۱۲۰۰۵۶۸
۹۳۸۰
۹۳۸۰
پ

واکنش وزارت خارجه آمریکا به حمله موشکی سپاه

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر موساد در اربیل عراق گفت: هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه هدف این حمله آمریکا بود، نداریم و به هیچ یک از تاسیسات ما آسیب وارد نشد.

ایرنا: ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر موساد در اربیل عراق گفت: هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه هدف این حمله آمریکا بود، نداریم و به هیچ یک از تاسیسات ما آسیب وارد نشد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز یکشنبه به وقت محلی در بیانیه ای افزود: آمریکا به شدت حمله موشکی شب گذشته ایران به اربیل عراق را محکوم می کند. این حملات نقض شرم آور حاکمیت عراق بود.


واکنش وزارت خارجه آمریکا به حمله موشکی سپاه

ند پرایس افزود: به هیچ یک از تاسیسات آمریکا آسیب وارد نشد و کارمندان ما مجروح نشدند و ما هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه هدف این حمله آمریکا بود، نداریم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد : ایران باید فورا حملات خود را متوقف کند، به حاکمیت عراق احترام بگذارد و  به دخالت در امور داخلی عراق پایان دهد.

وی همچنین مدعی شد: آمریکا در کنار شرکای عراقی از جمله منطقه کردستان ایستاده است و به متحدان در منطقه برای دفاع از خود کمک خواهد کرد.

وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز یکشنبه به وقت محلی در گفتگو با فاکس نیوز اظهار داشت:  این واقعا یک حمله نگران کننده بود. ما معتقدیم کنسولگری آمریکا هدف این حمله نبود.

شرمن اضافه کرد: خوشحال هستیم که به هیچ یک از تاسیسات ما آسیبی نرسیده است و هیچ آمریکایی ها مجروح نشده و زنده هستند.

معاون آنتونی بلینکن ادعا کرد: این یک حمله به حاکمیت عراق بود و برای ما بسیار نگران کننده است.

 جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا نیز در واکنش به حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر موساد در اربیل عراق اظهار داشت: ما هنوز در حال جمع آوری اطلاعات در مورد هدف دقیق این حمله هستیم.

مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن روز یکشنبه در گفت و گو با شبکه سی بی اس نیوز آمریکا افزود: ما ایران را برای  این حمله محکوم می کنیم. ما هنوز در حال جمع آوری اطلاعات در مورد  هدف دقیق این حمله هستیم. 

سالیوان اظهار داشت: در حال حاضر می دانیم که هیچ یک از  تاسیسات آمریکا مورد اصابت قرار نگرفته و به هیچ فرد آمریکایی آسیبی نرسیده است.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در عین حال گفت: اما آمریکا صریح اعلام کرده است که هر اقدام لازم  برای دفاع از مردم و منافع آمریکا و متحدان خود انجام خواهد داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج