۱۲۰۹۲۰۳
۱ نظر
۲۵۹۲
۱ نظر
۲۵۹۲
پ

اسقاط هواپیمای لوکس خاندان سلطنتی سعودی

به نظر می‌رسد هواپیمای ۲۳۵ میلیون پوندی بوئینگ ۷۴۷ خانواده سلطنتی سعودی که تنها ۴۲ ساعت در آسمان پرواز کرده پس از ده سال بدون استفاده ماندن از بین خواهد رفت.

روزیاتو: به نظر می‌رسد هواپیمای ۲۳۵ میلیون پوندی بوئینگ ۷۴۷ خانواده سلطنتی سعودی که تنها ۴۲ ساعت در آسمان پرواز کرده پس از ده سال بدون استفاده ماندن از بین خواهد رفت.

یک بوئینگ ۷۴۷ خصوصی کمیاب که قبلا متعلق به خانواده سلطنتی عربستان بود، با وجود اینکه در مجموع تنها ۴۲ ساعت پرواز کرده به یک انبار قراضه در ایالات متحده منتقل شده است.

اسقاط هواپیمای لوکس خاندان سلطنتی سعودی

این هواپیمای منحصر به فرد تمام سفید توسط سلطان بن عبدالعزیز آل سعود، ولیعهد عربستان سعودی به مبلغ حیرت‌آور ۲۳۵ میلیون پوند سفارش داده شده بود، اما او یک سال پیش از اینکه هواپیما را در سال ۲۰۱۲ تحویل بگیرد از دنیا رفت.

اسقاط هواپیمای لوکس خاندان سلطنتی سعودی

این هواپیما قرار بود به عنوان جت شخصی بن عبدالعزیز استفاده شود، اما او هنگام آماده‌سازی این بوئینگ ۷۴۷ در بازل سوئیس جان باخت. پس از مرگ ولیعهد سابق، هیچ‌یک از اعضای خانواده سلطنتی سعودی مایل به نگهداری این هواپیما نبودند، بنابراین این جت عظیم‌الجثه به مدت یک دهه در سوئیس گرد و خاک خورد و دچار زنگ‌زدگی شد.

اسقاط هواپیمای لوکس خاندان سلطنتی سعودی

حالا این هواپیما آخرین پرواز خود را به مقصد محله هوایی پینال در ایالت آریزونای امریکا انجام داده است؛ جایی که مدل‌های از رده خارج شده و از کار افتاده در آن جمع‌آوری می‌شود تا از ضایعتشان استفاده شود. اطلاعات ردیابی پرواز نشان می‌دهند که این هواپیما ۱۵ آوریل بازل سوئیس، جایی که ۱۰ سال از عمر خود را در آن سپری کرد، را ترک کرد و ۱۱ ساعت بعد در آریزونا به زمین نشست.

اسقاط هواپیمای لوکس خاندان سلطنتی سعودی

زمان پرواز ۴۲ ساعته این بوئینگ به این معنی است این هواپیما اساسا نو است؛ زیرا انتظار می‌رود یک بوئینگ ۷۴۷ معمولی پیش از اسقاط شدن حدود ۱۰۰ هزار ساعت پرواز انجام داده باشد. از رده خارج شدن هواپیمای ۷۴۷ خاندان سلطنتی به عنوان ضایعات می‌تواند غیرقابل‌توجیه تلقی شود، چراکه ۷۴۷ عمدتا به عنوان یک جت مسافربری با قابلیت بالا و همچنین یک وسیله نقلیه باری در سرتاسر جهان استفاده می‌شود.

اسقاط هواپیمای لوکس خاندان سلطنتی سعودی

احتمال اینکه این هواپیمای بلااستفاده بار دیگر لذت پرواز را تجربه کند بسیار کم است زیرا عموما بسیاری از هواپیماهایی که به محله هوایی پینال منتقل می‌شود دیگر هرگز در آسمان به پرواز در نمی‌آیند. اما تنها سه روز پیش از آخرین پرواز به سمت امریکا، این هواپیما توسط شرکت سازنده‌اش یعنی بوئینگ مجددا از خانواده سلطنتی خریداری شد؛ موضوعی که نشان می‌دهد شاید این هواپیما بار دیگر زندگی جدیدی را تجربه کند.

در سال‌های اخیر بوئینگ تولید هواپیماهای خود را کاهش داده و گزینه‌های کوچک‌تر و ارزان‌تری معرفی کرده است، تا جایی که اخیرا اعلام کرد قصد دارد تولید این هواپیمای فوق‌العاده معروف در جهان را در اواخر سال جاری میلادی با وجود محبوبیت و توانایی‌اش متوقف کند.

اسقاط هواپیمای لوکس خاندان سلطنتی سعودی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      بفرستش ایران برات ۳۰ دیگه ازشکار میکشن به خدا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج