۱۲۰۳۰۶۶
۵۴۱۵
۵۴۱۵
پ

رقابت مازراتی با پرفروش‌ترین مدل پورشه

مازراتی با معرفی یک مدل جدید رقابتی جدی را با پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای ب‌ام‌و و پورشه آغاز کرد. ماشین جدید خودروساز ایتالیایی گریکاله نام دارد و از پاییز امسال به بازار عرضه خواهد شد.

ایران جیب: مازراتی با معرفی یک مدل جدید رقابتی جدی را با پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای ب‌ام‌و و پورشه آغاز کرد. ماشین جدید خودروساز ایتالیایی گریکاله نام دارد و از پاییز امسال به بازار عرضه خواهد شد.

رقابت مازراتی با پرفروش‌ترین مدل پورشه

مازراتی نامی باسابقه در صنعت خودرو است اما هرگز نتوانسته به اندازه رقیبان آلمانی‌اش در بازار موفق باشد. این شرکت که اکنون بخشی از گروه خودروسازی استلانتیس است، حساب زیادی روی گریکاله باز کرده و امیدوار است موفقیت این ماشین بتواند گره مشکلات مالی کارخانه را باز کند.

گریکاله قرار بود سال گذشته به بازار بیاید، اما کارلوس تاوارس، مدیر استلانتیس رونمایی ماشین را عقب انداخت تا از کیفیت و کارایی آن مطمئن شود. اصلی‌ترین رقیب این ماشین پورشه ماکان و ب‌ام‌و X3 است.

مازراتی برای ساخت گریکاله از پلتفرم شاسی‌بلند آلفارومئو، عضو دیگر گروه استلانتیس استفاده کرده و هر دو ماشین در یک کارخانه تولید می‌شوند. قوی‌ترین مدل گریکاله موتور شش سیلندر ۵۳۰ اسب بخاری دارد. حداکثر سرعت این مدل ۲۸۵ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعتش ۳/۸ ثانیه اعلام شده است.

ماشین با خطوطی ساده طراحی شده و نمای جلوی آن به مدل MC20، سوپراسپرت کارخانه شباهت زیادی دارد. در اتاق ماشین دو نمایشگر دیجیتال ۱۲/۳ اینچی و ۸/۸ اینچی قرار دارد که اکثر بخش‌های ماشین از طریق آنها کنترل می‌شود.

دو مدل ضعیف‌تر از گریکاله با موتور چهار سیلندر و یک مدل هم با موتور الکتریکی ساخته خواهد شد. اطلاعات زیادی درباره مدل الکتریکی گریکاله منتشر نشده، اما گمانه‌زنی رسانه‌ها این است که ماشین با هر بار شارژ بیش از ۵۵۰ کیلومتر حرکت می‌کند.

مازراتی به تازگی اعلام کرده که از سال ۲۰۲۴ به بعد فقط ماشین‌های الکتریکی به بازار عرضه خواهد کرد. سال آینده قرار است مدل الکتریکی گرن‌توریزمو ساخته شود و تا سال ۲۰۲۵ مدل‌های الکتریکی سدان کواتروپورته و شاسی‌بلند بزرگ کارخانه به نام لوانته به بازار عرضه خواهد شد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج