۱۲۱۰۶۲۱
۳ نظر
۱۲۳۰
۳ نظر
۱۲۳۰
پ

خوشا به حال ماکارونی!

به‌گفته رئیس کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران، به‌دنبال افزایش نرخ فروش گندم دولتی ، قیمت آرد نیز روند صعودی به‌خود گرفت و طبعا بر ماکارونی اثر گذاشت. اتفاقی که ریشۀ آن را در سیاست حذف ارز ترجیحی باید جُست. تغییر نرخ گندم بر آرد و به تبع آن بر قیمت ماکارونی اثر گذاشته است.

سروش بامداد در عصر ایران نوشت: به‌دنبال افزایش نرخ فروش گندم دولتی‌، قیمت آرد نیز روند صعودی به‌خود گرفت و در پی آن بر قیمت ماکارونی اثر گذاشت. روندی که ریشۀ آن را در سیاست دولت با مجوز مجلس در حذف ارز ترجیحی باید جُست چرا که قیمت قبلی بر مبنای محاسبه با دلار ۴۲۰۰ تومانی بود و با حذف ارز ترجیحی آن مبنا طبعاً تغییر کرده است.

خوشا به حال ماکارونی!

 این اتفاق البته یا انعکاسی در صدا و سیما ندارد یا اگر داشته باشد همراه با توجیه نفع کشاورز از قیمت جدید یا ضرورت حذف ارز رانت‌زا و اطمینان دادن از مراقبت از قیمت های جدید یا سرایت نکردن حذف دلار 4200 تومانی به اقلام حیاتی چون داروست به انضمام وعدۀ افزایش یارانۀ معیشتی و احتمالا نقدی با حذف شماری از یارانه‌بگیرها برای افزایش یارانۀ دهک‌های دیگر و به قصد جبران گرانی.

با این وصف، خوشا به حال ماکارونی که مشمول تعدیل قیمت در این دوره شده وگرنه اگر دو سال قبل این  اتفاق می‌افتاد از همه سو متهم می‌شد.

 دوست‌داران پاستا پنه آلفردو هم نگران نباشند. چون حیف بود جایگاه آن از پیتزا پایین‌تر باشد. اگر به تعبیر سهراب سپهری، گل شبدر چه کم از لالۀ قرمز دارد، پیتزا پنه آلفردو هم چه کم از پیتزا پپرونی دارد؟ ( این جملۀ آخر را دوست‌داران زبان پارسی بیش از یک بار نخوانند، چون شمار واژگان ناپارسی آن زیاده از حد است)

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • و خدایی که به شدت کافيست...

      باید نفری یک میلیون یارانه بدن

    • ناشناس

      نسبت به چیزهای دیگه گران نیست

    • ناشناس

      افزایش حقوق برای شاغلین وبازنشستگان کشوری ولشکری ۱۰درصد ،آنوقت افزایش فقط یک قلم جنس (ماکارونی) ۳۰۰درصد، معنی عدالت را فهمیدیم. دیگر نیاز به توجیه نیست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج