جاباما
۱۲۱۴۲۴۸
۴ نظر
۷۳۳
۴ نظر
۷۳۳
پ

خیزش دوباره گرد و خاک؛ تنفس هم یارانه‌ای شد!

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه در برخی نقاط کشور وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و گرد و خاک رخ خواهد داد،از تشکیل توده گرد و خاک طی امروز(۳۰ اردیبهشت) در کشور عراق و کاهش کیفیت هوا در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و بتدریج مناطق جنوب، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی خبر داد.

ایسنا: صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد:امروز جمعه(۳۰ اردیبشت) در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل، سواحل دریای خزر در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی و روز شنبه(۳۱ اردیبهشت) در خراسان شمالی نیمه شمالی خراسان رضوی استان‌های ساحلی دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت کاهی گردوخاک رخ خواهد داد.

خیزش دوباره گرد و خاک؛ تنفس هم یارانه‌ای شد!

وی افزود:طی این دو روز در برخی مناطق استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غربی استان‌های ساحلی دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید در مناطق مستعد همراه با خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، روز یکشنبه(اول خرداد) در اکثر مناطق کشور جو پایدار و آسمان صاف خواهد بود. روز دوشنبه و سه شنبه(۲ و ۳ خرداد) در برخی نقاط شمال غرب بارش پراکنده و وزش باد شدید موقت با احتمال خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی خواهد بود.

وی ادامه داد: روزهای شنبه و یکشنبه در نیمه شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل به سبب وزش باد شدید، احتمال رخ داد طوفان گردوخاک و کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی خواهد بود.

به گفته وی، امروز جمعه شرایط برای تشکیل توده های گردوخاک روی عراق و انتقال آن برروی کشور مهیا است و از این رو در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و بتدریج مناطق جنوب، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی رخداد گردوخاک، کاهش دید و گاهش کیفیت هوا خواهد شد. این وضعیت در روز شنبه انتظار می‌رود که از غلظت غبار در شمال غرب کاسته شود ولی در سایر مناطق ذکر شده و همچنین در شمال شرق، شرق و جنوب شرق همچنان ماندگار خواهد بود.

ضیاییان در ادامه تصریح کرد: در روز دوشنبه با تشکیل توده گردوخاک بر روی عراق پدیده گردوخاک مجدد به نوار غربی کشور منتقل شده و استان‌های واقع در نیمه‌غربی کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد. روز شنبه کاهش ۶ تا ۸ درجه‌ای دما در نوار شمالی کشور رخ خواهد داد. از اواخر وقت امروز جمعه و طی روز شنبه دریای خزر و روز یکشنبه خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درخصوص وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۳۱ اردیبهشت) کمی ابری ابری تا نیمه ابری و وزش باد و در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید و گرد و خاک با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و طی ‌روز یکشنبه  (اول خرداد) قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در خاتمه گفت: طی امروز و فردا (۳۰ و ۳۱ اردیبهشت) اهواز با دمای ۴۴ و۴۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۴ و ۶ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ در کشور هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      لعنت بهتون بابا دیگه اه

    • ناشناس

      دیگه گرد و خاک به قزوین و اردبیل و زنجان و حتی گیلان رسیده با این وضعیت اگر مسئولان کاری نکنن برای گرد و خاک دو استان دیگه که گرد و خاک ندارن( استانهای مازندران و گلستان) هم مثل گیلان و قزوین و ...دچار گرد و خاک میشن

    • ناشناس

      ما به عراق گاز و برق و آرد مجانی میدیم و در مقابل به فرمان ما خاک برای ما میفرستد

    • ملا نصر الدین

      اقای ریسی تو که حکم حقوق بازنشستگان تامین را امضا نمی کنی نمی دانیم چه خصومتی با این سازمانی که ۵۰۰هزار میلیارد بهش بدهکاری وهمیشه عصای دست شماها بود پس لاااقل این یارانه ی گرد وغبار را برای ما واریز کن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج