۱۲۰۲۶۳۱
۵۲۵۶
۵۲۵۶
پ

احمد خاتمی: جایی برای یاس وجود ندارد

خطیب موقت جمعه تهران تاکید کرد: با وجود نیروی جوان، ذخایر نفت و گاز ما، قدرت موشکی و داشتن رهبری این چنین فقیه، سیلی خورده قبل از انقلاب، رزمنده دوران جنگ و دور اندیش آیت الله خامنه ای جایی برای یاس وجود ندارد.

ایلنا: خطیب موقت جمعه تهران تاکید کرد: با وجود نیروی جوان، ذخایر نفت و گاز ما، قدرت موشکی و داشتن رهبری این چنین فقیه، سیلی خورده قبل از انقلاب، رزمنده دوران جنگ و دور اندیش آیت الله خامنه ای جایی برای یاس وجود ندارد.

حجت الاسلام  سید احمد خاتمی در اولین خطبه نماز جمعه تهران در سال ۱۴۰۱ گفت: بنده خودم و شما نمازگزاران را به تقوا که هم توشه راه است و پناه‌گاهی است که شما را از اظطراب می‌رهاند، رهنمون می‌کنم.

احمد خاتمی: جایی برای یاس وجود ندارد

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با بیان این که چند سالی است ما در بحث‌مان در خطبه‌های اول درباره سبک قرآنی سخن می‌گفتیم ، عنوان کرد: در این خطبه می‌خواهیم به کمک الهی مباحث توحیدی را به زبان قرآنی که زبان فهم است، مطرح کنیم. بر آن هستیم که مباحث توحیدی را نه با اصطلاحات عمیق فلسفی و نه با بحث‌های علمی صرف مطرح کنیم بلکه با بیانی بگوییم که زبان عام باشد؛ دلیلش هم این است که در ماه شعبان هستیم که بعدش وارد ماه مبارک رمضان می‌شویم. یکی از اسباب ماه مبارک رمضان دعا است .

وی تاکید کرد: هر روز و لحظه‌ای که از سال نو ما می‌گذرد عشق ما به ذات ربوی افزایش پیدا کند.

خاتمی تاکید کرد: سوره حدید آیه ۴ می‌فرماید که شما هرجا باشید خداوند احاطه دارد. خداوند آنچه که پنهان کردید می‌داند و آنچه که نگفتید، امام (ره) فرمودند عالم محضر خداوند است .

وی خاطرنشان کرد: این باور که بدانیم خدا ما را می‌بیند می‌تواند زندگی ما را زیر و رو کند‌‌. کسی در مسیر حق است احساس تنهایی نمی‌کند.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: فرا رسیدن سال نو را به همه شما عزیزان تبریک می‌گویم و امیدوارم آن دعایی که اول سال خوندید خداوند در حق شما مستجاب کند. بهترین ها در عرصه فردی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی انشاالله در سال جدید نصیبتان شود.

وی ادامه داد: در هفته گذشته علاوه بر آیت الله ری شهری چهار بزرگ را از دست دادیم، مرحوم آیت الله علوی گرگانی، آیت الله سید مجتبی رودباری که دیروز مردم رشت در تشییع پیکر این مرحوم سنگ تمام گذاشتند. مرحوم آیت الله فقیه نیریزی که از چهره‌های محبوب بودند و مرحوم سید محسن شیفعی که مقام معظم رهبری از ایشان به عنوان امید آینده یاد کردند.

خاتمی ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند آیت الله ری شهری عالمی بودند که ۱۲۰ عنوان کتاب دارند. ایشان را عالم ربانی، عالم مجاهد ، روحانی انقلابی، چهره ستودنی در عرصه های مختلف و همواره ایشان را صالح ، با اخلاص و با صفا خواندند و من هم می‌خواهم دو ویژگی دیگری را اضافه که با تمام وجود پیرو ولایت بودند و ایشان مرد کارهای بزرگ بودند.

وی ادامه داد: انشاالله با شروع کار شاهد باشیم با دلی پر امید مسئولان مشغول کارهای مردم باشند و یکی، دو روز اول را به عید دیدنی نپردازند و تا رفتند سرکار به کارهای مردم بپردازند.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: ما مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشته باشیم تا روزی برسد که بگویم کرونا در کشور به صفر رسیده است.

خاتمی افزود: از ابتکارات مقام معظم رهبری نامگذاری‌های سال است. این نامگذاری صرف تشریفات نیست، صرف شعار هم نیست، در حقیقت نقشه راه مسئولان و مردم است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری امسال را تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری کردند که این نشان می‌دهد باید نگاه علمی به تولید داشته باشیم، بهره‌وری زیاد باشد، کیفیت محصولات بالا برود و در بازار جهانی رقابت کنیم. اشتغال آفرینی در گرو افزایش شرکت‌های دانش بنیان است که فقط کمی نیست بلکه باید کیفی هم صورت بگیرد.

خطیب موقت جمعه تهران ادامه داد: حدود ۱۰ سال است مقام معظم رهبری در نامگذاری سال روی مسائل اقتصادی تاکید دارند که دلیلش روشن است و دشمن هم می‌خواهد از این ناحیه ضربه بزند. در شعب ابیطالب دشمن می‌خواست از ناحیه اقتصاد به مسلمانان ضربه بزند. پس از طریق اقتصاد ضربه زدن شیوه دشمنان بوده است که مقام معظم رهبری این توطئه را ناکام می‌گذارند.

خاتمی خاطرنشان کرد: در پیام مقام معظم رهبری از یک تلخی رنج آور هم یاد شد؛ ایشان با تمام وجودشان تلخی معیشت مردم، گرانی‌ها و تورم را گفتند یعنی این رهبر بزرگ رنج شما را رنج خودشان می دانند و بشارت دادند که درمان دارد و علاج دارد منتها برخی از مشکلات به تدریج حل می ‌شود.

وی افزود: در سخنرانی اول سال مقام معظم رهبری فرمودند کسانی که برای مردم مطلب می‌نویسند برای شان امید ایجاد کنند چرا که دشمنان ناامیدی پمپاژ می‌کنند درحالی که عناصر امید در کشور موج می‌زند، نخست عنایت خداوند، سپس وفاداری مردم که ۴۴ سال تلاش کردند مردم را از انقلاب جدا کنند که نتوانستند و نخواهند توانست. تجربه‌های موفق گذشته را ببینید رئیس جمهور سابق آمریکا گفت فشار همه جانبه بر ایران وارد می‌کنیم که رئیس جمهور فعلی آمریکا گفت ما در فشار همه جانبه شکست مفتضحانه خوردیم که من به آن‌ها می‌گویم در سال ۱۴۰۱ منتظر شکست بیشتر باشید.

خاتمی ادامه داد: با وجود نیروی جوان، ذخایر نفت و گاز ما، قدرت موشکی و داشتن رهبری این چنین فقیه، سیلی خورده قبل از انقلاب، رزمنده دوران جنگ و دور اندیش آیت الله خامنه ای جایی برای یاس وجود ندارد. این بزرگ فرمودند من آینده را روشن تر از قبل می‌بینم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج