۱۲۰۲۳۲۳
۵۲۵۶
۵۲۵۶
پ

امیرعبداللهیان: آمریکا، حسن نیت خود را نشان دهد

وزیر امور خارجه گفت: ما در مذاکرات به توافق نزدیک شده ایم. اگرچه آمریکایی‌ها مدعی هستند که علاقه‌مند به حل موضوعات و رسیدن به توافق هستند، اما آنها باید در عمل نیز حسن نیت خود را نشان بدهند.

خبرگزاری مهر: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه صبح امروز (چهارشنبه) با بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه دیدار و پیرامون همکاری‌های دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر کرد.

در این ملاقات امیرعبداللهیان ضمن تبریک به مناسبت موفقیت‌های سوریه در عرصه‌های سیاسی و میدانی، بر تداوم حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت و مردم سوریه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت در عرصه همکاری‌های اقتصادی و تجاری میان دو کشور، فصل جدیدی از مناسبات آغاز شده است. توسعه همکاری‌های اقتصادی ایران و سوریه به طور جدی در دستور کار مناسبات دو کشور قرار گرفته و تسهیل حمل و نقل و ترانزیت میان دو کشور مورد توجه است.

در همین راستا تعاملات و مبادلات مردمی میان دو کشور نیز اهمیت می‌یابد.

امیرعبداللهیان ضمن استقبال از روند عادی سازی روابط کشورهای منطقه با سوریه، اشتراک دیدگاه‌های دو کشور در خصوص بسیاری از مسائل و موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: در تنش‌های منطقه‌ای، جمهوری اسلامی ایران با هر جنگی مخالف و خواستار حل و فصل اختلافات از طریق گفتگو و راه‌های مسالمت آمیز سیاسی است.

در این راستا ایران خواستار حل و فصل بحران یمن از طریق گفتگوهای بین یمنی بوده و معتقد است تغییر رفتار برخی کشورهای منطقه می‌تواند به رسیدن به راه حلی برای یمن کمک کند.

وی در مورد تحولات اوکراین تاکید کرد: ما مخالف جنگ و مخالف تحریم هستیم. راه حل در اوکراین سیاسی است.

امیرعبداللهیان در مورد مذاکرات وین، اظهار داشت ما در مذاکرات به توافق نزدیک شده ایم. اگرچه آمریکایی‌ها مدعی هستند که علاقه‌مند به حل موضوعات و رسیدن به توافق هستند، اما آنها باید در عمل نیز حسن نیت خود را نشان بدهند.

در این دیدار بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه با اشاره به سرعت تحولات در منطقه اظهار داشت پس از شکست آمریکا در افغانستان و به ویژه پس از تحولات اوکراین مشخص شده است که آمریکا و ناتو نمی‌توانند کاری را در جهان از پیش ببرند. بنا بر این کشورهای منطقه به دنبال صف بندی های جدید برای جایگزینی حمایت های آمریکا هستند.

وی استاندارد دوگانه برخی از کشورها را مورد اشاره قرار داد و گفت: این کشورها در مقابل حملات رژیم صهیونیستی به سوریه سکوت کرده و موضعی اتخاذ نمی‌کنند.

رئیس‌جمهور سوریه ادعای حسن نیت از سوی مقامات دولت آمریکا را بی اساس خواند و مواضع جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین را حکیمانه و درست توصیف و تاکید کرد: آنچه برای سوریه مهم است دیدگاه‌ های ایران در مذاکرات وین و همراهی سوریه در این مسیر می‌باشد.

بشار اسد دیدار جمعی از علمای اهل سنت ایران از سوریه را دارای معنای مهمی دانست.

وی از امیر عبداللهیان درخواست کرد سلام ها و درود رئیس‌جمهور، دولت و ملت سوریه را به امام خامنه‌ای رهبر معظم و رئیس جمهور کشورمان تقدیم کند.

در این دیدار همچنین تحولات فلسطین و برخی موضوعات دیگر دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج