۱۲۰۴۲۳۶
۵۱۸۴
۵۱۸۴
پ

واکنش انجمن بازیگران به خشونت علیه زنانِ سینما

انجمن بازیگران سینمای ایران در پی حواشی خشونت و ناهنجاری علیه سینماگران زن ضمن تاکید بر تقویت تشکل‌ها و انجمن ها برای پالایش فضای فرهنگی سینما اعلام که قاطعانه در کنار شاکیان خواهد ایستاد.

صبا: انجمن بازیگران سینمای ایران در پی حواشی خشونت و ناهنجاری علیه سینماگران زن ضمن تاکید بر تقویت تشکل‌ها و انجمن ها برای پالایش فضای فرهنگی سینما اعلام که قاطعانه در کنار شاکیان خواهد ایستاد.

این روزها پس از افشاگری  سمیه میرشمسی دستیار و برنامه‌ریز سینما  از رفتار نامناسب با او در پشت صحنه سینما موضوع خشونت جنسی و هنجارشکنی در فضای سینمای ایران علیه بانوان حاضر در این حوزه به صورت فراگیر پیگیری می‌شود.

واکنش انجمن بازیگران به خشونت علیه زنانِ سینما

این جریان واکنش‌های زیادی به همراه داشه است ازجمله بیانیه اعتراضی انجمن صنفی برنامه ریزان و دستیاران کارگردان سینما نسبت به خشونت علیه زنان در این عرصه و سپس بیانیه جمعی از زنان دست‌اندرکار سینمای ایران که به خشونت جنسی و نابرابری در سینمای ایران اعتراض کردند تا جایی که کاظم غریب‌آبادی معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، در واکنش به ان اتفاقات خواستار تصویب لایحه صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در مجلس شورای اسلامی شد همچنین هنرمندانی مانند رضا کیانیان و ترانه علیدوستی به این جریان پیوستند و حمایت خود را اعلام کردند. خانه سینما نیز در نهایت پس از این حواشی و اظهارنظرها ضمن محکومیت هرگونه خشونت علیه زنان سینماگر کشور، از پیگیری این موضوع توسط شورای صیانت این تشکل خبر داد.

حال انجمن بازیگران سینمای ایران در پی این موضوع بیانیه زیر را صادر کرد:

«به نام خدا

انجمن بازیگران سینمای ایران ضمن محکوم نمودن وجود غیر قابل انکار خشونت و برخوردهای توهین آمیز و رفتارهای غیراخلاقی به ویژه با زنان سینماگر؛ بر این باور است که پالایش فضای فرهنگی سینمای پر افتخار ایران و تحقق روابطی عاری از خشونت و نابرابری جنسیتی در محیط سینما امری بسیار دشوار بوده که تنها و تنها از طریق اصلاح و تقویت تشکل ها و انجمن های صنفی و همکاری و همفکری همه اعضا صنوف سینمایی امکان پذیر خواهد بود برهمین أساس هیات مدیره انجمن بازیگران سینمای ایران از حضور و همکاری اعضای فرهیخته انجمن و پیشنهاد و طرح و برنامه عملی آنان برای ریشه کن ساختن هرگونه ناهنجاری در سینمای کشورصمیمانه استقبال می کند و از همه بازیگران به ویژه زنان بازیگری که مورد خشونت و تعرض جنسی قرار گرفته اند درخواست می کند بدون واهمه از نام و عنوان و جایگاه افراد؛ شکایات خود را طریق شورای صیانت خانه سینما تا صدور و اجرای حکم پیگیری نمایند.

هیات مدیره انجمن بازیگران سینمای ایران اعلام می کند قاطعانه و با تمام توان تا مجازات متخلفین در کنار شاکیان خواهد ایستاد و اجازه هیچ گونه مصلحت اندیشی و گذشت و سازش بر سر اصول و حرمت انسانی و آبرو و حیثیت سینمای شریف ایران را نخواهد داد.

شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمای ایران»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج