۱۲۱۶۷۷۷
۱۷۱۲
۱۷۱۲
پ

شرط‌بندی روی اسب مرده‌ای به نام لونا!

ماجرای نجات لوانا به کتک زدن اسب مرده می‌ماند. همه تلاش می‌کنند که قیمت لوانا برگردد بلکه مقداری از درد مالباختگان کم شود اما غافل از اینکه روی اسب مرده شرط‌بندی کردند.

تجارت‌نیوز: اینکه فکر کنید بنیاد لوانا می‌تواند به این زودی‌‎ها ضرر بیش از ۵۰ میلیارد دلاری را که لونا به سرمایه‌گذاران تحمیل کرد جبران کند سخت در اشتباهید. این کار روی کاغذ هم منطقی به نظر نمی‌رسد چه برسد به اینکه عملی باشد. بنیاد لونا راه‌های مختلفی را امتحان کرد. اول بیت‌کوین‌های خود را فروخت تا بلکه عرضه را جذب کند و با این کار بتواند قیمت را کنترل کند اما نشد. اقدام بعدی این بود که برای کاهش عرضه، توکن‌های خود را از بین ببرد اما این اقدام هم کارساز نشد.

شرط‌بندی روی اسب مرده‌ای به نام لونا!

بعد از اینکه سوزاندن و قفل کردن توکن کارساز نشد DO Kwon، مدیرعامل Terra طرحی دیگر برای کمک به بازگشت UST و لونا ارائه کرد. او پیشنهاد کرد که ارز دیجیتال لونا به یک زنجیره جدید بدون استیبل‌کوین تبدیل شود. این یعنی ملاک تعیین ارزش لونا UST نباشد. او گفت که یک توکن دیگر با نام اختصاری LUNC عرضه اولیه شود. همه کسانی که ارز دیجیتال لونا را دارند هم می‌توانند در این عرضه اولیه شرکت کنند. اینگونه توکن جدیدی با شیوه ارزش‌گذاری متفاوت به دست دارندگان لونا می‌رسد.

چند روز پیش مدیرعامل لونا اعلام کرد که یک ارز دیجیتال جدید به نام Luna.2 به زودی راه‌اندازی می‌شود و این ارز هم راه‌اندازی شد و راه به جایی نبرد.

آلت‌کوین جدید لونا با قیمت ۱۸ دلار عرضه شد اما تا محدوده ۲/۳۹ دلار سقوط کرد (این رمزارز هم اکنون 9.19 دلار خرید و فروش می شود). آن‌هایی که این ارز را در محدوده ۱۸ دلار خریده بودند دوباره ضرر دادند. DO Kwon زمانی که تاریخ عرضه این توکن را اعلام کرد گفت: جدا شدن قیمت UST از دلار آمریکا فرصتی برای برخاستن از خاکستر است. شاید DO Kwon از این راه از خاکستر برخواسته باشد اما سرمایه‌گذاران لونا سوختند و خود خاکستر شدند.

آخر و عاقبت لونا

هیچکس نمی‌داند که آخر و عاقبت این ارز دیجیتال پرحاشیه چه می‌شود. ممکن است روزی رشد کند و کسانی را که زیر یک دلار لونا خریدند میلیونر شوند اما خب این یعنی شرط‌بندی روی اسب مرده.

اینکه چگونه متوجه شویم که سرمایه‌گذاری روی یک ارز دیجیتال مانند شرط‌بندی روی اسب مرده است کار سختی نیست. قبل از هر چیزی نباید روی ارزهای دیجیتال با سرمایه کمتر از ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کنید. شاید بعد از این جمله ناامید شده باشید چون لونا بیش از ۴۰ میلیارد دلار ارزش بازار داشت. دومین مورد این است روی ارزهای دیجیتال الگویتمی سرمایه‌گذاری نکنید. UST یک استیبل‌کوین الگریتمی بود که به دلیل بهم خوردن الگریتم نابود شد. روی ارزهای الگریتمی سرمایه‌گذاری نکنید حتی اگر ۱۰۰ میلیارد دلار ارزش بازار داشته باشند.

یک مورد دیگر که می‌توان از اینگونه فروپاشی‌ها جلوگیری کرد داشتن حد ضرر است. برای اینکه دچار ارزهایی مانند لانا نشوید لازم نیست که آن‌ها را بشناسید یا پیدایشان کنید. فقط لازم است همان زمان که اینگونه ارزها را خریداری می‌کنید حدضرر تعیین کنید. در این صورت حتی اگر وقتی شما خوابید این ارز دیجیتال ریزش کند به صورت خودکار به فروش می‌رود و شما از ضرر در امان هستید.

یک سرمایه‌گذار تجربه خودش در رابطه با ریزش لونا را در توئیتر اینگونه به اشتراک گذاشته بود. چند روز قبل از شروع ریزش لونا مقدار زیادی از این ارز خریدم اما چون همیشه به استراتژی حد ضرر پایبند بودم همان شب در قیمت معینی حد ضرر تنظیم کردم. بعد از این خرید به سفر رفتم و چند هفته‌ای از بازار بی‌خبر بودم. بعد که برگشتم و ماجرای لانا را فهمیدم هزار بار شکر کردم که به استراتژی خود پایبند بودم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج