۱۲۰۵۳۱۰
۵۸۳۲
۵۸۳۲
پ

کاهش خطر بیماری‌های قلبی با مصرف این میوه

محققان می‌گویند خوردن ۲ آووکادو در هفته خطر بیماری قلبی را تا ۱۶ درصد کاهش می‌دهد.

ایسنا: محققان می‌گویند خوردن ۲ آووکادو در هفته خطر بیماری قلبی را تا ۱۶ درصد کاهش می‌دهد.

محققان رابطه بین مصرف آووکادو و حوادث قلبی عروقی را بررسی کردند و دریافتند که خوردن ۲ وعده یا بیشتر آووکادو در هفته با ۱۶ درصد کمتر حوادث قلبی- عروقی در یک دوره ۳۰ ساله مرتبط است. یک وعده شامل نصف آووکادو یا ۸۰ گرم است.

کاهش خطر بیماری‌های قلبی با مصرف این میوه

محققان به این نتیجه رسیدند که جایگزین کردن برخی غذاهای حاوی چربی با آووکادو می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش دهد.

بیماری‌های قلبی -عروقی (CVD) علت اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است. با این حال، می‌توان از طریق تغییر سبک زندگی از بوز آن پیشگیری کرد. انجمن قلب آمریکا (AHA) توصیه می‌کند که برای سلامت قلب، ۵ تا ۶ درصد کالری دریافتی از اسید چرب اشباع (SFA) را محدود کنید.

آووکادو سرشار از موفا(MUFA) نوعی اسیدچرب بی‌ضرر و چربی‌های اشباع نشده چندگانه است. مطالعات معتبر دریافته‌اند که مصرف منظم این نوع چربی تری گلیسیرید، کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) و سطح کلسترول کل را کاهش می‌دهد. نکته قابل توجه اینکه آووکادو جایگزینی برای چربی‌های سالم غذایی مانند روغن زیتون، آجیل و سایر روغن‌‍های گیاهی نیست.

برای مطالعه حاضر، محققان ۶۲ هزار و ۲۲۵ زن و ۴۱ هزار و ۷۰۱ مرد که سابقه بیماری قلبی، سکته مغزی یا سرطان نداشتند را مورد بررسی قرار دادند. محققان سوابق پزشکی را از نظر بروز انفارکتوس میوکارد و سکته مغزی، بررسی‌های رژیم غذایی هر ۴ سال یک بار و عوامل خطر مانند فشار خون بالا و دیابت نوع ۲ را بررسی کردند. شرکت کنندگان به مدت ۳۰ سال پیگیری شدند. در پایان دوره مطالعه، محققان ۱۴ هزار و ۲۷۴ مورد بیماری قلبی - عروقی( CVD) را گزارش کردند.

این گروه تحقیقاتی خاطرنشان کردند که مردان و زنانی که آووکادو بیشتری مصرف می‌کنند، انرژی کل بیشتری دریافت می‌کنند و رژیم غذایی سالم‌تری با میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، آجیل و محصولات لبنی مانند ماست و پنیر دارند.

پس از تنظیم فاکتورهای اصلی رژیم غذایی و سبک زندگی، محققان دریافتند که مصرف دو وعده یا بیشتر آووکادو در هفته با ۱۶ درصد کاهش خطر بیماری های قلبی در مقایسه با افرادی که آووکادو نمی‌خوردند مرتبط است. آنها همچنین دریافتند که جایگزینی نیم وعده در روز سس مایونز، مارگارین، کره، تخم مرغ، ماست، پنیر یا گوشت‌های فرآوری شده با همان مقدار آووکادو با ۱۹ تا ۳۱ درصد کاهش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب مرتبط است.

این محققان هیچ ارتباط معنی‌داری بین خطر سکته مغزی و مصرف آووکادو گزارش نکردند. با این حال، آنها خاطرنشان کردند که جایگزینی نصف وعده روغن گیاهی در روز با مقدار معادل آووکادو با ۴۵ درصد بیشتر خطر سکته مغزی مرتبط است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج