adexo3
۱۲۱۰۶۸۲
۲۸۹ نظر
۱۰۰۹۹
۲۸۹ نظر
۱۰۰۹۹
پ

یک موج گرانی هولناک در راه است؟

مشاهدات میدانی نشان می‌دهد همزمان با افزایش قیمت آرد تقاضا برای اقلامی چون کالاهای وابسته به آرد مانند ماکارونی و... در بازار بالا رفته است.

برترین‌ها: مشاهدات میدانی نشان می‌دهد همزمان با افزایش قیمت آرد تقاضا برای اقلامی چون کالاهای وابسته به آرد مانند ماکارونی و... در بازار بالا رفته است.

به‌نظر می‌رسد ترکش افزایش قیمت آرد و گندم زود‌تر از چیزی که فکرش را می‌کردیم به ماکارونی اصابت کرده است. حالا ماکارونی را می‌توانیم بعد گوجه‌فرنگی و بادمجان سومین خوراکی جنجالی در بازار امسال بدانیم.

یک موج گرانی هولناک در راه است؟

تحولات قیمت آرد در روز‌های اخیر نگرانی‌هایی را بوجود آورده است. بر اساس دستورالعملی که به کارخانجات ماکارونی‌سازی، کیک، کلوچه، نشاسته و رشته پزی ابلاغ شده، قیمت آرد تحویلی به این مجموعه‌ها ۵ برابر می‌شود.

در ستاد اقتصادی دولت و در جریان پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی برای جلوگیری از قاچاق گندم به کشور‌های همسایه و ضرورت بهینه‌سازی مصرف نان در کشور، تأکید شد که قیمت نان و گندم تغییری نداشته باشد. این تصمیم تا حدودی از نگرانی مردم کاسته است، اما هنوز انتقادات از افزایش یکباره قیمت آرد کارخانجات برقرار است.

رئیس انجمن آردسازان با انتقاد از افزایش ناگهانی قیمت آرد گفت: وزیر جهاد باید متصدیان مربوطه را بازخواست کند و این افراد باید پاسخگو باشند که چرا این چنین بی‌برنامه عمل کردند.

یک موج گرانی هولناک در راه است؟

در ادامه اخبار مربوط به گرانی مواد غذایی، گزارش رسانه‌های داخل ایران نشان می‌دهد که افزایش قیمت ماکارونی باعث سهمیه‌بندی ماکارونی شده و برخی فروشگاه‌ها تنها بین دو تا شش بسته ماکارونی به هر مشتری می‌فروشند.

وب‌سایت خبرآنلاین با انتشار این خبر به نقل از یک فروشنده نوشت: «بعد از عید فطر قرار است ماکارونی گران شود و مردم برای خرید هجوم آورده‌اند.»

سازمان حمایت مصرف‌کننده و تولیدکننده در ایران اعلام کرد که قیمت «ماکارونی رشته‌ای ساده» نیم‌ کیلویی ۱۷ هزار تومان است. بر اساس گزارش رسانه‌ها، ماکارونی نیم‌کیلویی قبلا ۶۳۰۰ تومان به فروش می‌رسید و قیمت‌گذاری جدید نشان‌دهنده افزایش ۱۵۰ درصدی است.

یک موج گرانی هولناک در راه است؟

افزایش شدید قیمت مواد غذایی در حالی ادامه دارد که ابراهیم رئیسی پیش از این تورم را «خط قرمز دولت» نام برده و بارها دستور داده بود که «قیمت‌ها کنترل شوند».

احمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان و امام جمعه موقت تهران، نیز روز سه‌شنبه گفت که «قول می‌دهم گرانی‌ها این گونه نخواهد ماند».

وی نیز در عین حال همچون کاظم صدیقی، دیگر امام جمعه تهران، تایید کرده است که گرانی‌ها «افسارگسیخته و رنج‌آور» است.

این تصمیم دولت در حالی گرفته شد که از ابتدای سال‌جاری تاکنون قاچاق آرد به کشور‌های همسایه از جمله ترکیه، افغانستان و پاکستان بشدت افزایش یافته بود به طوری که قیمت جهانی این محصول به‌شدت افزایش یافته و دلالان با خرید آرد از صنایع به قیمت کیسه‌ای ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان اقدام به فروش آن‌ها در مرز پاکستان با قیمت ۷۰۰ هزار تومان و در مرز ترکیه با قیمت ۱ میلیون تومان می‌کنند.

مدیرعامل یکی از شرکت‌های تولید ماکارونی گفته است: احتمالا ما شاهد یک تغییر ۴۰۰ درصدی در قیمت ماکارونی خواهیم بود.

قیمت ماکارونی در بسته‌های ۵۰۰ گرمی شرکت... حدود ۱۶ هزار تومان است. از همین برند بسته‌های ۵۰۰ گرمی دیگری وجود دارد که عبارت غنی‌شده با روی دیده می‌شود و ارزش آ‌ن‌ها به ۱۷ هزار تومان رسیده. اگر راهی سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای شوید در غرفه مربوط به ماکارونی با بسته ۵۰۰ گرمی تک‌ماکارون با آدر سمولینا و قیمت ۱۴ هزار تومانی روبرو می‌شوید. ماکارونی فرمی غنی‌شده تک‌ماکارون با وزن ۳۵۰ گرم، ۱۳ هزار تومان فروخته می‌شود و به‌این ترتیب ارزش نیم‌کیلو از این محصول تقریبا معادل ۱۸ هزار و ۵۰۰ است.

قیمت ماکارونی یک برند معروف دیگر در بسته‌های ۵۰۰ گرمی ۳۴ هزار تومان است و این شرکت بسته‌های فوسیلی ۳۵۰ گرمی را ۱۸ هزار تومان می‌فروشد. نکته جالب در ماجرای ماکارونی تمام شدن موجودی سایر برند‌ها در بازار است.

یک موج گرانی هولناک در راه است؟

اعلام خبر افزایش قیمت آرد صنف و صنعت در هفته گذشته نگرانی‌های زیادی را درباره قیمت‌های جدید نان و ماکارونی در میان مصرف‌کنندگان ایجاد کرد، چنان‌که فعالان فضای مجازی اعلام این خبر را با چند برابر شدن نرخ نان و دیگر محصولات وابسته به آرد ازجمله ماکارونی مساوی دانستند، اما اظهارات اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه نشان می‌دهد دست‌کم در زمینه نان، نرخ جدید آرد محرکی برای رشد قیمت نخواهد بود.

در گفته‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه، به سازوکار پرداخت یارانه و زمان اجرای شیوه‌های جدید اشاره مشخصی نشده است، ضمن اینکه میرکاظمی تأکید دارد قیمت نان و آرد نیز قرار نیست تغییر کند، اما اتحادیه‌های صنفی مرتبط با نان از مدت‌ها قبل، از افزایش هزینه تولید در بخش‌های دیگری، غیراز تامین آرد، خبر داده و برای افزایش قیمت نان زمینه‌چینی کرده‌اند.

یک موج گرانی هولناک در راه است؟

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی کشور با بیان اینکه در کارخانجات محصول ماکارونی به وفور موجود است اظهار داشت: کارخانه‌های تولیدی فعلاً به طور محدود و با مدیریت بار به بازار عرضه می‌کنند تا تغییر قیمت‌های جدید اعمال شود.

عبدالناصر همتی در توئیتی درباره آثار حذف ارز ۴۲۰۰ نوشت: ۴ ماه پیش نوشتم به خاطر تاثیرات حذف ارز ترجیحی خصوصا بر دهک‌های پایین جامعه، حذف آن بایستی درچارچوب یک تصمیم منسجم برای جبران آثار آن و همراه با تنویر افکار عمومی باشد. با توجه به آثار حذف آن بر محصولاتی نظیر ماکارونی توجه به آن نکات را مجددا تاکید می‌کنم. 

همزمان با افزایش قیمت ماکارونی، در پی گرانی آرد هر عدد نان باگت معمولی بنابر اعلام رسمی ۱۰ هزار تومان قیمت خورده است.

بر اساس ابلاغیه اتحادیه صنف نان‌های حجیم و نیمه حجیم تهران، قیمت جدید نان‌های صنعتی به شرح زیر است:

یک موج گرانی هولناک در راه است؟

آخرین بار در بهمن ماه ۱۴۰۰ بود که در نتیجه کاهش تولید روغن این کالای اساسی در فروشگاه‌های پایتخت کمیاب شد و از طرف دیگر بیم تولیدکنندگان از حذف ارز دولتی نیز به کاهش تولید این کالای اساسی دامن زد و حال با گذشت ۳ ماه از این اتفاق و همسو با حذف ارز دولتی بازار کالاهای اساسی دوباره شاهد کمیاب شدن این محصول در فروشگاه‌های برخی از مناطق پایتخت است.

هر چند این افزایش قیمت با تعدیل مواجه گردیده و اخباری در خصوص کاهش کمتر بهای آرد منتشر شد اما همین اتفاق زمینه را برای تغییر معادلات مهیا کرد و سبب شد تقاضا برای خرید ماکارونی و ... افزایش یابد . همزمان بسیاری از فروشگاه‌ها موجودی ماکارونی خود را صفر اعلام کردند . این اقدام هماهنگ سبب شد وضعیت بازار با پیچیدگی بیشتری مواجه گردد و ماکارونی کمیاب و در برخی فروشگاه سهمیه بندی شود!

تصویری از اطلاعیه سهمیه بندی ماکارونی را ببینید:

یک موج گرانی هولناک در راه است؟

همزمان ​وزیر جهادکشاورزی از پرداخت یارانه جدید به مردم بابت افزایش قیمت آرد خبر داد که بیشتر از مقدار افزایش هزینه‌ها خواهد بود.

جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهادکشاورزی با اشاره به افزایش شدید قیمت مواد غذایی در سطح جهان گفته است: ۷۰ درصد روغن و ۳۰ درصد غلات جهان در منطقه اوکراین و روسیه تولید می‌شود که به علت جنگ اوکراین، قیمت مواد غذایی در جهان بین ۳۴ تا ۶۰ درصد افزایش یافته و موجب جیره‌بندی در کشورهای اروپایی شده است.

وی با تاکید بر این که شرایط جدیدی برای امنیت غذایی جهان ایجاد شده و دولت ایران هم برای حفظ پایداری امنیت غذایی کشورمان به علت قاچاق گسترده محصولات تولیدی با آرد، تصمیم به آزادسازی آرد برای مصارف صنعتی گرفته است.

محسن سیدیان، تحلیلگر در همین رابطه نوشت:

بحران جهانی غذا خیلی جدیه. کشورها صادرات رو محدود کردن و افتادن به واردات. چینی‌ها همچین دارن مواد استراتژیک خوراکی ذخیره میکنن که متهم شدن به ایجاد قحطی جهانی. جنگ اوکراین، کمبود کود شیمیایی، تبعات کووید و... یه داستانی شده که ‎ماکارونی تازه اولشه اینجا هم که تکلیفمون روشنه ‌اوکراین به خاطر شرایط جنگی و تامین امنیت غذایی خودش، صادرات گندم و روغن آفتابگردان رو ممنوع کرده. روسها صادرات کود شیمیایی و دانه های خوراکی و شکر رو؛ اندونزی فروش روغن پالم رو و ترکیه صادرات دام و کره و روغنهای گیاهی رو همگی متوقف کردن.

نجمه جمشیدی، فعال رسانه هم در یادداشتی نوشت:

* خودکفایی گندم در ایران یک اشتباه بزرگ بود. داستان خودکفایی گندم به دهه 1990 باز می‌گردد. حماقت خودکفایی گندم را ابتدا عربستان انجام داد. این کشور در سال 1992 با تولید بیش از چهار میلیون تن گندم ششمین صادر کننده گندم در جهان بود.

* خودکفایی گندم در عربستان عمر کوتاهی داشت؛ پس از مدت زمان اندکی عربستان تمام ذخایر آب فسیلی‌ خود را از دست داد، مزارع گندمش خشک و به بیابانی بی‌آب و‌علف تبدیل شد. درحال حاضر عربستان به بزرگ‌ترین وارد کننده گندم در جهان تبدیل شده است.

* متاسفانه خودکفایی عربستان در گندم فشار بسیاری را به بخش کشاورزی ایران وارد کرد. سیاست‌مداران کشور در آن زمان بر این باور بودند که چگونه کشور بیابانی عربستان توانسته به خودکفایی گندم دست یابد اما ایران از این بخش عقب مانده است و همچنان به واردات گندم ادامه می‌دهد.

* غم‌انگیزترین بخش در کشاورزی کشور این است که متاسفانه کشاورزان باوجود تمامی تلاش‌ و زحمت‌هایی که انجام می‌دهند، در شمار فقیرترین افراد جامعه به‌شمار می‌روند. همچنین 75 درصد از آب کشور نیز در این بخش مصرف می‌شود.

واکنش برخی کاربران در این رابطه را بخوانید:

* کاربری به نام «امیر» نوشت: فروشگاه نزدیک ما آرد رو هم محدود کرده.

* «آریا» می‌گوید: خب باید منتظر افزایش کهکشانی قیمت ها باشیم.

* مینا با انتقاد از گرانی ماکارونی نوشت: ده تا فروشگاه رفتم همه سهمیه بندی کردند و دوتا بیشتر نمیدن!

* کریم هم به کنایه گفته است: از مضرات ماکارونی چی تو دست و بالتون دارین بگین؟!

* مهسا در توئیتر خود اینگونه واکنش نشان داد: یه دونه نون فانتزی ۱۰۰۰۰ تومن! دیگه باید خدابه دادمون برسه.

* محمد هم با انتقاد از عملکرد دولت نوشت: سهمیه بندی ماکارونی  در فروشگاهها، دستاورد جدیدی از دولت اصولگرا. روحانی کجایی؟!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      مرگ بر منافقین داخلی

      پاسخ ها

      • ناشناس

        سال سال این چند سال
        امسال پارسال پیارسال
        هر سال بگید دریغ از پارسال

      • ناشناس

        مرگ بذ کاسب تحریم دلال کارخونه ای

      • ناشناس

        خجالت آوره بسه دیگه گندشو درآوردین

      • علی صدوری،بازنشسته درمان

        تا شقایق هست زندگی باید کرد.کمتر میخوریم تا کمی هم لاغر شویم.شقایق ها هم لاغر کردن را دوست دارند.

    • بی نام

      خدا ازتون نگذرههههههه

    • مهدی

      خخ اجازه بدید رئیسی بیاد همه چی درست میشه،مملکت و معطل مذاکره و کشور های دیگه کردید خخ گرونی که دیگه ربطی به برجام نداره خخخ درست میشه رئیسی بیاد خخ

    • ناشناس

      خدا یا از آخر زمان گذشته عاقبت این گرانی به کجا ختم میشود مسولین شعار میدن از مهار تورم و گرانی خبری نیست

    • ناشناس

      بااین مملکت داریتون

    • ناشناس

      نه فایده ندارع هنوز زنده ایم باید گرونتر شه

    • حسین

      اینهمه اصولگرایان به دولت روحانی میکوبیدن بابت برجام وبابت گرانی ها،دولت که دستشون اومد.هم برجام را ادامه دادن وهم گرانی هارا بیشتر!

    • ناشناس

      اینطور اخبار زدن بیشتر به گرانی کمک میکنه اخبار داغ کدام سمتی سمت مردم یا دلالهای گرانی

    • ناشناس

      افزایش حقوقتون گوش فلکو کرکرد پنجاه درصد افزایش کجا سیصددرصد تورم کجا صبرماهم حدی داره مسعولین بی کفایت

    • ناشناس

      بعد از گذشت نیم قرن نتونستن یه مرغ رو میدیریت کنند...

    • کامی

      انگار آمدترین دولت .واقعا خجالت نمی کشین؟

    • بی نام

      وقتی هرکسی بدون هیچ پیش زمینه ای در جایگاه شغلی همراه با رانت و پارتی وارد میشه اوضاع از این بهتر نخواهد بود
      صحبت صرفا نیاز نیست مدیریت در اولویت کار نیاز هست که شوربختانه در این کشور دیده نمیشه
      ادمین تایید کن خواهشا

    • ناشناس

      قشنگ با این تیترها ، ذهن ملت رو برای گرونی آماده میکنین

    • ناشناس

      گرون کن منـکه راضیم هرچی گرونتر بشه

      پاسخ ها

      • ناشناس

        غلط کردی ، اما من راضی نیستم

    • ناشناس

      خداروشکر فقط گرون کن

    • ناشناس

      مملکتی ثروتمند اما فقیر نگه داشته شده..

    • ناشناس

      تا میشه گرون کن من راضیم

    • آدریانا ....

      لعنت بهتون

    • بی نام

      ما که ماکارونی دوست نداریم شاید سالی دوبار بخوریم
      ولی خدا به دادمون برسه با این اوضاع...

    • ناشناس

      خوبه انقد میگن گرونیه که واسه مردم جا بیفته شوک نشن،فقط خدا لعنتتون کنه

    • ناشناس

      بازم گلی به جمال حسن روحانی

    • نمکی

      ای بت شکن ،ای کمر مردم شکن ای انقلابی کجایی دقیقا کجایی

    • علی

      راه چاره فقط یه زلزله ی ۹ ریشتری هست . شاید که نسل بعدی زندگی راحتی داشته باشن .

      پاسخ ها

      • ناشناس

        یه 7 ریشتری کافیه.

    • sam 63

      فوری سریع انقلابی یعنی همین

    • ناشناس

      بیچاره بچه ، خودش رو با ساندویچ ماکارونی سیر میکرد الان نه میتونه نون بخره نه ماکارونی

    • فاطمه

      خدارو شکر چرا موج ارزانی هیچ وقت در راه نیست
      واینکه چرا موج یارانه بیشتر همچنین در راه نیست خجالت نمیکشین به هیچیمون رحم نمیکنین خدا به ما چطور رحم کنه خدااز باعث وبانیش نگذره

    • جواد

      به درک به جهنم به اونایی بگید رفتن رای دادن

    • ناشناس

      الحمدولله لامشکل ملت شریفن علابرکت الله لامشکل

    • ایرانی

      روحانی کجایی

    • ناشناس

      الان دیگه به سال وماه نمیکشه.باید بگیم دریغ از لحظه ی قبل.

    • Hk

      ای آقاااااا،ی حرف تازه بزنید ک ارزش خوندن و شنیدن داشته باشه،!!؛؛؛گرانی ک شده ی رویه عادی و معمولی،مگه ما دولت و مجلس و ....داریم ک ازشون انتظار داشته باشیم ب فکر ملت باشن،،،،قحطی ک شاخ و دم نداره بابا جان،ننگ با گرانی پاک نمیشود😔😔😔

    • منتظر

      دولت با آگاهی کامل افزایش قیمت کالاها و تورم را دارد.

    • ناشناس

      فقط حرف مفت بی خواص می زنیدخوب جلوش بگیرید

    • ناشناس

      هرگرانی همراه باموج بی کاری واخراج کارگران وزیاد شدن مشکلات قبلي خدا رحم کنه

    • ناشناس

      همه رد دادن

    • بی نام

      اینها قیمت ماکارانی رشته ایی معمولی است و ماکارانی مدل دار و طعم دار قیمت بیشتری دارند که قطعا با کمبود مدل معمولی باید گرانترها را خرید ضمن اینکه تولید کنندگان همیشه درصدی بالاتر از قیمت دولت عرضه می کنند و هزار بهانه می اورند پس قطعا قیمتها بالاتر خواهد بود مثل وقتیکه شما قصد خرید نان سنگگ یا بربری کنجدی دارید و اینجا قیمت گذاری مربوط به هر نانوایی و هر شاطری مخصوص به خودش است و شما هم حق اعتراض ندارید اگر اعتراض هم بکنید خیلی راحت میگه معمولی تمام شده اینها هست نمی خواهی نبر

    • شهروند

      قبل از انتخابات افزایش صعودی قیمت ها بعنوان دستاورد جدید زمزمه اش بود حالا تحقق پیدا کرد

    • american

      ای صاحب زمان ب داد مردم ایران برس

    • میرزا

      خوب به مردم امید میدین آقای خبری.سود کالاهای یارانه ای را کشورهای همسایه می برن .آرد .داررو.روغن .وخیلی کالاهای دیگر.بخاطر ارزونی نون توروستاها می خرن می ریزن برای گاو گوسفندا.یارانه را بدن خود مردم بهتره.رانتخواری هم ازبین میره.

    • ناشناس

      خدا لعنتتون کنه

    • ناشناس

      تا بوده همین بوده...الان دیگه میخواید کیو مقصر کنید؟ قبلا میگفتین همش روحانیه الان میگین مقصر مردم هستن

    • ناشناس

      خدا لعنت کنه

    • ناشناس

      بدبخت ملت!!!

    • محمد چنانی

      رئیس محترم جمهور شخصا اعلام کردن که تورم کاهشی شده شما هم با این اخبار خوب شکمتون سیر بکنید انشاالله که شب راحت میخوابید

    • ناشناس

      چنان دم از قاچاق میزنن انگار توی این مملکت زندگی نمیکنن.

    • علی

      چطور با ثبت سامانه قاچاق می شود
      مگر گمرک بر خروج کالا نظارت نمی کند
      مگر بر حمل و نقل نظارت نمی شود

    • ناشناس

      مدیران نادان= جفنگ گفتن

    • ناشناس

      فکنم کلا اگه این ستادهای اقتصادی جمع بشه ملت خیالشون راحتتر میشه

    • ناشناس

      متأسفانه کشور ما ثروتمند و مردم در فقر نگه داشته شده

    • بدون نام

      مردم خودشون خواستن

    • بدون نام

      فردا رییسی ،اعلام میکند ،تورم زیر ،9در صد بوده است ،

    • ناشناس

      هههههه‌

    • ناشناس

      یه عقلانیت محدودی داریم اینه که ما میگیم چیزها ارزون میشه هرگز

    • ناشناس

      وای خدایا ازاین گرانی هرروزه
      لعنت به تحریم واین اوضاع

    • ناشناس

      اوضاع اوکراین از ما بهتره خخخ

    • هیچ

      این خبرها که دل مردم رو میلرزاند ،
      آیا دل مسئولین نگران است ؟
      نه . چون غنی ان ، ثروتمندن ، فقط مردم باید تحمل کنن

    • بدون نام

      وااااای همین خریدنهای مردم اشتباه نخرید نخرید بزارید بمونه رودستشون.... فقط کافیه یک روز هیچی نخرید..

    • ناشناس

      چرا خودتونو زدید به خواب این مملکت درست بشو نیست

    • قاسم

      خود کرده را تدبیر نیست

    • ناشناس

      جلو فروش و قاچاق آرد را از درب کارخانه ها بکیرید. ۵۰ درصد مشکل به ساذگی حل میشه، مدیران نالایق ۵۰ درصد دیگه مشکل هستن که باید تنبیه شوند.

    • ناشناس

      لعنت به این مسئولین بی کفایت

    • ناشناس

      نخریدن بهترین راهه

    • کرمانشاه

      باباجمع کنیدمردم خسته شدن بخداقسم مردم نان ندارم بخورن خدالعنتتون کنه این چه وضعیه آخه سیدمظلومان کجایی شعارالکی می‌دادی یارانه نمخوایم پول اضافی نمی‌خوایم قیمتهاروبیارزمان روحانی صدرحمت به دولت روحانی قدرش ندانستیم

    • ناشناس

      نتایج حذف ارز۴۲۰۰هست!

    • ناشناس

      دولت هر چه سریعتر کنتره گیری بده

    • ناشناس

      اونایی که رای دادن بیشترشون پول دولت میگیرن جیبشون پر

    • ناشناس

      خلایق هر چه لایق

    • ناشناس

      لعنت

    • بدون نام

      آقای رئیسی پیش از انتخابات گفتند درست انتخاب کنید این دفعه خودم دوستان واقوام خانوادهها به آقای رئیسی رای دادیم این هم انتخاب درست چه اتفاقی افتاد گوشت گرم برنج ایرانی حبوبات همه گران شده

    • ناشناس

      مجلی انقلابی، دولت انقلابی و ارکان انقلابی نتیجه‌اش میشه این.

    • Mr: Shahram

      وقتی کشوری درب هاشو به روی تمام دنیا می بنده بهتر از این نمیشه، دولت این کارو میکنه فقط وفقط بخاطر اینکه خزانه شو پر بکنه جهت حقوق کارمنداش.

    • عطائی

      الان باید بگیم حسنگ کجائی🤣🤣🤣

    • هیچ

      فدای سرم.گم شید

    • امان از آدمهای بی وجدان

      ننگ و نفرین بر این دولت و دولت های گذشته،

    • ناشناس

      .خجالت نمی کشین ؟

    • ناشناس

      پس ما چی بخوریم

    • ناشناس

      آفرین

    • ناشناس

      ماشاالله به مردم ماشاالله
      سریع رفتن فروشگاه‌ها را خالی کردن
      امروز خرید کردید با این قیمت
      فردا چی
      جهل جهل جهل حالا حالا باید بکشیم
      از این جهل

    • ناشناس

      علی لعنت الله علی قوم الظالمین

    • ناشناس

      ملتهای مظلوم منطقه تو رو به خدا به داد ما برسید

    • ناشناس

      نون چی نون که میخورین

    • hosein.shm

      این الان تنبیهه یا تهدید؟؟؟؟

    • ضداسهالات

      ان شاءالله که درست میشه

    • ....

      ما دیگه سرشدیم

    • ناشناس

      کمر به نابود کردن مردم بسته

    • ناشناس

      ازتون متنفرم

    • ناشناس

      لعنت به دروغگوها

    • ناشناس

      خدالعنتشون کنه ایشالله

    • پرسپولیسی

      لعن اله الی قوم الضالمین

    • ناشناس

      چی میخواد سر این مردم بیارید خدا لعنتتون کنه

    • ناشناس

      هشتصد میلیارد دلار پول فروش نفت در دوره احمدی نژاد چی شد

      پاسخ ها

      • ناشناس

        چرا مغلطه میکنی
        800میلیارد دلار با ارز 000'30 تومانی میشه بودجه سال 1400 فکر کردی چرا قراره قیمت ها دلاری بشه؟

    • ناشناس

      خودت برو تو بازار ببین کاهشی شده یا نه کاری به حرف هیشکی نداشته باش ، احتمالا تو غار داری زندگی میکنی شما

    • همدرد

      همه را گران کردن کسی نیست بگه این کار گرها اونهایی کار گر نیستن واز قشر بدبخت جامعه یا اونهایی که به زور پول درمیاوردن نسنجیده بدون فکر ندید این اوضاع را هرسال خراب میکنند و چطور تورام اقتصاد بوجود نیاد

    • محمد رضا حسنی

      مایارانه نون وماکارانی نمیخواهیم یارانه را بده به تولید کننده قیمتها ثابت بمانند از زمانی که یارانه رادادید گرانی پدر مردم را درآورد بسته دیگه همه بریدن هر روز کرانی دستمزد وحقوق کارگر وکارمند صفر

    • ناشناس

      می خوان ب قیمت برنج برسوننش

    • ناشناس

      شما از رئیس ۶ کلاسه بیشتر از این توقع دارید

    • بدون نام

      با این همه منابعی که داریم نفت گاز طلامس فولاد گذشته از اینها 150میلیارد دلار پولهای بوکه شده که آزاد شد امروزه باید همه استانها وشهرها بهترین جاده ورزشگاه ورزشی بیمارستان مترو ریل داشته باشیم مردم بهترین زندگی داشته باشیم هیچ فقیری وهیچ کوکه بری نباشد همه مدارس دانشگاه ها رایگان باشد

    • مهدی

      خب ماکارونی گرون بشه ما هم میریم سراغ پاستا و نودل

    • ناشناس

      شما اگه عرضه دارین جلوی قاچاق را بگیرین نه این که مردم رو بدبختر کنین . کاری کردین مردم گوشت نمی خورن حالا نون را هم از سفره ی مردم می خواین بردارین یه دفعه بگین مردم بمیرن دیگه

    • ناشناس

      توی روحتون ....اخه با حقوق بازنشستگی یک میلیون و دویست هزار تومان بنظرتون چیکار کنیم بهتره ....

    • محسن

      غلات ایران وابسته به کشور اوکراین هست
      اوکراین هم که فعلآ جنگه و در کل رابطه خوبی با ایران نداره

    • عرفان

      یعنی تو مملکت کسی نیست جلوی اینا رو بگیره

    • ناشناس

      خوش بود گر محک تجربه آید به میان تا سیه روی شود تمام آنهایی که مملکت گل و بلبل را به سیه روزی کشانده اند

    • م

      فقط دعا کنیم روحانی برگردهخداقوت

    • k

      میگن دلیل گرونی آمریکاست 😂
      خودشون گرون میکنم میندازه گردن یکی دیگه
      مرگ بر .....

    • رزمنده دیروز

      لعنت. به همتون. حضرت عباسی. روزی 5هزار بار ما کارگرها لعنتتون میکنیم

    • همدرد

      حالا کاری نمیشه کرد

    • مت

      روحانی کجای سیدکمرمردم بدبخت شکست

    • ناشناس

      نه دستور میده تورم کنترل شو میتی کمانه

    • بدون نام

      حتمآ دستهایی پشت دست هست!!

    • ناشناس

      حداقل روحانی ۴سال اولش خوب بود
      رئیسی از اول شرو کرده

    • بدون نام

      مسئولین چطور شبها خوابشان می برد چطور میخواهند در آن دنیا جواب دهند زتدگی در آن دنیا ادامه دارد خیلی از این دنیا سخت تراست درست بترسید از آه ناله نفرین مردم

    • ناشناس

      خدانعلت کنه این مسئولین احمق وبی لیاقت ازاین دولت وپیروخسته بیشترازاین انتظاری نیست

    • گشنه

      حسن جون برگرد
      از همین میترسیدیم

    • ناشناس

      مردمو بیچاره کردید

    • ناشناس

      این یک نقشه راهه وباید اجرا بشه

    • ت

      دلال کیه به جزء خود دولت

    • ناشناس

      زشت ترین اداره مملکت اینه که اعلام گرانی میکنن

    • ناشناس

      خاک تو سر تمام مسولین بی لیاقت

    • ناشناس

      قیمتها به دلار
      درآمد به ریال؟

    • ناشناس

      به جهنم که گرانی می آید ما که عادت کردیم ؟ ملت ما مثل کوه درمقابل گرسنگی و گرانی می ایستد. وچشم بد خواهان نظام را کور خواهیم کرد

    • ناشناس

      ..................

    • ناشناس

      مردم همه باید بمیرن الفاتحه

    • ...

      سید محرومان تا همه رو نکشه دست بردار نیست

    • قلی

      نمیتونی بروکناربنده خدابامردم اینجورنکن گناه دارن

    • بدون نام

      شیب بسیار بسیار ملایم روحانی کجایی

    • ناشناس

      وعده کدام رئیس جمهور محقق شده.هم گفتن ارزانی وگرانی ببار اوردن

    • بی نام

      والله نمیدونم اینایی که واسه گرانی بشکن میزنن و به مردم استرس وارد میکنن و بانی احتکار و هرج ومرج هستن خدا ازتون نگذره به حق علی وال علی

    • ناشناس

      جون مادرتون یه شب برق مملکتو خاموش کنید مرزارو باز کنید بزارید بریم گورمونو گم کنیم تا شما مسئولین بمونید با بچهاتون

    • بدون نام

      ماکه نه دکترا اقصادی داریم نه مسئول ومدیر هستیم ولی می دانیم حذف ارز 4200 کار درستی نبود ارز 4200باید داده شود از زمان تحویل تا زمان خرید کالا تا هنگام بارگیری تا زمان تحویل وبه دست مصرف کننده از صفر تا صد در سامانه ثبت شود بهانه های الکی غیر منطقی است دوم پس دولت ومجلس ونهادهای نظارتی چکاره هستند نمیتوانند جلو رانت فسادرا بگیرند

    • محمودی

      مرگ یکبار شیون یکبار.
      بگذار تا گران شود

    • ناشناس

      دولت بی عرضست، مملکت رو تنبیه میکنن!
      عرضه نداشتن عرض ۴۲۰۰ رو مدیریت کنن اون حذفش کردن
      جور بی عرضه گیشونو باید مردم بکشن

    • ناشناس

      مرگ بر امریکا

    • ناشناس

      مرگ بر پوتین کمونیست و نوکرانش
      مرگ بر چین

    • یادگار امام

      خدا حفظتون کنه خدا از بزرگی کمتون نکنه

    • حامد

      مرحبا دولت رییسی

    • ناشناس

      هرکاری که بخوان،انجام میدن

    • باران

      الهی خدا ازتون نگذره ،مسولین بی کفایت،قشنگ ریدین تو مملکت

    • دلخور

      روزی برسه که درایران گوشت بدن همیگه روبخورنداندکی صبرسحرنزدیک است

    • ناشناس

      حتما اقای ریس جمهور عزیز یا خواب هستن یا اصلا خرید نمیکنن براشون میارن

    • ناشناس

      دیگه باید با ماکارانی بعد از برنج هم خدا حافظی کنیم دهک پایین جامعه دل خوش به همین بودن که خوب اون هم گران شد باز جای شکرش باقی که صدا وسیما نمیگه در آمریکا و....قیمت ماکارانی گرون شده

    • ناشناس

      خیلی طول نمیکشه که برای بیرون اومدن از خونه باید اسلحه همراهت باشه،چون دزدی قتل و غارت بعلت فقر مطلق بیداد خواهد کرد

    • تبریزی

      رییس جمهور منتخب ۵ درصدی همه چیز را درست خواهد کرد خحح

    • ناشناس

      سلام اقای راییسی چاکریم انشالله دوباره کاندیدبشید خیلی خوب تورمو کنترل کردی دوباره بهت رای میدیم اگه کسی زنده موند.چارکریم

    • جعفر ظبی

      مسولئن انگار نه انگار

    • ناشناس

      ای خدا ذلیلتون کنه

    • ناشناس

      واقعا به فکر ملت نیستن از این تورم افسار گسیخته نمی دانیم به کی پناه ببریم.

    • ناشناس

      پیش بسوی ایرانی ویران به حول قوه الهی

    • محمد سلطانی

      کس شعر نگو من دیشب ۱۰ تا گرفتم ۸هزار تومان باگت ۱۳۰۰ چرا جو رو خراب میکنی باید خیلی وقت پیش این یارانه صنعت برداشته میشود

    • behrad.mehrad

      مردم دیگ دارن میبرن .خسته شدن

    • ایرانی

      مرگ بر مسئولین بی کفایت

    • ناشناس

      از ماست که بر ماست...

    • احسان

      لعنتیا بازم بگید تحریم اثر نداره ،کاغذ پاره ای بیش نیس ،وقتی دلار ۳۰شد همه چی قاچاق میشه بیچاره کردین مردم رو

    • ناشناس

      با این گرانی. کارخانه ماکارونی و نانوایی فانتزی و فست فود ورشکست میشن. چون کسی نمیخره. آخه با نخوردن ماکارونی و نون باگت کسی نمیمیره

    • ناشناس

      سلام نانوایی هاباپخت تموم شدکیسه های ارد روردمیکنن

    • ناشناس

      راه علاج اینکار اینه قیمتها کاملا ازادسازی بشن ولی به یک شرط مهم یارانه مثل کشورهای عربی پول نفت رو به مردم بدن اونجوری هم جلوی قاچاق گرفته میشه هم مردم به حقشون میرسن اولم گفتم اول باید دولت چند ماه مثلا برای هر نفر ماهی دو میلیون یا بیشتر بریزه البته رقم مثاله کارشناسی شده و حق واقعی هر فرد بعد دو ماه کم کم ازادسازی بشه

    • ناشناس

      خاک تو سرتون با مملکت داریتون

    • ناشناس

      ۵۰ درصد کجا بود ۱۰ درصد میخوان افزایش بدن اونم معلوم نیست کی تازه اونم میگن تورم زاست

    • ناشناس

      ۵۰ درصد کجا بود ۱۰ درصد میخوان افزایش بدن اونم معلوم نیست کی تازه اونم میگن تورم زاست

    • ناشناس

      مسولان بی سواد کشور رابه قهقرا بردند

    • ناشناس

      خخخخ

    • مریم

      خدا هول ولا بندازه تو خانوادتون دولت ایران

    • ناشناس

      وقتی نمیتونین قیمت یه دونه تخم مرغ رو مدیریت کنین میخایین ۸۰میلیون ادمو مدیریت کنین حتی مسولین شهرمون هم صدامونو به بالاها نمیرسونن فکر خودشونن چه مملکتی شد یه ذره فکر مردم نیستن که ندارن بابا چی دارین پیش خودتون فکر میکنین خدا لعنتتون کنه اون دنیا چی جواب میدین

    • ناشناس

      خاک تو سرتان با این مملکت اداره کردنتان

    • ناشناس

      این گرانی عمدی از اطرف خود مسئولین هست نه به تحریم ربطی داره نه به برجام فقط میخواهن مردوم را توی فشار بزارن تمام

    • ناشناس

      حتما سید محرومان خواب بودند که قیمتها چنین سر به فلک کشیده است ...

    • ناشناس

      خداروشکر من کع خوشحالم

    • ناشناس

      لعنت الله علی قوم الظالمین

    • مهدی هوشنگی

      ۵۰درصد نه فقط۱۰درصد افزایش حقوق دادند.فقط ده در صد.فقط ۱۰درصد.فقط ۱۰%.بابا به خدا فقط ۱۰%.

    • محسن

      ممنون دولت جدید

    • ناشناس

      به کجا چنین شتابان

    • ناشناس

      رییس‌جمهور محترم قول داده به همه ما نهار بده. ولی نگفته که نهار حتما باید ماکارونی باشه. پس لطفا آنقدر اعتراض نکنید. نهار میتونه سیب زمینی باشه یا تخم مرغ یا چیزی دیگه.

    • ناشناس

      این مردم خیلی خیلی خیلی بدتر از اینها حقشونه

      پاسخ ها

      • ناشناس

        ای خدااااا چرا تموم نمیشند؟!!!!!

    • ناشناس

      زمانیکه از داخل کشور هر جنسی که تحت عنوان قاچاق نامبرده میشود که به بیرون از کشور قاچاق میشود به نظرمیرسد یه جای کار ایراد داره هر اداره ایی یا هر سازمانی یا هر ارگانیکه در این مورد وظیفه دارد در انجام وظایفش سست هست و دود ان بچشم مردم میرود به هر ماموری مامور بایدش

    • ناشناس

      داداش هر روزه ما خودش هولناکه

    • ناشناس

      سلام. ماکارونی که برای پولداراس. به نظر من به قشر ضعیف فشار نمیاد.

    • ناشناس

      جلوی قاچاق رو نمیگیرن توی فروشگاه‌ها گرون میکنن به مردم فشار میارن

    • ناشناس

      عزیزان روحانی دکترای اقتصاد داشت ولی چون اصلاح طلب بودن اصول گرایان نمیگذاشتند اون جور که باید و شاید کارشون رو به درستی پیش ببرند. ولی دولت سیزدهم با چه پیشینه ای داشتند که بتوانند. .......

    • ناشناس

      خواهشا بیدار شید

    • ناشناس

      بجای اینکه جلو ما فیای قاچاق کالاهای یارانه ای را بگیرند نسبت به قطع یارانه مردم فقیر اقدام گردهاند و تورم سر سام اور را تو جیه میکنند

    • ناشناس

      واقعا کی مسیول این گرانیها هست چرا به داد مردم نمیرسید

    • ناشناس

      خخخخ چرا امریکا؟

    • ناشناس

      دیگ امریکا چ میخاست بکنه شما بدتر کردین ک

    • ناشناس

      اینا فقط عوارض واکسنه که میخوان به اسم قحطی تمومش کنن،مثل آنفولانزای اسپانیایی بعدم جنگ جهانی بعدم قحطی،تاریخ دوباره تکرار میشه

    • ناشناس

      خخخخخخخ من دلم میخاد هیچکی توان خرید نداشته باشه

    • مهران مصلح

      سلام چرا جلو قاچاق نمیگیرین اینهمه مردم نابود نکنین

    • ناشناس

      احسنت

    • امین

      همیشه همینه....به بهانه مبارزه با قاچاق ،جنسها چندبرابر میشه. خب عزیز من عرضه داشته باشین مرزها رو کنترل کنید. چرا مردم بدبخت باید چوب بیعرضگی مسئولین رو بدن؟؟؟؟؟

    • حامی

      خدا کنه هر روز همه چیز گرونتر بشه.من که راضی ام

    • ناشناس

      مرگ برمنافق چینی

    • ناشناس

      خخخخخخ

    • یعقوب

      نشانه های بی‌لیاقتی کشورداران

    • وحید

      امسال قرار است ریشه فقیر را خشک کنند.با این کار دیگر فقیری نخواهد ماند.

    • ناشناس

      حسنک کجایی

    • ناشناس

      دولت انقلابی هنوز دولت قبل مخصر است خخخخ

    • ناشناس

      ( قیمت «ماکارونی رشته‌ای ساده» نیم‌ کیلویی ۱۷ هزار تومان است. بر اساس گزارش رسانه‌ها، ماکارونی نیم‌کیلویی قبلا ۶۳۰۰ تومان به فروش می‌رسید و قیمت‌گذاری جدید نشان‌دهنده افزایش ۱۵۰ درصدی است.) ۶۳۰۰ بشه ۱۷ هزار میشه افزایش ۲۷۰ درصدی، استاد!

    • ناشناس

      خدا از دهنت بشنوه امین

    • ناشناس

      این همه وعده ارزانی وگشایش ارزی دادن دولت انقلابی اوضاع داره بدتر میشه که.
      لطفا اول ببین میتونی بعد وعده بده.
      اوضاع بدتر شد که صد رحمت به روحانی.

    • علیرضا

      شما از قاچاق ارد چی میدونی ،یارو میره ارد دولتی میگیره کیسه ای ۱۲۰هزار بعد میبره یک میلیون میفروش لب مرز
      میدونی چه بودجه ای رو دولت داره پرداخت میکنه برا ارد ،یکم فکر کنی متوجه میشی ،حتی از بنزین هم این ارد برا دولت گرونتر در میاد،

    • ناشناس

      از این دولت دیگه هیچ امیدی نیست از این بهتر نمیشه

    • ناشناس

      يكسال مردم أين اشقال جات را نخورند نمي ميرند

    • h.sh


      همه چیز رو بعدی میخواد درست کنه...!

    • ناشناس

      ما خردم هستیم . گران بشه بهتر می‌خریم بزار گرون بشه . والاها . خوب یکماه نخرید ماکارونی مگه می‌میریم . خاک بر سرتون

      پاسخ ها

      • ناشناس

        دانشمند. قیمت جهانی آرد به خاطر جنگ روسیه و اکراین رفته بالا.
        نخرید از دستتون رفته.

    • ناشناس

      کسانی که میگن گرانی هست منافق هستند تو دیگر چقدر بدبخت و بیچاره هستی

    • ناشناس

      الان فقط میتوانم بگم دکتر روحانی متشکرم

    • ناشناس

      متشکریم دکتر روحانی

    • Hadi.D

      واقعا شرم آوره اوضای امروزی

    • ناشناس

      شعار نده . فعلا کمر مردم شکسته

    • ناشناس

      ننگ باد بر شما مسئولین بی غیرت فقط باید بمیرید

    • ناشناس

      واقعا فکر کردی می ره خرید؟؟

    • ناشناس

      دمشون گرم، حق ملت نادان ایران از اینم بدتره

    • صمدی

      ریسی خوابی یابیدار مثل روحانی توهم بگو چه خبرشده مملکت به فنا رفت بیدارشو

    • ناشناس

      از اول تا اخرتون نگران نشید بدرد کار سیاست.اقتصاد.نمیخوردید.هرروز بدتراز دیروز

    • ناشناس

      نه اینکه الان ارزونیه، دو روز پیش یه کیلو و ۳۰۰ گرم شیرینی خریدم ۱۳۶ هزار تومن، وقتی بهم گفت دلم میخواست پسش بدم و پرداخت نکنم ولی دیگه نمیشد

    • ناشناس

      خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
      گرونتر کنید دمتون گرم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • ناشناس

      حق مردم ایران گرونیه بریدبخرید

    • زهرا

      هر دم از آن باغ بری میرسد
      خاک توسرتون...

    • ناشناس

      اینم از دولت،، سید محرومان

    • ناشناس

      از قدیم گفتن خلایق هر چه لایق. لیاقت مردم بیشتر از این نیست یعنی هر چی سرمون بیارن حقمون هست

    • ناشناس

      روحانی گفت فانوس به دست دنبالم میگردین...
      نذاشتن حرفش خشک شه!

    • ناشناس

      حتما هم رییسی جزوش نیست؟!!

    • ناشناس

      برو مغازه سر کوچت بگو برترین ها گفته بهت این قیمت بدی..!

    • محمد

      چقدر من گرونی را دوست دارم😉

    • ناشناس

      چرا دارن مدیریت میکنن دیگه!
      بهتر از این؟؟!!
      یه شبه سرمایه هاشون چند برابر میشه با گرون کردن...
      این سخت ترین مدیریت تو دنیا که هیچ کشوری نه انجام داده نه جراتش داره نه ذاتش اجازه همچین چیزی رو میده

    • رضا

      دولت انقلابی ومجلس انقلابی قدرت یکدست نان مردم رابه برجام کلیدنزنید اگه می تونید درست کنید .

    • نادرشاه افشار

      منتظر باش تا داستان قدیمی به حقیقت تبدیل شود ، شاید پیرزن در کدوی قلقله زن هم به حقیقت تبدیل شد ‌.

    • یا حق

      دولت باید کلا استعفا داده و مجدد وزیران کاربلد بیایند با این وزیران خودکشی زیاد خواهد شد .مرد هم تا جایی کشش دارد اناالله انا علی راجعون

    • M

      سلام فرمانده!!!!!سلام گرانی.....

    • مجتبی

      باید از ایران گریخت
      یا رفتن یا مردن

    • ناشناس

      سید محرومان که میگفتن همین بود دیگه

    • ناشناس

      فقط دوس دارم یکی از اونایی که میگفتن سید محرومان بیاد همه چی درست میشه رو پیدا کنم

    • عادت میکنیم و خواهیم کرد

    • بی نام

      مسئولین بی مسئولیت براچی حقوق میگیرن

    • ناشناس

      بخاطر همین میخواستن رئیسی بیاد سرکار دیگه

    • ناشناس

      لبیک یا سید محرومان

    • داریوش

      این که خبر تازه ی نیست که گرانی در راه هست ، دیگه چه خبر ؟

    • ناشناس

      داره داد میزنه لبیک یا سید محرومان

    • ناشناس

      تقصیر روحانیه دیگه وگرنه رئیسی که سید محرومانه

    • ناشناس

      باعث خوشحالی مسئولان است
      و
      بدبختی ملت ایران

    • ناشناس

      هیچ توافقی در کار نیست.
      یا بایدن در ماه های آخر ریاست جمهوریش با ایران توافق میکنه.
      یا اینکه توافق میمونه برای زمانی که ترامپ برگرده.
      به نظر من توافق رو برای ترامپ کنار گذاشتند.

    • ناشناس

      جنگ روسیه با اوکراین این فرصت را برای دلالان خون آشام ده ها برابر کرده

    • ناشناس

      اینا حالت عادی کار نمیکنن الان دقیقا تو این چند روز که همه سرشون گرم تعطیلی و مسافرت عیده اومدن قیمت جدید آرد و نان و برنج و ماکارونی رو اعلام کردند اینم عیدی دولت انقلابی به مردم.

    • ناشناس

      محکم بگو الله اکبر
      محکمتر بگو لبیک یا سید محرومان

    • ناشناس

      مرگ بر چین وروسیه

    • ناشناس

      به نظرتون وقتش رسیده فانوس دستمون بگیریم دنبال روحانی بگردیم یا هنوز گنجایش بیشتر از اینا رو داریم؟؟؟

    • ناشناس

      پس بگو اون موقعی که رئیسی می‌پرسید ناهار خوردی یا نه این تو فکرش بود که مردم ایران هنوزم میتونن ناهار بخورن یه کاری میکنم ناهار که سهله هیچی نتونین بخورین

    • ایل..من

      اقای ریسی اقای احمدی نژاد ۴۵ دلار ب مردم میداد تو دولت شما با پول یارانه نمیشه حتی ۲ تا ماکارونی ۱ کیلویی خرید

    • ناشناس

      من یه کارگرم حقوق مو زیاد کردن الان پنج ودویست میگیرم فصلی هم هستم چهار ماه سال اخراجیم یک میلونو صد کرایه خونه میدم ششصدم کرایه رفتن سر کار ته مونده حقوقم سه میلیون چهارصد میشه تو این گرونی چکار کنم حتی تمام وعده غذایی رو ماکارونی هم نمیتونم بخورم بخدا سو تغذیه گرفتیم

    • بی . نام

      پس چی شده اون شعارهاي کنترل وکاهش تورم وگرانی همش شعار شعار

    • ایل..من

      کدوم ۵۰ درصد ب ما ۱۰ درصد اضاف کردن از ادن ور ۴ درصد کسورات بیشتر کم کردن کلا شده ۶ درصد .بعد فقط ماکارونی فقط ۳۰۰ درصد گرون شده فقط نفرین بر شما بی کفایت ها

    • ایل..من

      تو ادم نیستی

    • ایل..من

      تو هم فحش میخای

    • ناشناس

      شمانمیتونیدملت خودتون بچرخونیدچرادههاملیون افغانی پرکردین خرشون کارشون میدین این حماقت یاخیانت

    • رزمنده کمنام

      کاربر سلطانی این توئی که چرت پرت میگی خودتو زدی به 🐑 بدبخت بی وجدان ..

    • ناشناس

      از خودمون که بر خودمونه

    • ناشناس

      ایرانی ذلیل کردید خدا ذلیلتون کنه

    • م.ر

      این دنیا دیگه به درد نمیخوره

    • ناشناس

      دیگه چه بلایی مونده که سر این مردم بدبخت در نیوردید

    • ناشناس

      درعوضش به مردم قایانه می دهند.

    • ناشناس

      واقعا خاک برسرتون کنم

    • اریا افکارده

      مرگ بر مفصد اقتصادی

    • ناشناس

      ایرانی باشکم گرسنه 18ساعت باید کارکنه که غیر ایرانی دررفاه باشه این برنامه دولت است اگرنه پول مارابی ارزش نمیکرد

    • ناشناس

      درسته آرد قاچاق میشه
      ولی این راه درست نیست
      میگن رایانه میدن، یارانه مارو چند وقته قطع کردن

    • ناشناس

      آقایان می فرمایند آرد توسط دلا لان از مرزها قاچاق میشود و به قیمت هنگفت فروخته میشود پس چرا مرزها را کنترل نمیکنید و فقط حرفش را میزنید؟

    • ناشناس

      ایران قیامت شده با این گرانیهای ظالمانه

    • ناشناس

      واقعا مسئولان ما وطنی هستند؟وظیفه تمام دولتها خلق ثروت برای مردمشان است ، دولت ما فقط دست درجیب مردم دارد.

    • ناشناس

      نوش جاتنتون. نوش جانتون. .گوارای وجودتلن

    • ناشناس

      الان اگه دوران روحانی بود .یکمشت کاسه لیس. بساط کرده بودن اینجا . که (((میخواستید چشماتونو باز کنید انتخاب بهتری میکردید)))الان همه ... گرفتن.خخخخخخ

    • ناشناس

      افرین

    • ناشناس

      خوبه کارگر ۱۳۹ تومن روزی حقوق میگیره میتونه باهاش ۴ تا ماکارونی بخره افرین به مسئولین این است عدالت علی گونه مرحبا

    • ناشناس

      خواهشا فرافکنی نکنید اروپا و امریکا دولتها مابه اتفاوت رو پرداخت میکنن تا ملتها شون بهشون فشار نیاد اینجا دولت خودش گرونش میکنه تازه نه درصد مالیات هم بهش اضافه میکنه خدا لعنتتون کنه .. موندم چرا هیچ صدایی از کسی درنمیاد شرم کنید حیا کنید ...

    • ناشناس

      احتمالا آقای رئیسی جمعه صبح متوجه میشه که قیمت آرد ازاد شد. مگه نه آقای رئیسی؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!

    • ناشناس

      گرونی نعمت خداست.این مردوم با گرانی هدایت میشون

    • ناشناس

      ملت رایانه خور هیچوقت ملت ادم حسابی نمیشن.مفت خوری سرطان روح ادمه

    • ناشناس

      جدی.چقدر فکر کردی

    • کریم شریفی

      سلام.دولت وریاست جمهوری ومجلس دست اهلش بدهیدشمانمیتونیداداره اموربچرخانید.تورابه اون خدابرویدکنار.من ندیدم یک وزیرهرچندمدت پست وزارتش عوض میشه مگرچندتالیسانس داره.

    • ناشناس

      برای اینکه افزایش حقوق گم بشه تو اذهان عمومی ماکارونی و نون را علم کردن خوب بلدن مردم سرگرم گنن

    • ناشناس

      مردم عزیز با کم خوردن چیزیمون نمیشه مگه قدیم کم می خوردن عمر بیشتر نکردن

    • ناشناس

      قحطی نباشه گرانی هیچ مشکلی نیست .
      دولت تازه فهمیده چکار کنه .همین سیاست در مورد پیاز هم به دولت پیشنهاد شد ولی دولت میترسید اجرا کند . و دوم اینکه اگر مردم پول نداشتند جنس داخل قفسه ها کی جارو میکند.

    • شیر مرد

      سخن ازدوست بعد از گرانی قحطی ست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج