۱۲۱۰۰۲۵
۳۳۵۹
۳۳۵۹
پ

شب‌گردی در تهران را این شکلی تجربه کنید

ون‌کافه‌های پایتخت شناسنامه‌دار می‌شوند. اقدامی که در راستای ساماندهی مشاغل بی‌کانون و سیار انجام می‌شود و مدیریت شهری قصد دارد با این کار زمینه توسعه فضاهای همگانی و گردشگری را فراهم کند.

روزنامه همشهری: ون‌کافه‌های پایتخت شناسنامه‌دار می‌شوند. اقدامی که در راستای ساماندهی مشاغل بی‌کانون و سیار انجام می‌شود و مدیریت شهری قصد دارد با این کار زمینه توسعه فضاهای همگانی و گردشگری را فراهم کند.

شب‌گردی در تهران را این شکلی تجربه کنید

چرا که خوراکی‌ها (غذا) همواره ابزار قوی برای ایجاد پیوند میان گروه‌های فرهنگی و قومیت‌ها بوده‌اند و در این میان غذاهای خیابانی که در ون‌کافه‌ها و خیابان‌های غذا سرو می‌شوند از محبوبیت زیادی برخوردارند و همواره مقصد گردشگران و توریست‌ها بوده‌اند. علاوه بر شهرهای استانبول، بروکسل، بانکوک و... در تهران هم این ظرفیت (ون‌کافه و خیابان غذا) وجود دارد، اما نیاز است تا فعالیت آنها ساماندهی شود تا هم از قانون عدول نکنند و هم ارائه خدماتشان مبتنی بر رعایت موارد بهداشتی باشد.

از این‌رو شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در گام نخست اقدام به صدور شناسنامه برای ون‌کافه‌های پایتخت کرده است و به ‌گفته مدیر عامل این شرکت در تهران حدود 130ون‌کافه (سرو غذا و نوشیدنی‌های گرم و سرد) وجود دارد که تا پایان سال همه آنها شناسنامه‌دار می‌شوند. آنطور که قدرت‌الله محمدی به همشهری گفته تاکنون حدود 65نفر از مالکان ون‌کافه‌ها برای دریافت مجوز و شناسنامه اقدام کرده‌اند.

او تأکید می‌کند: «ون‌کافه‌ها با توجه‌ به اینکه تا پاسی از شب در خیابان‌ها فعالیت می‌کنند و ارتباط مستقیمی با سلامت شهروندان دارند، ملزم به دریافت مجوز هستند که با این کار فعالیت‌شان قانونمند و در براساس ضوابط خواهد بود.» علاوه بر ون‌کافه‌ها، استقبال شهروندان، گردشگران و توریست‌ها از خیابان‌های غذای سی‌تیر و باب‌همایون، سبب شده تا مدیریت شهری راه‌اندازی سومین خیابان غذا را در دستور کار خود قرار دهد. این نخستین خیابان غذای غرب پایتخت است که همزمان با عید سعید فطر در بلوار استاد معین (منطقه9) بهره‌برداری می‌شود.

در خیابان غذای بلوار استاد معین، 10کانکس غذایی پیش‌بینی‌ شده که به‌گفته شهردار منطقه قرار است طی فراخوانی به کافی‌شاپ‌داران، رستوران‌داران، فست‌فودها و کافه‌داران واگذار و در آنها انواع برگر و ساندویچ، غذاهای سنتی، ایرانی و فرنگی، نوشیدنی‌های سرد و گرم و انواع بستنی و آبمیوه، عرضه شود. خسروی می‌گوید: «تلاش می‌کنیم فضای این خیابان به‌گونه‌ای باشد که همه اقشار بتوانند از امکانات آنها استفاده کنند.»

اکثر مردم و حتی گردشگران و توریست‌ها شب‌های تهران را دوست دارند و دلشان می‌خواهد همراه با خانواده و دوستان در خلوت و سکوت شب در معابر پایتخت قدم بزنند. به همین دلیل است که خیابان‌های غذای سی تیر و باب‌همایون شب‌ها شلوغ‌تر از روز هستند؛ به‌ویژه در فصل گرما مشتریان شبانه خیابان‌های غذا بیشتر هم می‌شوند. به همین دلیل کانکس‌ها تا ساعات پایانی شب فعال هستند و خدمات ارائه می‌دهند. به‌گفته شهردار منطقه، خیابان غذا در بلوار استاد معین هم مستثنی از این امر نیست و همه روزه از ساعت 9 تا 24 فعال است. همچنین در راستای تأمین سلامت شهروندان، فعالیت اصناف این خیابان تحت نظارت کارشناسان بهداشت و محیط و با استانداردهای وزارت بهداشت صورت می‌گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج