جاباما
۱۲۰۸۶۸۹
۵۵۴
۵۵۴
پ

اوکراینی‌ها رمزارز نخرند!

مردم اوکراین که مجبور به ترک کشور و رفتن به کشورهای همسایه شده‌اند همچنان می‌توانند از کارت‌های اعتباری داخلی خود برای خرید کالا و خدمات استفاده کنند. حتی اگر این کار به این معنی باشد که گریونیا آنها دیگر قابلیت تبدیل به دیگر ارزها را نداشته باشد.

تجارت نیوز: دولت اوکراین در چند ماه اخیر رویکرد دوستانه‌ای نسبت به ارزهای دیجیتال نشان داد. اما با توجه بحران‌های اخیر این مساله دچار تغییر شد و با محدودیت‌هایی مواجه شد.

اوکراینی‌ها رمزارز نخرند!

این کشور اکنون اعلام کرده که خرید دارایی دیجیتال با ارز رسمی اوکراین برای شهروندان این کشور ممنوع است.

به نقل از کوین‌مارکت‌کپ، کسانی که قصد خریداری ارز دیجیتال را دارند باید از ارزهای خارجی استفاده کنند و حتی با وجود نداشتن مجوز برای استفاده از ارز داخلی، شهروندان نمی‌توانند ماهانه بیشتر از ۱۰۰ هزار گریونیا (واحد پول اوکراین) خرید کنند. با نرخ‌های کنونی این میزان معادل ۳ هزار و ۴۰۰ دلار است.

بانک ملی اوکراین در بیانیه‌ای گفت که می‌خواهد از خروج بیهوده و بدون بازده سرمایه از کشور جلوگیری کند. این کار بر اساس قوانین نظامی این کشور در شرایط کنونی جنگ انجام می‌شود.

طبق قوانین کنونی، سرمایه گذاری در بخش ارز دیجیتال به عنوان معاملات شبه پول در نظر گرفته می‌شود. سرمایه گذاری در این بخش در همان دسته بندی قرار می‌گیرند که حساب‌های کارگزاری یا معاملاتی، حساب‌های فارکس و چک‌های مسافرتی هستند.

مردم اوکراین که مجبور به ترک کشور و رفتن به کشورهای همسایه شده‌اند همچنان می‌توانند از کارت‌های اعتباری داخلی خود برای خرید کالا و خدمات استفاده کنند. حتی اگر این کار به این معنی باشد که گریونیا آنها دیگر قابلیت تبدیل به دیگر ارزها را نداشته باشد.

تلاش برای حفظ ثبات ارز داخلی اوکراین

تمام این تصمیمات و اتفاقات از آنجایی سرچشمه می‌گیرد که مقامات این کشور می‌خواهند گریونیا ثبات خود را حفظ کند و یک ارز باثبات باقی بماند. از دو ماه پیش که حمله روسیه به اوکراین آغاز شد، اوکراین کمک‌های مالی زیادی در قالب ارز دیجیتال دریافت کرده است. این کمک‌ها ده‌ها میلیون دلار ارزش دارند.

این کمک‌ها برای حمایت از شهروندان مورد استفاده قرار گرفتند. دولت اوکراین همچنین از آنها برای فراهم کردن تجهیزات برای ارتش این کشوربهره گرفت. ماه گذشته نیز رئیس جمهور ولادیمیر زلنسکی قانونی را مبنی بر به رسمیت شناختن دارایی‌های دیجیتال در کشور امضا کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج