۱۲۰۳۲۷۹
۶۵۳۸
۶۵۳۸
پ

تلگرام بلای جان نیروهای ارتش روسیه شده است!

​وزارت تحولات دیجیتال اوکراین از ساخت یک چت بات در پیام‌رسان تلگرام، با هدف گزارش فعالیت نیروهای روسی خبر داده است.

گجت نیوز: وزارت تحولات دیجیتال اوکراین از ساخت یک چت بات در پیام‌رسان تلگرام، با هدف گزارش فعالیت نیروهای روسی خبر داده است.

دولت اوکراین اقدام به ایجاد یک چت بات در اپلیکیشن تلگرام کرده است تا کاربران به‌این وسیله بتوانند با استفاده از آیفون خود، مشاهدات دقیق خود از نیروهای اشغالگر روسیه را به مدافعان این کشور گزارش دهند.

آغاز تهاجم روسیه به اوکراین، اولین بار به‌طور سهوی در دو برنامه Google Maps و Apple Maps مورد رویت قرار گرفت، اما در حال حاضر شاهد استفاده عمدی و شخصی از این فناوری در درگیری فعلی هستیم.

هم‌اکنون، یک ربات چت به‌نام‌های “eVororog” یا “eBopor”(در زبان فارسی به معنای دشمن)، توسط وزارت تحول دیجیتال اوکراین ایجاد شده است. این یک برنامه مستقل محسوب نمی‌شود و به همین جهت، مقامات روس نمی‌توانند به مانند برنامه‌های حساس سیاسی پیشین، به آسانی از اپ‌استور درخواست حذف آن‌را طلب کنند.

در عوض، این چت بات یک کانال تلگرامی با آی‌دی everog_bot@ است و به گزارش خبرگزاری‌های اوکراینی، میخائیل فدوروف، معاون نخست‌وریز این کشور در کانال تلگرام خود در مورد آن توضیحاتی را ارائه داده است.

تلگرام بلای جان نیروهای ارتش روسیه شده است!

فدوروف در توضیحات خود نوشته:

تیم وزارت توسعه دیجیتال، یک چت بات در تلگرام ایجاد کرده که با کمک آن، اوکراینی‌ها می‌توانند حرکات اشغالگران روسی را گزارش کنند.

فدوروف هم‌چنین پیش‌بینی کرده که ممکن است تلاش‌های دیگری برای جمع‌آوری داده‌ها صورت گرفته باشد، اما احتمالا در معرض ریپورت‌های نادرست قرار گرفته‌اند. یک برنامه رایگان به‌نام “Diya” از این وزارتخانه نیز برای احراز هویت کاربران به عنوان شهروندان اوکرایی مورد استفاده قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود:

تفاوت اصلی با سایر ربات‌ها، مجوز از طریق برنامه “Diya” بوده که برای جمع‌آوری اطلاعات بهتر و به‌گونه‌ای که خرابکاران نتوانند عکس‌ها یا فیلم‌های جعلی را اسپم کنند، ضروری است.

هنگامی‌که کاربر مجاز به ارسال در ربات چت شود، از او خواسته خواهد شد که جزئیات دقیق آنچه را که مشاهده کرده را وارد کند. مراحل کار شامل طرح این پرسش است که آیا سربازان یا تجهیزاتی مانند تانک‌ها را دیده‌اند، این برنامه از آیفون برای ارسال موقعیت دقیق استفاده کرده و در صورت امکان، عکس یا فیلم را نیز ضمیمه می‌کند.

خبرگزاری‌های اوکراینی، هنوز جزئیات دقیقی از عملکرد این چت بات را گزارش نکرده‌اند. با این وجود، یک منبع در توییتر آمار تایید نشده‌ای را نقل می‌کند که ادعا کرده بیش از ۲۰۰۰۰۰ اوکراینی در حال استفاده از این برنامه هستند و در نتیجه آن، بیش از ۱۶۰۰۰ نفر از مهاجمین روس کشته شده‌اند.

اوکراین میزبان بسیاری از توسعه‌دهندگان حوزه نرم‌افزار از جمله MacPaw خالق Setapp است. این برنامه که اخیرا به‌طور رایگان منتشر شده، به بررسی هک‌های روسی می‌پردازد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج