جاباما
۱۲۱۶۲۱۸
۴۹۲
۴۹۲
پ

۵ ترفند برای داشتن ناخن‌های بلند و محکم‌

رسیدگی به ناخن‌ها می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد: از شکستن ناخن‌ها تا آسیب‌دیدگی کوتیکول ناخن‌ها یا پوسته‌ریزی آنها به‌دلیل تماس با محصولات اکریلیک یا تماس با ژل‌های UV مخصوص مانیکور. بعضی افراد هم با هیچ‌کدام از مشکلات ذکر شده مواجه نیستند، اما می‌خواهند ناخن‌های صیقلی‌تر و زیباتری داشته باشند.

همشهری آنلاین: رسیدگی به ناخن‌ها می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد: از شکستن ناخن‌ها تا آسیب‌دیدگی کوتیکول ناخن‌ها یا پوسته‌ریزی آنها به‌دلیل تماس با محصولات اکریلیک یا تماس با ژل‌های UV مخصوص مانیکور. بعضی افراد هم با هیچ‌کدام از مشکلات ذکر شده مواجه نیستند، اما می‌خواهند ناخن‌های صیقلی‌تر و زیباتری داشته باشند.

۵ ترفند برای داشتن ناخن‌های بلند و محکم‌

فرقی نمی‌کند که دلیل شما برای رسیدگی به ناخن‌ها دقیقا چیست، زیرا بایدها و نبایدهای مهمی برای داشتن ناخن‌های بلندتر، محکم‌تر و جذاب‌تر وجود دارند که همه ما باید آنها را جدی بگیریم. 

۱. باید: از مرطوب‌کننده برای ناخن‌ها استفاده کنید

اولین اصل مهم برای داشتن ناخن‌های بلندتر و محکم‌تر، حفظ سلامتی کوتیکول ناخن‌ها و محافظت از انعطاف‌پذیری ناخن‌ها است. ناخن‌های زیبا براساس ترکیب دو عامل مهم شکل می‌گیرند: استحکام و انعطاف‌پذیری. پس محصولات مرطوب‌کننده یا نرم‌کننده مناسب برای ناخن‌ها (مانند محصولاتی که حاوی روغن جوجوبا هستند) باید به برنامه روزانه مراقبت از ناخن‌ها اضافه شوند.  

محصول مرطوب‌کننده یا نرم‌کننده انتخاب‌شده باید هرروز برای کوتیکول‌ها، بستر ناخن‌ها و خود ناخن‌ها استفاده شود. در ضمن، مرطوب‌سازی لبه‌ها یا گوشه‌های بیرونی ناخن‌ها را هرگز فراموش نکنید، زیرا این قسمت‌ از ناخن‌ها راحت‌تر خشک و شکننده می‌شود. 

۲. نباید: از ناخن‌ها به‌عنوان ابزار استفاده کنید 

باز کردن حلقه‌های دسته‌کلید، خراشیدن برچسب قیمت‌ها یا باز کردن درپوش نوشابه همگی جزو الگوهای رفتاری نادرست با ناخن‌ها هستند که به‌راحتی می‌توانند باعث آسیب‌دیدگی یا شکستن ناخن‌ها شوند، زیرا فشار شدیدی را به نوک ناخن‌ها (ضعیف‌ترین بخش ناخن‌ها) وارد می‌کنند.  

پس باید بپذیرید که ناخن‌ها هرگز نمی‌توانند جایگزین ابزارهای مختلف شوند. با کنار گذاشتن این الگوهای رفتاری نادرست پس از مدتی خواهید دید که ناخن‌ها از نظر استحکام و مقاومت واقعا وضعیت بهتری پیدا کرده‌اند. 

۳. باید: ناخن‌ها را با کراتین تغذیه کنید 

یکی از بهترین ترفندها برای داشتن ناخن‌های بلندتر و محکم‌تر، کمک به رشد آنها است. تغذیه ناخن‌ها با کمک پروتئین کراتین (همان پروتئین اصلی که ناخن‌ها را می‌سازد) می‌تواند اثربخشی خوبی برای رشد بهتر ناخن‌ها داشته باشد. کراتین رطوبت را درون ناخن‌ها حفظ می‌کند و مواد مغذی لازم را برای تقویت ناخن‌ها به آنها می‌رساند. شما می‌توانید یک‌بار در هر هفته از محصولات تقویت‌کننده ناخن‌ها که حاوی کراتین هستند، استفاده کنید.  

۴. نباید: لاک روی ناخن‌ها را دستکاری نکنید 

اگر تکه‌ای از لاک روی ناخن‌ها کنده شده است، به‌هیچ‌وجه ناخن‌ها را دستکاری نکنید زیرا چنین کاری اغلب به لایه بالایی ناخن‌ها آسیب می‌رساند و پایه ناخن‌های شما را هم ضعیف می‌کند. محصولات تقویت‌کننده ناخن یا محصولات چندکاره‌ای که برای حفظ لاک روی ناخن‌ها طراحی شده‌اند، می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند.  

۵. باید: رژیم غذایی سالمی داشته باشید 

یکی از مهم‌ترین نکات برای داشتن ناخن‌های سالم، محکم و بلند، نوشیدن آب زیاد در طول روز است. درواقع می‌توان گفت که آبرسانی به بدن، به‌عنوان یکی از راهکارهای کلیدی برای داشتن پوست، مو و ناخن‌های زیباتر و سالم‌تر شناخته می‌شود. نوشیدن چای‌ها یا دمنوش‌های گیاهی هم برای آبرسانی به بدن مفید است. رژیم غذایی شما هم باید متعادل و سالم باشد و حتما مقدار زیادی از منابع پروتئینی سالم داشته باشد. 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج