۱۲۱۲۲۹۶
۲۲۰۵
۲۲۰۵
پ

داروی گیاهی ترک اعتیاد برای تولدی دوباره

داروی گیاهی ترک اعتیاد برای درمان اعتیاد به انواع مخدر های مختلف، درمانی بسیار مفیدتر و سالم تر از درمان با داروهای شیمیایی است. این مقاله به بررسی داروهای گیاهی و فواید آن ها برای ترک اعتیاد اشاره میکند.

امروزه اعتیاد به یک مشکل اجتماعی و فرهنگی تبدیل ‌شده و افراد زیادی را به خود درگیر می ‌کند؛ به‌ طوری ‌که بر ابعاد متفاوت زندگی شخصی، اجتماعی، شغلی و فرهنگی تاثیر گذاشته و ترک و درمان آن به یک روش اصولی و برنامه ‌ریزی دقیق و تخصصی نیازمند می ‌باشد. مواد مخدر و اعتیاد آور دارای منشاء گیاهی بوده و در اکثر آن ‌ها مورفین موجود می ‌باشد. معمولاً داروهای ترک اعتیاد به ‌صورت شیمیایی ساخته می ‌شوند؛ به‌ همین دلیل این امکان وجود دارد مصرف خود سرانه و غیر علمی آن ‌ها نه‌ تنها باعث ترک اعتیاد نشود بلکه منجر به وابستگی شدید شود.

 داروی گیاهی ترک اعتیاد برای تولدی دوباره

درگیری اندام داخلی مهم ‌ترین مشکلی به شمار می ‌آید که افراد در حین ترک اعتیاد با آن مواجه می ‌شوند؛ به‌ طوری‌ که مشکلاتی در قسمت معده و کبد ایجاد شده و سیستم گوارش را درگیر می‌ کند. همچنین افرادی که به‌ دنبال ترک اعتیاد هستند ممکن است به مشاوره‌ های بسیاری مراجعه کرده و چندین بار به ترک اعتیاد اقدام کنند اما بعد از گذشت زمانی کوتاه دوباره به مصرف مواد مخدر روی آورند؛ چرا که خاطرات اعتیاد پس‌ از گذشت زمان طولانی همچنان در ذهن بیمار باقی ‌مانده و برای از بین بردن آن به کمک پزشک نیاز می ‌باشد؛ به‌ همین دلیل پزشکان طب سنتی راه‌ های بسیار مؤثر و بدون عوارضی برای ترک اعتیاد توصیه می ‌کنند.

داروی گیاهی ترک اعتیاد:

داروی گیاهی ترک اعتیاد بر دو جنبه روحی و جسمی نقش مؤثری ایفا می ‌کند؛ چرا که ترک اعتیاد هم بر جسم و هم بر روان فرد بیمار تا مدت ‌زمان زیادی تأثیر گذار می ‌باشد. اهمیت داروی گیاهی هنگامی مشخص می‌ شود که به‌ منظور تسکین درد در حین ترک اعتیاد و از بین بردن و پاک کردن مواد و خلط های  بدن مورد استفاده قرار بگیرد. برای ‌اینکه قادر باشیم مشکلات ایجاد شده در حین ترک اعتیاد و معضل های پس ‌از آن را مدیریت کنیم، باید با گیاهان دارویی مناسب برای ترک اعتیاد آشنا شویم:

  1.  اگر تمایل دارید مشکلاتی همچون اسهال، تهوع و در برخی از مواقع دل پیچه را به ‌طور کامل برطرف کنید؛ طب سنتی توصیه می ‌کند که از زنجبیل و نعنا برای درمان این معضل استفاده نمایید.
  2. به کار گیری ریشه مارشمالو به‌ منظور رفع بی ‌حالی و اسهال گزینه مناسبی به شمار می ‌آید؛ البته هنگامی که اعتیاد ترک شده باشد.
  3. کسانی که در حال ترک اعتیاد می ‌باشند به عصبانیت و بی ‌حوصلگی دچار می‌ شوند؛ بنابراین برای برطرف کردن این مشکل گیاه گل ساعتی کاربرد دارد.
  4.  افسردگی و اضطراب همواره با بیمار همراه می ‌باشد؛ به‌ همین دلیل با استفاده از داروی گیاهی ترک اعتیاد، بیمار دوباره آرامش خود را کسب می‌ کند.

 داروی گیاهی ترک اعتیاد برای تولدی دوباره

انواع داروی گیاهی ترک اعتیاد:

1.اسپند: در عصاره اسپند هارمین و آلکالوئید وجود دارد که از انتاگونیست های سروتونین به شمار می ‌آیند؛ بنابراین محرک سیستم اعصاب مرکزی بوده و تحت عنوان مهار کننده آنزیم منوآمین اکسیداز فعالیت می کند؛ بدین صورت در تسکین درد بیمار و کاهش بی تابی‌ های وی نقش مؤثری ایفا می‌ کند.

2. تاتوره سیاه: تاتوره سیاه که یکی از انواع داروی گیاهی ترک اعتیاد محسوب می ‌شود، خاصیت ضد درد داشته و به ‌عنوان مسکن عمل می‌ کند؛ درنتیجه برای درد های ناشی از ترکیب مواد مخدر تسکین ‌دهنده مناسبی در نظر گرفته می ‌شود.

3.زنجبیل: زنجبیل جزو گیاهان دارویی انرژی ‌زا بوده و برای کاهش درد های عضلانی ناشی از ترک اعتیاد تأثیر گذار می‌ باشد.

4.ریوند چینی: داروی گیاهی ریوند چینی وظیفه کاهش سستی و خماری فرد معتاد را برعهده دارد؛ به‌ طوری ‌که نشاط‌ آور بوده و مشکلات گوارشی و یبوست را کاهش می‌ دهد. همچنین به منظور بهبود تهوع مورد استفاده قرار می ‌گیرد. 

 داروی گیاهی ترک اعتیاد برای تولدی دوباره

 5.دم کرده بید و زرشک: این دم‌ کرده از مواد افیونی برخوردار بوده و نوشیدن آن سبب خون ‌رسانی می شود؛ بنابراین سیستم ایمنی بدن را افزایش می‌ دهد. بربرین موجود در گیاه زرشک ضد تشنج و ضد اسپاسم بوده و از اثرات آنتی کلینرژیک بهره‌ مند می ‌باشد. همچنین این داروی گیاهی ترک اعتیاد در دوز های کم و به ‌صورت خوراکی مصرف شده و موجب کاهش اضطراب می‌ شود. در نظر داشته باشید پوست درخت بید یک آسپرین طبیعی و گیاهی بوده و به‌ عنوان نوعی مسکن به حساب می آید.

6.اسطوخودوس: این گیاه در کاهش اثرات ضد اسپاسم نقش مؤثری ایفا کرده و به ‌عنوان آرامش ‌بخش و ضد افسردگی در نظر گرفته می‌ شود؛ چرا که خواب ‌آور و ضد تشنج بوده و برای آرامش و کاهش نشانه ‌های ترک اعتیاد مورد استفاده قرار می‌ گیرد. لازم به ذکر است مصرف دمنوش اسطوخودوس با سنبل ‌الطیب به‌ منظور آرامش ‌بخشی ناشی از ترک اعتیاد مفید می ‌باشد.

7. گیاه زنیان و جوی دو سر: گیاه زنیان از خاصیت ضد اسپاسم برخوردار بوده و همچون داروی متادون علائم سندرم ترک اعتیاد را کاهش می‌ دهد؛ همچنین جوی دو سر تحت عنوان یک داروی مفید برای اعصاب و حفظ آرامش به کار گرفته می ‌شود؛ بنابراین در طب سنتی به ‌منظور رفع بی ‌خوابی و کاهش اضطراب کاربرد دارد.

 داروی گیاهی ترک اعتیاد برای تولدی دوباره

 مزیت‌ های مهم مصرف داروی گیاهی ترک اعتیاد:

1. کاهش علائم روانی ایجاد شده به دلیل ترک اعتیاد: اعتیاد و مصرف داروهای مخدر بر سیستم عصبی مصرف کننده تاثیر گذار می ‌باشد؛ در نتیجه به ‌مرور زمان تغییرات ماندگار و مخربی ایجاد کرده و منجر به آسیب‌ پذیری مغز می ‌شود. از جمله مهم ‌ترین نشانه ‌های روانی ایجاد شده در مغز می‌ توان به اضطراب، استرس، افسردگی، کاهش خواب و تحرک ‌پذیری شدید اشاره کرد؛ به‌ همین دلیل مصرف گیاه دارویی ترک اعتیاد که از عوارض جانبی کم و مجوز برخوردار باشد این نشانه‌ ها را تا حد امکان کاهش داده و آن ها را تسکین می ‌دهد.

2. عوارض جانبی کمتر در مقایسه با داروهای شیمیایی: بررسی و ارزیابی پژوهشگران در طی سال‌ های اخیر نشان می ‌دهد داروهای شیمیایی که وظیفه کاهش علائم ترک اعتیاد را بر عهده دارند با وجود تمام کارایی های خود از عوارض جانبی ناگوار و نامطلوبی برخوردار بوده و به میزان کمی اثربخش می ‌باشند. این در حالی است که داروهای گیاهی ترک اعتیاد از عوارض جانبی کمتری برخوردار بوده و میزان اثر بخشی بیشتری به خود اختصاص می دهند؛ چرا که بر رفتار، هیجانات و سایر مشکلات معتادان تاثیرگذار بوده و با مصرف آن ها علائم سندرم ترک کاهش پیدا می کند. البته در نظر داشته باشید بهترین داروی ترک اعتیاد باید پس از معاینه توسط پزشک متخصص اعلام شود. همچنین برخی از داروهای گیاهی که به‌ منظور ترک اعتیاد تبلیغ می‌ شوند از مجوز وزارت بهداشت برخوردار نبوده و سبب بروز آسیب‌ های جبران ‌ناپذیر می ‌شوند. به ‌همین دلیل به شما توصیه می ‌کنیم تنها از داروی گیاهی ترک اعتیادی استفاده نمایید که مورد تأیید وزارت بهداشت قرار گرفته باشد تا میزان عوارض جانبی تا حد قابل ‌توجهی کاهش یابد.

 داروی گیاهی ترک اعتیاد برای تولدی دوباره

3. هزینه کمتر داروی گیاهی ترک اعتیاد در مقایسه با داروهای شیمیایی: تهیه و خرید داروهای گیاهی در مقایسه با داروهای شیمیایی کم ‌هزینه‌ تر می ‌باشد؛ بنابراین می‌تواند گزینه مناسبی برای جایگزین کردن داروهای شیمیایی در نظر گرفته شود. لازم به ذکر است برخی از داروهای ترک اعتیاد گیاهی موجود در عطاری ‌ها از ناخالصی و ترکیبات شیمیایی متفاوت بهره‌ مند هستند؛ به ‌همین دلیل این امکان وجود دارد که داروهای اعتیاد آور خطرناکی همچون ترامادول و کدئین را شامل شوند؛ بنابراین به شما توصیه می ‌کنیم تنها به قیمت دارو توجه نکرده و میزان ناخالصی آن را بررسی نمایید.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج