جاباما
۱۲۱۴۵۷۰
۲۴۳۹
۲۴۳۹
پ

۴ نشانه در پا‌، که از وجود مشکل قلبی خبر می‌دهد

ریزش موی روی انگشتان پا می‌تواند نشانه گردش خون ضعیف باشد که ممکن است منجر به کاهش جریان خون به رگ‌های خونی کوچکی شود که از رشد مو حمایت می‌کنند این شامل مو‌های روی انگشتان پا می‌شود.

فرارو: پرهیز از دخانیات، فعال ماندن از نظر بدنی و مصرف یک رژیم غذایی متعادل، همگی اقدامات خوبی برای کمک به حفظ سلامت قلب شما هستند. سایر نکات برای پیشگیری از بیماری قلبی ممکن است چندان واضح نباشند مانند مسواک زدن منظم یا مراقبت از پاها. زمانی که به سلامت قلب فکر می‌کنید احتمالا ذهن شما به طور خودکار به سمت پاهای‌تان نمی‌رود این در حالیست که پا‌های شما می‌توانند علائمی از ابتلا به عارضه قلبی را نشان دهند.

به نقل از بست لایف، در مورد سلامت قلب خود باید به چه نوع پیام‌هایی از پا‌های خود توجه کنید؟ در ادامه به پنج نشانه در پاهای‌تان اشاره می‌کنیم که می‌توانند نشانه دهنده وجود عارضه قلبی در شما باشند:

۱-تغییر در رشد مو روی انگشتان پا

نازک و خاکستری شدن موی سر ما چیز‌های زیادی را درباره سلامت عمومی‌مان به ما می‌گوید. با این وجود، تا به حال به مو‌های انگشتان پای خود توجه کرده‌اید؟ کاهش مو روی انگشتان پا ممکن است پیامی در مورد سلامت قلب شما باشد. ریزش موی روی انگشتان پا می‌تواند نشانه گردش خون ضعیف باشد که ممکن است منجر به کاهش جریان خون به رگ‌های خونی کوچکی شود که از رشد مو حمایت می‌کنند این شامل مو‌های روی انگشتان پا می‌شود: ورم اضافه شده در پا‌ها هم چنین می‌تواند باعث نازک شدن یا ریزش مو در انگشتان پا شود.

افزایش ضخامت یا بافت زبر مو‌های روی انگشتان پا به طور کلی نشان دهنده بهبود گردش خون، تغییرات هورمونی یا ژنتیک است، اما هم چنین می‌تواند نشانه‌ای از اختلال تخمدان یا آدرنال باشد. برای ایمن بودن این موضوع را با ارائه دهنده پزشک خود در میان بگذارید.

۲-ورم در پا‌ها و مچ پا

چه به دلیل بارداری باشد یا مصرف برخی دارو‌ها و یا مصرف بیش از حد غذا‌های شور تورم در پا‌ها و مچ پا (که با عنوان اِدِم نیز شناخته می‌شود) می‌تواند دلایل بالقوه زیادی داشته باشد. این حالت در پا‌های پف کرده با پوستی کشیده و براق ظاهر می‌شود که ممکن است پس از چند ثانیه فشار دادن اثری از خود نشان دهد و می‌تواند نشان دهنده طیف وسیعی از مسائل از جمله سیروز و بیماری کلیوی باشد. پا‌های متورم می‌تواند ارتباط مهمی با قلب نیز داشته باشد.

اگر نارسایی احتقانی قلب دارید یک یا هر دو حفره پایینی قلب شما توانایی خود را برای پمپاژ موثر خون از دست می‌دهند. در نتیجه، خون می‌تواند در پا و مچ پا‌های شما جمع شده و باعث بروز اِدِم شود. هنگامی که تورم در معده رخ می‌دهد ممکن است مایع در ریه‌ها جمع شده و باعث اِدِم ریوی شود. تنگی نفس و همچنین درد قفسه سینه و مشکل در تنفس می‌تواند از علائم آن باشد.

۴ نشانه در پا‌، که از وجود مشکل قلبی خبر می‌دهد

۳-سرد شدگی پا

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که عاشق جوراب‌های راحت و دستکش‌های تیره هستند به احتمال زیاد با احساس سردی دست‌ها و پا‌ها آشنا هستید. بسیاری از افراد اغلب پا‌های و دست‌های سرد دارند. با این وجود، مشکلات پزشکی اصلی که باعث سردی پا‌ها می‌شود کاهش گردش خون در اندام‌ها و آسیب عصبی به دلیل تصلب شرایین است جایی که شریان‌ها توسط رسوبات چربی باریک می‌شوند و جریان خون در اندام‌ها را مختل می‌کنند.

علاوه بر احساس سرما ممکن است پا‌های شما هنگام نشستن آبی یا بنفش و هنگامی که دراز کشیده‌اید رنگ پریده یا سفید به نظر برسند. ممکن است هنگام راه رفتن در ساق پا احساس درد کنید. این می‌تواند نشانه‌ای از بیماری شریان محیطی (PAD) باشد که هم چنین می‌تواند باعث درد در پا‌ها هنگام راه رفتن شود.

۴ نشانه در پا‌، که از وجود مشکل قلبی خبر می‌دهد

۴-انگشتان پای بنفش یا آبی

ناخن‌های شما می‌توانند چیز‌های زیادی در مورد سلامت‌تان به شما بگویند و اگر اخیرا آسیبی ندیده‌اید ناخن‌های آبی رنگ پا می‌توانند نشان دهنده سیانوز باشند. این وضعیت زمانی رخ می‌دهد که پوست آبی، خاکستری یا بنفش شده باشد، زیرا خون شما اکسیژن کافی را حمل نمی‌کند.

این وضعیت می‌تواند در بستر ناخن و هم چنین سایر قسمت‌های بدن از جمله لب‌ها رخ دهد. سیانوز به این معنی است که عضلات، اندام‌ها و سایر بافت‌های شما ممکن است اکسیژن مورد نیاز برای عملکرد صحیح را دریافت نکنند. سیانوز می‌تواند نشان دهنده وجود سه بیماری جدی باشد: بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD)، فشار خون ریوی (یکی از عوارض COPD)، و نارسایی احتقانی قلب. در صورت مشاهده علائمی مانند آبی بودن پوست، ناخن‌ها یا غشا‌های مخاطی و هم چنین مشکل در تنفس فورا به دنبال درمان باشید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج