۱۲۰۴۴۰۹
۶ نظر
۸۵۲۳
۶ نظر
۸۵۲۳
پ

صدور حکم اعدام برای معلم متجاوز

دادگاهی در اندونزی روز دوشنبه برای معلم یک مدرسه اسلامی شبانه روزی در شهر "باندونگ" به جرم تجاوز به ۱۳ دانش آموز دختر، حکم اعدام صادر کرد.

عصر ایران: دادگاهی در اندونزی روز دوشنبه برای معلم یک مدرسه اسلامی شبانه روزی در شهر "باندونگ" به جرم تجاوز به ۱۳ دانش آموز دختر، حکم اعدام صادر کرد.

" هِری ویراوان" معلم یک مدرسه شبانه روزی اسلامی در شهر باندونگ در فاصله سال های بین ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ به ۱۳ دختر دانش آموز بین ۱۲ تا ۱۷ ساله تجاوز جنسی کرده است.

صدور حکم اعدام برای معلم متجاوز

او در ماه فوریه گذشته از سوی دادگاه باندونگ به حبس ابد و پرداخت غرامت 21 هزار دلاری به قربانیان این پرونده محکوم شده بود اما با اعتراض دادستان اندونزی حکم اولیه دادگاه به دادگاه تجدید نظر رفت و دادگاه دیروز برای این معلم حکم اعدام صادر کرد.

پرونده این معلم 36 ساله اندونزیایی، جامعه اندونزی را شوکه کرده است و نیاز به محافظت از کودکان در برابر خشونت جنسی در مدارس شبانه روزی این کشور را در کانون توجه قرار داده است.

بر اساس قوانین اندونزی مجازات کودک آزاری و سوء استفاده جنسی از کودکان حداکثر 15 سال حبس است، اما در سال های گذشته برخی محاکم اندونزی برای پرونده های کودک آزاری (تجاوز جنسی به کودکان) احکامی جدید و متفاوت از جمله "اخته شیمیایی فرد متجاوز" صادر کرده اند.

بسیاری از فعالان حقوق کودکان در اندونزی معتقدند قوانین این کشور به اندازه کافی برای مقابله و جلوگیری از موارد کودک آزاری و سوء استفاده جنسی از کودکان بازدارنده نیست.

پرونده اخیر معلم باندونگی از نظر گستردگی ابعاد و قربانیان و نیز صدور حکم اعدام برای فرد متجاوز، در تاریخ اندونزی بی سابقه است.

9 نفر از 13 دختری که در مدرسه مورد تجاوز این معلم قرار گرفته اند، باردار شده اند و به همه قربانیان این پرونده صدمات جسمی و روانی گسترده وارد شده است.

مقامات اندونزی، از جمله وزیر حمایت از کودکان این کشور نیز از درخواست ها برای مجازات اعدام حمایت کرده بودند، هرچند کمیسیون حقوق بشر این کشور، که مخالف مجازات اعدام است، با حکم اعدام برای این پرونده مخالفت کرده است.

اندونزی، بزرگترین کشور با اکثریت جمعیت مسلمان در جهان، دارای هزاران مدرسه شبانه روزی اسلامی و سایر مدارس شبانه روزی مذهبی است که این مدارس به دلیل رایگان بودن در بیشتر مواقع تنها راه تحصیل فرزندان خانواده های فقیر را فراهم می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      بخاطر محدودیت زیاد هست

    • حوت

      دقیقاً

    • مهدی

      ایکاش به اون ناظم اندونزیایی که به دانش آموزان تجاوز کرد یا اون معلم آشپزی که به شاگردان آشپزی اش تجاوز کرد هم رسیدگی کنند، این اندونزیایی ها.

    • ناشناس

      کاش ایرانم همین قانونارو داشت

    • بدون نام

      این معلم متجاوز را باید سنگسار کنند ودرسی عبرتی باشد برای کسانی دیگر که به دختران تجاوز میکنند

    • ناشناس

      چقدر پست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج