۱۲۰۶۲۳۹
۱ نظر
۵۱۰۷
۱ نظر
۵۱۰۷
پ

استاندار: کیفیت آب خوزستان ۲برابر می‌شود

استاندار خوزستان گفت: در خوزستان که ۴۰ درصد منابع بودجه عمومی دولت را تامین می کند چرا باید نرخ بیکاری آن از متوسط کشوری بالاتر باشد و باید اقدامات در این زمینه سازماندهی شود و در قالب یک برنامه دوساله تدوین شود

ایسنا: استاندار خوزستان گفت: در خوزستان که ۴۰ درصد منابع بودجه عمومی دولت را تامین می کند چرا باید نرخ بیکاری آن از متوسط کشوری بالاتر باشد و باید اقدامات در این زمینه سازماندهی شود و در قالب یک برنامه دوساله تدوین شود

 استاندار خوزستان با تشریح اقدامات دولت در یک سال گذشته و همچنین برنامه های آتی برای حل مشکلات استان، گفت: پروژه آب غدیر ۵۲ درصد جمعیت شهری و روستایی خوزستان را پوشش می دهد و این پروژه با اجرای یک طرح اضطراری در تابستان امسال به بهره می رسد و کیفیت آب استان دو برابر خواهد شد.

استاندار: کیفیت آب خوزستان ۲برابر می‌شود

صادق خلیلیان در نشست خبری که امروز ۲۴ فروزدین ماه در اهواز برگزار شد، به تشریح آخرین اقدامات دولت سیزدهم برای حل مشکلات خوزستان پرداخت.

در این نشست که با حضور جمع کثیری از خبرنگاران و عکاسان خبرگزاری ها، روزنامه ها و سایت های خبری برگزار شد، استاندار خوزستان به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

خلیلیان گفت: در یکی از روزهای پس از تشکیل دولت با من راجب استان خوزستان صحبت شد و گفته شد تا مسولیت را بپذیرم. ابتدا پذیرش این مسوولیت سخت بود اما سپس پذیرفتم و به جلسه دولت دعوت شدم و به سوالات هیات دولت پاسخ دادم و در نهایت استاندار خوزستان شدم.

وی افزود: من خودم و همسرم متولد اهواز و خوزستانی هستیم و مجددا به سرزمین آبا اجدادی خودمان بازگشتیم. برنامه ارائه شده براساس مشکلات استان بود و راه حل هایی برای آن ها مطرح کردیم.

استاندار خوزستان گفت: در خوزستان که ۴۰ درصد منابع بودجه عمومی دولت را تامین می کند چرا باید نرخ بیکاری آن از متوسط کشوری بالاتر باشد و باید اقدامات در این زمینه سازماندهی شود و در قالب یک برنامه دوساله تدوین شود

وی افزود: از روزهای شروع به کار، این برنامه دوساله را برای تصویب به دولت فرستادیم تا مشکلات استان حل شود. همچنین بحث حق آبه خوزستان باید محفوظ باشد و رئیس جمهور نیز در سفر اول به خوزستان این مساله را مطرح کرده بود. وقتی منابع نفت و گاز خوزستان صرف آبادی کشور می کنند در این زمینه باید حق آبه استان خوزستان محفوظ باشد. ضمن این که مصوبات دولت نیازمند ساز و کار هستند و چندین هفته طول می کشد.

خلیلیان گفت: جز اولین کارها این بود که مصوبات سفر اول رییس جمهور را در چارچوب این برنامه دو ساله تنظیم کردیم و به تصویب رساندیم. این مصوبات اکنون به تصویب رسیده و ابلاغ شده اند. ۳۶ هزار میلیارد تومان به عنوان مصوبات سفر رییس جمهور به خوزستان، موفق شدیم از هیات دولت مصوبه بگیریم.

وی ادامه داد: ۲۰ هزار میلیارد تومان توسعه سرمایه گذاری در این چارچوب در خوزستان داریم و ۳۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات تسهیلاتی برای پشتیبانی از تولید و ۳۵۰۰ میلیارد تومان نیز برای ازدواج جوانان مشخص شده است.

استاندار خوزستان درباره بحث مشکلات کشت و صنعت نیشکر هفت تپه نیز گفت: طی شش هفت سال گذشته مسایلی در این کشت و صنعت رخ داده بود و در نهایت با اقدامات انجام شده، خلع ید از بخش خصوصی انجام شد. با مکاتباتی که با رییس جمهور در این خصوص انجام شد، در جلسه ای با حضور معاون اول و دادستان کل کشور و همچنین وزاری مربوطه، پیشنهادی از سوی استان برای حل مشکلات کشت و صنعت نیشکر هفت تپه ارائه شد.

خلیلیان ادامه داد: پیشنهاد ارائه شده این بود که این شرکت به شرکت کشت و صنعت نیشکر و صنایع جانبی واگذار شود که این کار به تصویب رسید و در نهایت کارخانه دریک مسیر درست قرار گرفت

وی درباره زلزله اندیکا نیز عنوان کرد: بلافاصه پس از حضور در این منطقه، توجه رسانه ای به این منطقه جلب شد و یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان مصوبه برای این منطقه به تصویب دولت رسید و کار بازسازی انجام ش. خوشبختانه تاکنون ۴۶۰ واحد در روستاهای مختلف اندیکا به مراحل نهایی رسیده اند که با یک وام تکمیلی توسط کمیته امداد این واگذاری ها ببه انجام خواهد رسید و در برنامه است تا پایان خرداد ماه کار بازسازی اندیکا به اتمام برسد.

استاندار خوزستان با بیان این یکی از مشکلات خوزستان بحث شبکه دفع آب های طزحی و فاضلاب است که به طور مشخص در شهر اهواز مشکلات عدیده ای در این زمینه داشتیم‌، افزود: از اوایل مهرماه کار بازسازی شبکه فاصلاب آغاز شد. این مهم در یک طرح اضطراری انجام شد که حدود ۸۰ درصد از مشکلات را پاسخگو بود. این طرح که در حال انجام است از ۲۴ نقطه ورودی فاضلاب به رودخانه کارون است و تا دو سه ماه آینده ۱۹ نقطه مسدود خواهد شد و با تکمیل این طرح، ورودی ها به رودخانه کارون مسدود خواهند شد.

وی بیان کرد: ارکان حاکمیتی کشور به عنوان نطام حکمرانی در هم تنیده هستند و همه با هم و در کنار هم به رشد و توسعه کشور و استان کمک می کنند.

خلیلیان با اشاره به بحث آب شرب آشامیدنی استان نیز گفت: پروژه آب غدیر ۵۲ درصد جمعیت شهری و روستایی خوزستان را پوشش می دهد. این پروژه با اجرای یک طرح اضطراری در تابستان امسال به بهره می رسد و ۱۰ متر مکعب بر ثانیه به ۲۰ متر مکعب بر ثانیه افزایش می یابد و کیفیت آب دو برابر خواهد شد و آب از دز وارد این طرح می شود. با اجرای طرح اضطراری غدیر در تابستان تلاش خواهیم کرد، حجم مطلوبی از آب به شهرها و روستاهای خوزستان برسد.

وی ادامه داد: در سال گذشته هزار و ۴۰۱ روستا تامین آب شدند که برخی از این روستا ها آب جدید دریافت کردند و برخی از روستاها دارای آب پایدار شدند. برخی از کارهایی که در خوزستان می توان انجام داد، نیاز به اعتبارات هنگفت یا زمان زیاد نیست و می توان با اقدامات مدیریتی صحیح نسبت به حل و اجرای آن ها اقدام کرد.

استاندار خاطر نشان کرد: خوزستان در بین استان های کشور یک استان برجسته است اما زیرساخت های استان بنا به دلایلی به ویژه غفلت های چند سال اخیر دچار مشکل است. اما باید گفت که مشکلات استان قابل حل است و باید کمک شود تا مشکلات خوزستان حل شوند. نباید شرایط به شکلی باشد که کسی اسم خوزستان را می شنود حالت ترحم به استان بگیرد.

وی تاکید کرد: توسعه خوزستان از توسعه کشور جدا نیست و در هم تنیده شده است. خوزستان به استان های مرکزی کشور متصل است و این مساله از نظر گردشگری و تجارت برای استان مهم است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      کدوم آب ؟ تو اول آب پیدا کن بعد هرکاری خواستی باهاش بکن ....امسال باید به افغانستان نفت بدین و آب بخرید ..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج