جاباما
۱۲۱۳۰۶۹
۵۵۳۶
۵۵۳۶
پ

پیشگویی دیگر از «سیمپسون‌ها» محقق شد

یک صحنه از کارتون «سیمپسون ها» (The Simpsons) را از قرار معلوم باید جدیدترین پیش بینی محقق شده ی این سریال جنجالی دانست، صحنه ای که شخصیتی به نام «آقای برنز» (Mr. Burns) را در حال خوردن یک غذای حاوی رادیواکتیو هنگام گرفتن یک عکس تبلیغاتی نشان می دهد.

روزیاتو: یک صحنه از کارتون «سیمپسون ها» (The Simpsons) را از قرار معلوم باید جدیدترین پیش بینی محقق شده ی این سریال جنجالی دانست، صحنه ای که شخصیتی به نام «آقای برنز» (Mr. Burns) را در حال خوردن یک غذای حاوی رادیواکتیو هنگام گرفتن یک عکس تبلیغاتی نشان می دهد.

پیشگویی دیگر از «سیمپسون‌ها» محقق شد

سیاستمداران انگلیسی به تازگی دست به لغو قانونی زده اند که میزان رادیواکتیو موجود در محصولات کشاورزی را محدود می کرد، اقدامی بسیار آشنا برای کسانی که کارتون سیمپسون ها را دیده اند، سریالی که به پیشگویی های عجیبش مشهور است.

 

از کارتون سیمپسون ها که پخش آن از سال ۱۹۸۹ آغاز شد، اغلب به عنوان یکی از بهترین سریال های تلویزیونی تاریخ یاد می شود. با این حال، کارتون سیمپسون ها از گذشته در میان طرفداران خود به پیش بینی وقایع تاریخی یا مهم هم شهره بوده است. رسوایی فروش گوشت اسب در اروپا، اختراع ساعت های هوشمند، رئیس جمهور شدن دونالد ترامپ و خریداری شرکت فاکس قرن بیستم توسط دیزنی، تنها چند مورد از وقایعی است که مخاطبان کارتون سیمپسون ها معتقدند در برخی اپیزودهای این سریال پیش بینی شده بودند.

برخی دائماً به دنبال کشف پیشگویی هایی از سریال سیمپسون ها هستند و گرچه بعضی از این ادعاها در مورد پیش بینی های کارتون سیمپسون ها قابل اعتنا و تأمل برانگیز هستند اما چه بسیار مواردی هم بوده اند که صحت نداشته و صرفاً ساخته و پرداخته ی ذهنی خیال پرداز بوده اند.

حالا اما به نظر می رسد سریال سیمپسون ها یک بار دیگر در پیش بینی آینده موفق بوده است، این بار درباره ی لغو قانونی مربوط به محصولات کشاورزی در انگلیس. این اقدام می تواند بر میزان رادیواکتیو موجود در ماهی هایی که به انگلیس صادر می شوند اثر بگذارد، اتفاقی که در سریال سیمسون ها هم به نحوی رخ داده بود.

در یکی از اپیزودهای سیمسون ها به نام «دو خودرو در هر پارکینگ و سه چشم روی هر ماهی / Two Cars in Every Garage and Three Eyes on Every Fish» (فصل ۲، اپیزود ۴) جان سوارتزولدر نویسنده ی سریال، سیاستمداران و قوانین زیست محیطی ناکارآمد آن ها را با داستانی هوشمندانه به سخره می گیرد. داستان این اپیزود درباره ی رئیس ثروتمندی به نام «آقای برنز» است که برای آنکه جلوی تعطیل شدن نیروگاه هسته ای خطرناک خود را بگیرد، نامزد انتخابات فرمانداری می شود. این امر اما یک شکست تمام عیار برای «برنز» رقم می زند، زمانی که «مارج سیمپسون» مادر خانواده ی سیمپسون ها، برای او سر «بلینکی» را سرو می کند، یک ماهی سه چشم که به خاطر آلودگی های نیروگاه خود «برنز» دچار جهش ژنتیکی شده بود. این اتفاق در جریان یک ضیافت شام رخ داد که قرار بود فرصتی برای گرفتن عکس های تبلیغاتی برای کارزار انتخاباتی اش باشد.

پیشگویی دیگر از «سیمپسون‌ها» محقق شد

پیشگویی دیگر از «سیمپسون‌ها» محقق شد

حالا با گذشته بیش از ۳ دهه از پخش این اپیزود، اداره استاندارد مواد غذایی انگلیس اقدام به لغو قانونی کرده که میزان رادیواکتیو موجود در مواد غذایی وارداتی را محدود می کرد. نه تنها سیاستمداران انگلیسی با این تصمیم با واردات ماهی از مناطقی که در معرض رادیواکتیو هستند موافقت کرده اند، بلکه نخست وزیر انگلیس، بوریس جانسون هم گاف «آقای برنز» را تکرار کرده است، آن هم با گرفتن یک عکس تبلیغاتی که او را در حال تست کردن پاپکورنی نشان می دهد که از ذرت های به عمل آمده در نزدیکی محل فاجعه ی نیروگاه هسته ای فوکوشیما درست شده بود.

تصمیم دولت انگلیس برای لغو قانون واردات محصولات حاوی رادیواکتیو با قوانین پیشین این کشور درباره ی سلامت مواد غذایی مغایرت دارد و انتقاد شدید فعالان محیط زیست و تحلیل گران سیاسی را به دنبال داشته است. با همه ی این ها، دولت انگلیس از تصمیم خود صرف نظر نکرده است.

پیشگویی دیگر از «سیمپسون‌ها» محقق شد

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج