۱۲۰۷۰۷۵
۵۸۴
۵۸۴
پ

تخریب یک مجموعه گردشگری در تالاب انزلی

​معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان گیلان دستور تخریب یک مجموعه گردشگری در تالاب انزلی را صادر و برای آن یک مهلت چهار روزه تعیین کرد.

ایرنا: معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان گیلان دستور تخریب یک مجموعه گردشگری در تالاب انزلی را صادر و برای آن یک مهلت چهار روزه تعیین کرد.

احمد آقایی روز یک شنبه در حاشیه بازدید از این مجموعه کردشگری در بین خبرنگاران گفت : مجموعه گردشگری نیلوفر آبی  با ۲ هزار و ۵۵۰ متر مساحت و شامل یک رستوران و سه ویلا است که ۵۰ میلیارد تومان ارزش دارد دستگاه قضایی برای این مجموعه که در بستر تالاب انزلی واقع شده حکم خلع ید مالک و تخریب بنا داده است .  

تخریب یک مجموعه گردشگری در تالاب انزلی

وی تصریح کرد: پیش از اجرای حکم طبق تقاضای صاحب پروژه و جلوگیری از ریختن مصالح و آلودگی بستر تالاب با دستور ریاست کل دادگستری استان گیلان به مالک چهار روز فرصت داده شد تا خود نسبت به تخریب سازه اقدام کند در غیراینصورت دستگاه قضا و آب منطقه ای وارد عمل شده و این عرصه را آزاد می کنند.

 معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان گیلان تاکید کرد: در صورت عدم تمکین از دستور قضا ، آب منطقه ای بعنوان متولی بستر تالاب، بنا را تخریب و فضا را آزاد خواهد کرد. تالاب انزلی متعلق به همه مردم است و تلاش داریم با صیانت از آن این میراث جهانی را برای آیندگان حفظ کنیم.

آقایی اضافه کرد : هیچ فرد مسئول و یا غیر مسئولی حق ندارند با تطمیع دیگران و وعده دادن به سرمایه گذاران آن ها را به ساخت چنین پروژه های در حرایم تالاب و دریا تشویق کند . تاکید قانونگذار حرکت بر اساس قانون و در چارچوب قانون است لذا اگر فردی بخواهد قانون را دور بزند دچار خسران و زیان خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: دستگاه قضا نسبت به همه کسانی که قصد دست اندازی به تالاب انزلی را داشته باشند به جهت صیانت از این عرصه بین المللی به شدت برخورد خواهد کرد .

تالاب بین المللی انزلی با مساحتی حدود ۲۰ هزار هکتار  از شمال به انزلی، از جنوب به صومعه‌سرا، از شرق خمام، از جنوب شرقی به رشت و از غرب به کپورچال و آبکنار انزلی محدود است.

این تالاب سال ۱۳۵۴ در فهرست تالاب های بین‌المللی کنوانسیون رامسر به ثبت رسید همچنین سازمان بین‌المللی حیات پرندگان، این تالاب را به عنوان زیستگاه با اهمیت برای پرندگان تشخیص داده‌ و جزو تالاب‌های طبیعی و آب شیرین کشور و  از جمله زیباترین مناظر آبی منطقه است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج