adexo3
۱۲۰۳۱۸۴
۵ نظر
۵۳۸۲
۵ نظر
۵۳۸۲
پ

در تصادفات فقط راننده مقصر اعلام نشود!

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور در حاشیه بازدید از مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور ناجا (شهرک آزمایش) گفت: برخی ترک فعل‌ها موجب افزایش تلفات رانندگی شده است.

همشهری آنلاین: رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور در حاشیه بازدید از مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور ناجا (شهرک آزمایش) گفت: برخی ترک فعل‌ها موجب افزایش تلفات رانندگی شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان در بازدید از مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور ناجا (شهرک آزمایش) در جریان نحوه عملکرد سامانه‌های راهور ۱۲۰، سامانه هواشناسی، سامانه لرزه‌نگاری، سامانه ۱۴۱ یا مدیریت راه‌های کشور، سامانه ترافیک آنلاین کلانشهرها، سامانه گوگل مپ، سامانه امداد و نجات و سامانه هوشمند شمارش تردد و ثبت تخلفات جاده‌ای قرار گرفت.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور در حاشیه این بازدید گفت: برخی ترک فعل‌ها موجب شده است که ما شاهد افزایش تلفات و جراحات در حوادث رانندگی باشیم.

وی به موضوع تصادفات رانندگی اشاره کرد و گفت: در عرصه تصادفات، متاسفانه آنچه دیده می‌شود تخلف راننده است، اما هیچ‌کس نمی‌گوید چند درصد تصادفات به علت مشکلات راه‌ها و جاده‌ها بوده و ما در این بین با برخی ترک فعل‌ها مواجه بوده‌ایم که موجب وقوع برخی تلفات و جراحات ناشی از تصادفات و سوانح رانندگی شده است.

پورخاقان به موضوع نقص ایمنی و اشکالات از جمله باز نشدن کیسه هوا و مشکلات ترمز خودروها اشاره کرد و گفت: خودرویی که امنیت نداشته باشد، در تصادفات آسیب‌پذیر است.

وی افزود: پیش از این پلیس در کارشناسی‌های خود، سهم مقصران و دستگاه‌ها را در وقوع تصادف بیان می‌کرد و درخواست می‌کنیم پلیس مجددا این امر را احیا کند تا به گونه‌ای نباشد که فقط رانندگان در تصادفات مقصر اعلام شوند و باید عوامل موثر دیگر هم اعلام شود تا اقدامات لازم جهت جلوگیری از این سوانح انجام گیرد.


 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      به خدا چند روز پیش با کمک خدا تونستم ترمز بگیرم چون چند تا پسر وسط اتوبان ایستاده بودن یکیش با سرعت خودشو انداخت وسط و نیشش باز بود بعد که ترمز گرفتم چرا این کار را کردی گفت شرط بسته بودیم

    • مهدی،ابراهیمی

      دقیقا نعشه میات جلو ماشین فهم کم بیشعور

    • فریدون

      بله در تمام تصادفات مقصر فقط راننده اعلام میشود
      اصلا صحبتی از جاده های خراب و پر از چاله چوله و خودروهای نا امن شنیده نمیشود

    • ناشناس

      کم نداشتیم و نداریم تصادفاتی که علتش نبود علائم های هشداری بوده، کاش تدابیری اندیشیده بشه و فرهنگ سازی بشه که هرجا علت تصادفات بخاطر مشکلاتی از این دست بوده بشه از اداره و ارگان و سازمان خاطی شکایت کرد، کاش وکلا بیشتر توی این زمینه فعال بشن و کمتر به فکر جیبشون باشن و به مردم کمک کنن که بتونن در مقابل سازمان ها حقشونو بگیرن، سازمان ها اگه احساس خطر کنن مطمئنن به ایمنی توجه میکنن و کمتر جان و مال مردم نابود میشه!!

    • ایران همدل

      واقعا نه جاده ها سالم هستند نه خودروها با کیفیت نه راننده ها راننده همه دست بهم میدن و آمار تصادفات بالا میرن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج