ای که حالا روز به روز علاقه‌مندان بیشتری پیدا می‌کند.

نوبیتکس به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در این حوزه، گزارش سال خود را به تازگی براساس داده‌های کاربران این صرافی ارزهای دیجیتال منتشر کرده است. گزارشی که می‌توان به وسیله اطلاعات آن، تحلیل‌های فراوانی از رفتار کاربران در سال گذشته میلادی داشت. از آنجایی که دنیای رمزارز یک بازار بین المللی‌ست گزارش سال نوبیتکس، فراز و فرودهای سال 2021 را منتشر کرده است و به صورت جزیی موارد زیادی را بررسی کرده است.

سهم ۴۴ درصدی دهه شصتی‌ها از بازار نوبیتکس

یکی از مهم‌ترین نکات مورد توجه در گزارش سال نوبیتکس، سن کاربران فعال در بازار رمزارز است. گـروه سـنی ۳۱ تـا ۴۰سـال پرجمعیت‌تریـن گـروه بیـن کاربـران نوبیتکـس هسـتند و حــدود ۴۴درصــد جمعیــت کاربــران این صرافی ارز دیجیتال را تشـــکیل می‌دهنـــد. بر اساس این گزارش 3/45 درصد از کل دارایی‌های موجود در کیف پول صرافی نیز، مربوط به گروه سنی ۳۱ تا ۴۰سال است. در واقع با توجه به سهم 44 درصدی دهه شصتی‌ها از تعداد کل کاربران نوبیتکس، سـهم آنهــا از کل دارایی‌هـای نگهــداری شــده در کیــف پــول صرافــی نیز بالاتــر اســت.

این گزارش نشان می‌دهد دهه شصتی‌ها در صدر فعالان این بازار هستند. گروه سنی پرحاشیه‌ای که از سال‌های دور تا امروز، همچنان در بسیاری از مسائل در صدر قرار می‌گیرند و پیشرو هستند. اما اگر بخواهیم نگاه تحلیلی به این موضوع داشته باشیم باید چند مورد مهم را بررسی کنیم.

سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال؛ دهه شصتی‌های پیشرو

انگیزه‌هایی که آدم‌ها را به نوبیتکس می‌کشاند

چرا رده سنی ۳۱ تا ۴۰ به سمت این بازار رفته‌اند؟ این شاید مهم‌ترین سوالی باشد که در رابطه با این گزاره مطرح می‌شود. واقعیت این است که دهه شصتی‌ها بیشترین جمعیت حال حاضر ایران را تشکیل داده‌اند. بر اساس آخرین آمار جمعیتی ایران، در حال حاضر ۲۱ درصد از کل جمعیت ایران را دهه شصتی‌ها تشکیل داده‌اند. بر همین مبنا می‌توان به این نتیجه رسید که دهه شصتی‌ها همچنان درصدر مهم‌ترین فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی هستند. از طرف دیگر دغدغه سرمایه‌گذاری با توجه به وضعیت اقتصادی ایران، همواره وجود داشته است. افراد در این رده سنی جزو جمعیت شاغل فعال در کشور هستند. این گروه معمولا به لحاظ مالی و جایگاه شغلی توانسته‌اند تا حدودی ثبات پیدا کنند و همین ثبات به آن‌ها انگیزه بیشتری برای سرمایه‌گذاری می‌دهد.

قدرت ریسک‌پذیری بالا

نکته دیگر اینکه این رده سنی قدرت ریسک‌پذیری بالایی دارند. همانطور که می‌دانید در بازارهای مالی نوسانات زیادی وجود دارد و همین موضوع کار را برای سرمایه‌گذاری سخت می‌کند. در این رده سنی اما قدرت ریسک‌پذیری بالاست و به همین دلیل افراد سراغ بازار رمزارز می‌روند و از نوسانات آن ترس چندانی ندارند.

در رتبه‌های بعدی چه کسانی قرار دارند؟

بعد از دهه شصتی‌ها گروه سنی ۴۱ تا ۵۰ سال در بازار رمزارز سرمایه‌گذاری کرده‌اند. در واقعه دهه پنجاهی‌ها در رتبه دوم قرار دارند و سرمایه آن‌ها حدود ۶/۲۶ درصد از کاربران نوبیتکس را تشکیل داده‌ است. درباره این رده سنی نیز ثبات اقتصادی صدق می‌کند اما همانطور که می‌دانید با بالاتر رفتن سن، قدرت ریسک‌پذیری کمتر می‌شود. به همین دلیل است که این گروه در رتبه دوم قرار گرفته است.

در پله سوم نیز گروه سنی ۲۵ تا ۳۰ ساله‌ها قرار دادند. گروهی که کشف بازارهای مالی برایشان هیجان‌انگیز است، درباره آن زیاد مطالعه و تحقیق می‌کنند اما به دلیل شرایط مالی کمتر به این بازار ورود کرده‌اند. این گروه سنی به لحاظ سرمایه‌گذاری سهم ۱۱ درصدی از بازار نوبیتکس دارند. این گروه احتمالا می‌توانند در سال‌های بعدی بازی را تغییر دهند.

بعد از این گروه سنی جوان، ۵۱ تا ۶۰ ساله با سهم ۱۰ درصدی در رتبه بعدی قرار گرفتند و ریسک بازار رمزارز را پذیرفته‌اند.

و اما در رده پنجم ۱۸ تا ۲۴ ساله‌ها هستند. یک گروه تازه نفس که به تازگی وارد فضای دانشگاه و اجتماع شده‌اند، به دلیل شرایط مالی‌شان، سهم ۸/۴ درصدی دارند.

در نهایت دو گروه ۶۱ تا ۷۰ سال و ۷۱ تا ۸۰ جزو سرمایه گذاران این بازار بوده اند که سهم چندان زیادی در بازار نوبیتکس نداشته‌اند اما به هرحال تجربه‌ای در این بازار دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج