۱۲۰۶۶۹۸
۳ نظر
۹۳۷۸
۳ نظر
۹۳۷۸
پ

عکس یادگاری جذاب که در مریخ گرفته شد

مریخ‌نورد پشتکار ناسا که در حال حرکت به سوی یک منطقه‌ی دلتای رودخانه‌ای جذاب در دهانه‌ی «جزرو» (Jezero) مریخ است، از یک یادگاری باقی‌مانده از عملیات فرود خود عکس‌برداری کرد.

برترین‌ها: مریخ‌نورد پشتکار ناسا که در حال حرکت به سوی یک منطقه‌ی دلتای رودخانه‌ای جذاب در دهانه‌ی «جزرو» (Jezero) مریخ است، از یک یادگاری باقی‌مانده از عملیات فرود خود عکس‌برداری کرد.

در حالی که کاوشگر پشتکار هم مانند بالگرد مریخ‌پیمای «نبوغ» (Ingenuity) در مسیر دستیابی به دلتای رودخانه‌ی باستانی جزرو قرار دارد، برای رسیدن به آنجا ابتدا باید از نزدیکی محل فرود اصلی خود عبور می‌کرد.

عکس یادگاری جذاب که در مریخ گرفته شد

حالا تصویری که این کاوشگر از این منطقه گرفته است، یک یادآوری زیبا برای این مأموریت است. یادگاری‌هایی از زمانی که پشتکار در فوریه‌ی ۲۰۲۱ (۱ اسفند ۱۳۹۹) در لحظاتی دلهره‌آور با تلاشی چشمگیر روی سیاره‌ی سرخ فرود آمد.

در ادامه «استیو راف» (Steve Ruff) دانشیار دانشگاه ایالتی آریزونا و مریخ‌شناس هم این هفته ویدیویی منتشر کرد که در آن خلاصه‌ای از ورود مریخ‌نورد به مریخ و آنچه برای چتر نجات و سپر محافظ کاوشگر به‌عنوان دو جزء کلیدی سیستم فرود روی داد، به نمایش گذاشت. این ویدیو تصاویر گرفته شده توسط پشتکار در ماه آوریل را نشان می‌دهد که در آن چتر نجات غبارآلود و پوسته‌ی پشتی سیستم فرود قابل مشاهده است.

شهروند-دانشمند «کوین گیل» (Kevin Gill) هم که خود را به‌عنوان یک کاوشگر داده و عکاس مریخی در آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا توصیف می‌کند، ۹ آوریل (۲۰ فروردین) تصاویری را به‌اشتراک گذاشت که توسط یک دوربین نصب شده روی دکل مریخ‌نورد گرفته شده است.

پشتکار با تصویربرداری از بقایای فرود خود، آثار به جا مانده از مراحل آغازی مأموریت در مریخ را مستندسازی می‌کند. روزی را در آینده تصور کنید که انسان‌ها در مریخ گام برمی‌دارند و از مکان تاریخی ورود پشتکار دیدن می‌کنند. شاید یک تابلوی راهنما هم آنجا باشد: «در ۱۸ فوریه‌ی ۲۰۲۱، مریخ‌نورد پشتکار ناسا روی مریخ فرود آمد. بقایای سیستم فرود در اینجا قرار دارد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      فایده این همه هزینه چیه؟
      فایده غارت و استثمار مردم جهان برای اهداف پوچ و بیهوده

      پاسخ ها

      • s

        فایدش چیه!؟!!!!!
        دارن اینده رو میسازن
        از نظر شما فایده فقط اینه که شکمتو سیر کنی

    • ناشناس

      خیلی زیبا بود.من عکس دوست داشتم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج