۱۲۰۷۸۱۵
۳۷۴۰
۳۷۴۰
پ

پیشنهاد مشروط بایدن برای حل چالش مذاکرات وین

​یک وبسایت روزنامه‌نگاری آمریکایی در گزارشی مدعی شد که بایدن پیشنهادی مبنی بر خارج کردن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از لیست تروریستی این کشور را به ایران ارائه داده است.

ایسنا: یک وبسایت روزنامه‌نگاری آمریکایی در گزارشی مدعی شد که بایدن پیشنهادی مبنی بر خارج کردن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از لیست تروریستی این کشور را به ایران ارائه داده است.

پیشنهاد مشروط بایدن برای حل چالش مذاکرات وین

واشنگتن فری بیکن در گزارش خود نوشته است: آخرین پیشنهاد دولت بایدن در مذاکرات هسته‌ای با ایران تحریم‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رفع خواهد کرد و مطابق این پیشنهاد سپاه پاسداران از لیست گروه‌های تروریستی خارج خواهد شد.

این گزارش می‌افزاید که دولت بایدن در عین حال قصد دارد که پس از خارج کردن نام سپاه از لیست به اصطلاح تروریستی، نیروی قدس سپاه پاسداران را به این لیست اضافه کند.

واشنگتن فری بیکن می‌نویسد: با رفع تحریم‌ها علیه سپاه پاسداران، حدود 80000 الی 180000 نفر از تحریم‌ها معاف خواهند شد. تحریم‌های اعمالی علیه نیروی قدس تنها باعث خواهد شد تا محدودیت‌ها علیه 20000 تن اعمال شود.

بنا به گفته منابع مطلع این پیشنهاد مخالف‌هایی در میان نمایندگان و سناتورهای آمریکایی از هر دو حزب داشته است.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا هم با بیان این که درباره پیشنهادهایی که در مذاکرات دیپلماتیک مطرح می‌شود اظهارنظر نمی‌کند، گفت که دولت بایدن برای احیای برجام آماده اتخاذ تصمیمات دشوار است.

پایگاه «تایمز اسرائیل» هم به نقل از یک مقام ارشد دیپلماتیک رژیم صهیونیستی مدعی شده دولت بایدن به مذاکره‌کنندگان اروپایی گفته برنامه‌ای برای خارج کردن نام سپاه از فهرست سازمان‌های «تروریستی» به عنوان بخشی از مذاکرات وین ندارد.

با وجود این، این مقام صهیونیستی مدعی شده که دولت بایدن علی‌رغم ارسال این پیام به مذاکره‌کنندگان اروپایی هنوز در حال بررسی این گزاره است که بخشی از سپاه پاسداران را از لیست خارج کند، اما نیروی قدس سپاه را در فهرست FTO نگاه دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج