۱۲۰۵۳۶۱
۵۲۲۰
۵۲۲۰
پ

توده وسیع گرد و خاک، کردستان را در بر می‌گیرد

​معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: با توجه به شکل گیری مجدد توده وسیع گرد و خاک بر روی کشور عراق و انتقال آن به کشورمان، هوای استان غبارآلود می‌شود و امشب و فردا دید افقی و کیفیت هوا به صورت محسوس کاهش می‌یابد.

ایرنا: معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: با توجه به شکل گیری مجدد توده وسیع گرد و خاک بر روی کشور عراق و انتقال آن به کشورمان، هوای استان غبارآلود می‌شود و امشب و فردا دید افقی و کیفیت هوا به صورت محسوس کاهش می‌یابد.

علی پناهی شامگاه شنبه اظهار داشت: انتظار داریم که غلظت آلودگی هوای استان در روز یکشنبه کاهش یابد اما این وضعیت کماکان تا روز سه شنبه بویژه در نواحی جنوبی و غربی تداوم خواهد داشت.

توده وسیع گرد و خاک، کردستان را در بر می‌گیرد

وی افزود: عدم تردد در فضای باز بویژه افرادی که دارای مشکلات تنفسی و قلبی هستند و پرهیز از انجام ورزش‌های متاثر از وضعیت هوا در این مدت توصیه می‌شود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: تا اواخر وقت امشب امکان بارش های رگباری و بهاری در استان وجود دارد که وقوع پدیده رعد وبرق، بارش تگرگ، وزش باد شدید و اّبگرفتگی موقت معابر دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: از روز یکشنبه تا چهارشنبه هفته جاری وضعیت جوی استان پایدار است و تنها پدیده قابل توجه وزش باد شدید و غبار آلود بودن هوا است که امکان وارد شدن خسارت به سازه‌های کم استحکام نیز وجود دارد.

روز پنجشنبه هفته گذشته نیز پدیده گرد و غبار از کشورهای همسایه به استان ورود کرد که سبب شد در روز جمعه کیفیت هوای چند شهر کردستان در شرایط خطرناک قرار گیرد و این وضعیت امروز شنبه نیز با شدت کمتر تداوم داشت.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج