۱۲۰۱۰۸۲
۱۸ نظر
۸۰۱۶
۱۸ نظر
۸۰۱۶
پ

سخنان جنجالی فراستی درباره مهرجویی و چاوشی

مسعود فراستی با اشاره به وضعیت فرهنگی و هنری ایران درباره چند مساله مانند موسیقی، سینما و ارتباط جوانان با فضای فرهنگی و هنری گفت.

صبا: مسعود فراستی با اشاره به وضعیت فرهنگی و هنری ایران درباره چند مساله مانند موسیقی، سینما و ارتباط جوانان با فضای فرهنگی و هنری گفت.

سخنان جنجالی فراستی درباره مهرجویی و چاوشی

مسعود فراستی نویسنده، مترجم و منتقد سینما در پشت صحنه یکی از ویژه برنامه‌های نوروزی تلویزیون که برای نوروز ۱۴۰۱ تهیه و تولید می‌شود درباره برخی از موضوعات فرهنگی و هنری گفتگو کرد و در ابتدا در واکنش به حاشیه‌های که برای پروانه نمایش فیلم سینمایی «لامینور» به کارگردانی داریوش مهرجویی ایجاد شده بود، عنوان کرد: ثابت شد که عجولانه رفتار کرد و برای اظهارنظر اطلاع کافی نداشت. فکر نمی‌کنم سوءمدیریتی از سمت سازمان سینمایی رخ داده باشد چون در بررسی‌هایی که من کرده‌ام چندین بار پروانه نمایش صادر شده بود و حتی تمدید هم شد. (این اظهارنظر مسعود فراستی پیش از انتشار فایل صوتی اخیر مهرجویی است)

فراستی در تحلیل فضای سینما و فعالیت‌های سازمان سینمایی و وازرت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره جدید مدیریت‌ها گفت: هنوز اتفاقی جدید و جدی ندیده‌ام البته یک جشنواره آبرومند برگزار شد (چهلمین جشنواره فیلم فجر) که البته اساسا شانس آوردند در جشنواره شاهد چند فیلم خوب بودیم در شرایطی که در دوره‌های گذشته یک فیلم خوب هم به سختی دیده می‌شد. البته این فیلم‌های خوب محصول گذشته است و قطعا دستپخت مدیریت جدید در سال‌های بعد مشخص می‌شود.

وی در ادامه در واکنش به اخباری که درباره سقوط یک پرفورمر در حوض روغن موزه هنرهای معاصر تهران در رسانه‌ها مطرح شده بود، توضیح داد: من اصلا این خبر را نشنیده‌ام. من ۹۹ درصد خبرهایی را که مردم دنبال می‌کنند نه می‌شنوم و نه می‌خوانم و فقط در روز ۱۵ دقیقه وقت می‌گذارم و اخبار مهم حوزه خودم را دنبال می‌کنم.

مترجم کتاب «فانوس خیال» با اشاره به وضعیت نسل جدید و تمرکز آن‌ها بر مسائلی که به دردشان نمی‌خورد، توضیح داد: من موافق با این مساله نیستم که نسل جدید جوانان دهه هفتاد و هشتاد با ریشه‌های فرهنگی و هنری ارتباطی ندارند. من شاگردانی دارم که دهه هفتاد و هشتاد هستند و از نظر فرم و محتوا وضعیت قابل قبولی را دارند.

وی ادامه داد: اینکه وضعیت عمومی نسل جدید با فضای با اصالت فرهنگی و هنری ناآشنا هستند به سوءمدیریت مسئولان فرهنگی کشور برمی‌گردد، زیرا هیچ کس مادرزاد بی فرهنگ و بی هنر نیست. زمانی که استراتژی در حوزه فرهنگی وجود نداشته باشد وضعیت مطلوب‌تر از این نخواهد بود.

فراستی با بیان اینکه آموزش جزو ضعیف‌ترین ویژگی‌های مدیریت فرهنگی کشور است، عنوان کرد: ۳۰ سال است که در فضای فرهنگ و هنر فعالیت ریشه‌ای و مستمر انجام نداده‌ایم.

این منقد سینما افزود: البته من هیچ وقت ناامید نیستم. من به آدم‌ها امیدوارم و نه مسئولان و مدیران کشور. معتقدم جوانان می‌توانند برای تحول فضای فرهنگی و هنری کشور هر کاری بکنند و حتی بدون بودجه بهترین آثار را خلق کنند، من امیدوارم به آینده.

فراستی درباره وضعیت موسیقی ایران و اینکه آیا خودش موسیقی  ایران را دنبال می‌کند، گفت: من موسیقی‌ای که هر روز گوش می‌دهم موسیقی کلاسیک است و بیش و کم در لانگ شات موسیقی ایران را دنبال می‌کنم. من موسیقی‌ای را که خیلی از دوستان می‌پسندند گوش نمی‌دهم، ولی یک نفر را در موسیقی ایران خیلی دوست دارم و دنبال می‌کنم و آن هم پرواز همای است.

کارشناس برنامه «هفت» در انتها درباره خواننده‌ای که عموم مردم و حتی مخاطبان خاص موسیقی سطح موسیقی او را قابل قبول می‌دانند، مانند تمام نظرات چالش برانگیزی که در حوزه سینما می‌دهد درباره محسن چاوشی نیز گفت: محسن چاوشی را می‌شناسم و برخی از آثار او را دنبال کرده‌ام و به نظرم سطح موسیقایی او زیر متوسط است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اکثریت ما محسن چاوشی را میشناسیم ولی سطح سواد فراستی به اندازه ایشان نیست چاوشی اهل ریاکاری چاپلوسی نیست و نخواهد بود که بخواهد با نرخ روز نان بخورد

      پاسخ ها

      • علی ترابی

        با این اظهار نظرت به انی نتیجه رسیدم که کاملا برای دیده شدن اظهار نظر میکنی

    • ناشناس

      فراستی بیسواد شاهنامه نمی تونه از رو بخونه در مورد مهرجویی نظر میده خخخخخ

    • ناشناس

      شریفی نیا داغون مصل فرح بخش طالبی فراستی

    • ناشناس

      مهرجویی اشتباه کرد گول شریفی نیا رو خورد بعد صدا شو پخش کرد ضایع کردش البته

    • مش قاسم

      از خداوند برایش شفای عاجل تقاضا کنید خیلی دری وری هاش زیاد شده .

    • ناشناس

      گلوی سیاووش به خنجر برررررید
      😀😀😀

    • ناشناس

      ابی، قبولش داره بعد این آدم قبولش نداره ،این آدم فقط خودش رو قبول داره،کارنامه خودت چی فراستی؟؟؟؟

    • محمود

      شعر رو از رو نمیتونی بخونی بعد درباره فرهنگ و هنر اظهار مجود میکنی؟!!

    • ناشناس

      تو خودت را خیلی دست بالا می‌گیری ولی برای اهالی سینما پشیزی نمی ارزی چون چیره خوار صدا وسیما والبته منتقد وابسته به دولتی اگر غیر این است چرا دیگر منتقدان از تربیون صدا وسیما استفاده نمی کنند

    • ناشناس

      باشه تو خوبی، تو اصن کی هستی که درباره حوزه موسیقی و علی الخصوص چاوشی نظر میدی، خودت سرتا پا مقوایی و فیک هستی و با همین چرت و پرتایی که میگی خودت رو معروف نگه میداری ، چقد حقیری

    • بدون نام

      این بار با تمام نظرات آقای فراستی موافقم . 🙏....... به گفته ی همه ی روان شناسان موسیقی آرام وبی کلام برای تمدد اعصاب بسیار مفید است ..و موسیقی سنتی ایرانی هم خوب است ....

    • بدون نام

      ببخشیدا منظورم به شخص خاصی نیست _ اما گوش دادن به بعضی از خواننده ها در دراز مدت افسردگی می آورد ... از روی تجربه می گویم .....( و به قول دکتر شاهین فرهنگ روانشناس خوب کشورمان هر آهنگی را گوش ندهید ، باهر کسی دوستی و معاشرت نکنید ، هر فیلمی را نبینید ..... ) موسیقی باید شعر و آهنگ و... خوب و قوی داشته باشد و .... گاهی موسیقی بی کلام خیلی بهتر است . یا حق

    • سجاد

      شما رو چه به موسیقی که نظر میدی؟؟

    • ناشناس

      لطفا راجب همون سینما نظر بده چاوشی و بزار برا ما بمونه

    • عقبگرد.

      این ادم ضمن اینکه نان به نرخ روز خور است در حد واندازه ای نیست که عنوان استاد داشته باشد شرکت در کلاس این
      گونه ادمها موجب اتلاف وقت وگذران وقت به بطالت است.

    • عقبگرد.

      نشانه فرهنگ در ایشان همان ریش وموی سر رنگ شده ایشان است ونشانه دیگری در وی دیده نمیشود.

    • ناشناس

      اصلا ادم مثبتی به نظر نمیاد.این فرهنگ خوان.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج