اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۲۱۳۶۶۵
۱۲۹۸
۱۲۹۸
پ

ترک اعتیاد سرپایی چگونه ممکن است؟!

ترک اعتیاد سرپایی شاید عنوانی باورنکردنی به نظر برسد ولی ناممکن نیست. مراحل اولیه ی درمان اعتیاد مهم ترین مرحله است که باید بیشتر از بقیه مراحل به آن پرداخت. اگر درباره ی این روش ترک اعتیاد اطلاع ندارید این مطلب را مطالعه کنید.

درمان اعتیاد همچون درمان سایر بیماری ‌ها به توجه پزشک متخصص و نگهداری کادر درمان حرفه‌ ای نیازمند می ‌باشد؛ به طوری که شناسایی روش درمان با در نظر گرفتن شدت اعتیاد و وضعیت جسمی و روحی بیمار توسط پزشک درمانگر اعتیاد انجام می‌ شود؛ به‌ همین دلیل گاهی این امکان وجود دارد که پزشک بر اساس شناسایی های لازم، به بستری‌ کردن بیمار در کلینیک ترک اعتیاد اقدام کند. البته لازم به ذکر است در برخی موارد نیز بیمار به کمک برنامه‌ ریزی‌ های مشخص می ‌تواند در منزل به ترک اعتیاد بپردازد.

هنگامی که بیمار در مراحل اولیه اعتیاد قرار بگیرد و میزان مصرف کمی داشته باشد، روش ترک اعتیاد سرپایی می ‌تواند نتیجه مؤثری به ارمغان آورد. در این روش بیمار باید برای ترک اعتیاد از انگیزه کافی برخوردار باشد تا با حفظ شرایط عادی زندگی به قطع مصرف مواد مخدر اقدام کرده و برای همیشه با اعتیاد خداحافظی کند.

 ترک اعتیاد سرپایی چگونه ممکن است؟!

ترک اعتیاد سرپایی:

در این روش بیمار برای چند ساعت از داروی ضد مرفین استفاده کرده و در کلینیک سرم تراپی می شود تا درنهایت با کمک همراه خود به منزل منتقل شود. تحت عنوان مثال قرص فارماتون جزو تجویز های پزشکان برای ترک اعتیاد به شمار می ‌آید. در نظر داشته باشید همراه بیمار باید با آموزش ‌های لازم پرستاری آشنا بوده و به‌ طور شبانه‌ روزی با مشاوران کلینیک مورد نظر در ارتباط باشد تا در صورت نیاز به سؤالات او پاسخ ‌گویی شود. به طور کلی ترک اعتیاد سرپایی برای بیمارانی در نظر گرفته می ‌شود که در هنگام ترک اعتیاد به حضور حتمی در منزل یا در محل کار نیاز دارند.

ترک اعتیاد سرپایی و برطرف کردن سریع مورفین، روش درمانی خاصی برای ترک اعتیاد محسوب می‌ شود. در این روش بیمار در کلینیک بستری نشده و به‌ صورت منظم و برنامه ‌ریزی ‌شده روند درمانی خود را انجام می‌ دهد؛ به‌ همین دلیل بیمار با این شرایط می‌ تواند روند طبیعی زندگی شخصی و کاری خود را ادامه داده و در جمع خانواده حضور داشته باشند. در نظر داشته باشید این روش هنگامی مؤثر واقع می‌ شود که بیمار در زمان‌ های مشخص‌ شده برای ارائه توضیحات و کسب مشاوره به پزشک درمانگر مراجعه فرماید. همچنین باید از مصرف خودسرانه دارو بدون مشورت پزشک پرهیز کرده و به قطع درمان خود تا زمان اعلام‌ نشده اقدام نکند.

 ترک اعتیاد سرپایی چگونه ممکن است؟!

انواع ترک اعتیاد سرپایی:

برنامه ترک اعتیاد سرپایی در صورت ‌های متفاوت و با شدت ‌های گوناگون به بیمار عرضه می ‌شود اما این روش به‌ طور کلی بر آموزش و پشتیبانی تمرکز دارد. نوع برنامه این روش با در نظر گرفتن عامل ‌هایی همچون ماده مخدر مصرفی، شرایط زندگی بیمار و میزان مصرف به وسیله پزشک درمانگر اعتیاد مشخص شده و در مقایسه با روش‌ های بستری از انعطاف ‌پذیری بیشتری برخوردار می ‌باشد؛ بنابراین به سه دسته اصلی بخش‌ بندی می‌ شود:

1. مراقبت مداوم و همیشگی: گروه مراقبت مداوم افرادی به شمار می ‌آیند که به وسیله ی یک درمانگر معتبر مجوز گرفته و به ‌صورت هفتگی به ملاقات بیمار می‌ روند. از اهداف مراقبت مداوم می‌ توان به حمایت و کمک بیمار برای پایبندی به تعهد اشاره کرد؛ به‌ طوری‌ که برخی از گروه ها بر جنبه خاصی از درمان تمرکز داشته و از سن خاصی برخوردار می ‌باشند.

2. برنامه سرپایی فشرده و دقیق: برنامه سرپایی فشرده یک برنامه درمانی به شمار می ‌آید که در آن شرایط خاصی تحت عنوان نقطه عطف تعیین می‌ شود؛ همچنین این شرایط به ‌منظور بیان پیشرفت درمانی بیمار قابل ‌اندازه‌ گیری می ‌باشد. لازم به ذکر است در این روش ترک هروئین و دیگر مواد مخدر هنگامی کاهش پیدا می‌ کند که بیمار به نقاط عطف تعداد جلسات مشاوره در هفته دست یابد. این برنامه عموماً برای افرادی مناسب در نظر گرفته می ‌شود که برای ترک اعتیاد از قصد و اراده جدی برخوردار می باشند اما موظف هستند که شغل خود را حفظ کرده و به مسئولیت ‌های خود رسیدگی کنند.

3. برنامه روزانه برای ترک اعتیاد: این برنامه به گونه‌ ای طراحی شده‌ است که از بالاترین سطح مراقبت و ساختار دقیق و منظم بهره‌ مند باشد. در برنامه روزانه بیمار موظف است که پنج الی هفت روز در هفته به کلینیک ترک اعتیاد مراجعه نماید؛ به ‌طوری‌ که باید روزانه چندین ساعت در جلسات مشاوره فردی و گروهی شرکت کرده و در بیوفیدبک و سایر درمان ‌های کمکی همچون موسیقی و هنر درمانی حضور یابد. بیمار پس ‌از گذراندن هر جلسه می ‌تواند به منزل باز گردد و به زندگی عادی خود بپردازند؛ به همین دلیل بیمار باید برنامه ‌ی روزانه و زمان ‌بندی آن را در اولویت خود قرار دهد چرا که این امکان وجود دارد برخی از برنامه‌ های شغلی یا تحصیلی وی محدود شود.

 

افراد مناسب برای روش ترک اعتیاد سرپایی:

در خصوص این ‌موضوع باید خدمت شما عرض کنیم فاکتور های متفاوتی مشخص‌ می‌ کنند که چه افرادی برای این روش مناسب می‌ باشند که مهم ‌ترین فاکتور، شدت اعتیاد بیمار در نظر گرفته می شود.

اما به‌ طور عمده افرادی که به اعتیاد خفیف دچار هستند و مدت ‌زمان کمی از اعتیاد آن ‌ها می ‌گذرد، برای این روش گزینه مناسبی محسوب می‌ شوند. همچنین افرادی که از حمایت قوی خانواده و دوستان بهره‌ مند هستند و برای ترک اعتیاد با دارو در معرض خطر کمتری قرار می‌ گیرند می ‌توانند از این روش استفاده نمایند. لازم به ذکر است افرادی که به مواد مخدر اعتیاد شدید دارند یا زمان طولانی ای درگیر اعتیاد هستند؛ درمان و ترک اعتیاد سرپایی به آن ها توصیه نمی شود زیرا در چنین شرایطی علائم غیر قابل ‌پیش ‌بینی با شدت زیاد بروز پیدا کرده و امکان ایجاد حوادث ناگوار افزایش می یابد.

 ترک اعتیاد سرپایی چگونه ممکن است؟!

چگونگی شروع معاینه و ارزیابی بیمار:

اگر تمایل دارید برای ترک اعتیاد خود یا عزیزان اقدام کنید ابتدا باید به‌ صورت حضوری به کلینیک معتبر مراجعه فرمایید تا پس‌ از ثبت شدن اطلاعات، دکتر ترک اعتیاد متخصص و مجرب به معاینه دقیق بیمار بپردازد. کلینیک ترک اعتیاد جنبه ‌های متفاوتی را در اولویت قرار می‌ دهد تا برحسب آن ها نیاز افراد به بستری شدن را تایید نماید. سپس با در نظر گرفتن تجربیات گذشته و فعلی بیمار، علائم احتمالی ترک اعتیاد و مواد سمی را ارزیابی کرده و به بررسی جنبه ‌های بیولوژیکی اقدام می کند. همچنین به مطالعه سابقه پزشکی و سلامت بیمار پرداخته و به حل مشکلات فیزیولوژی آن می‌ پردازد.

در مرحله بعدی شرایط و مشکلات رفتاری، احساسی و افکاری بیمار بررسی شده و میزان انگیزه و علاقه واقعی آن ارزیابی می ‌شود تا با توجه محل زندگی و مکان‌ های مرتبط با بیمار، شیوه درمانی مناسب تجویز شود.

 ترک اعتیاد سرپایی چگونه ممکن است؟!

مزیت های ترک اعتیاد سرپایی:

 ترک اعتیاد سریع و سر پایی مزیت ‌های خاصی به‌ دنبال دارد که عبارتند از:

  1.  دسترسی و در ارتباط بودن با خانواده: مشارکت خانواده و حمایت آن‌ ها در حفظ انگیزه و تشویق بیمار به ادامه ی روند درمان تاثیرگذار می ‌باشد.
  2. انعطاف پذیری بالای برنامه: افرادی که به ترک شغل و خانواده خود برای مدت طولانی تمایل ندارند می ‌توانند برنامه سرپایی را انتخاب نمایند؛ زیرا می ‌توانند با درمانگر خود مشورت کرده و با در نظر گرفتن شرایط زندگی در کلینیک ترک اعتیاد حضور یابند.
  3. کاهش هزینه: در این روش بیمار در مرکز ترک اعتیاد بستری نمی ‌شود بنابراین به پرداخت هزینه ‌های ناشی از بستری نیازی نمی باشد. در نظر داشته باشید هزینه‌ های مرتبط با رفت‌ و آمد و حضور در جلسات مشاوره در مقایسه با هزینه‌ های ناشی از بستری بسیار کمتر می ‌باشد؛ به‌ همین دلیل بیمار می ‌تواند در محل کار خود حضور یافته و مخارج مورد نیاز خود را فراهم کند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج