۱۲۱۷۳۱۰
۱۳۲۱
۱۳۲۱
پ

علت درد پشت سر را بشناسید

اگر در پشت سر خود درد دارید، احتمالاً از تسکین آن لذت خواهید برد.

روزیاتو: اگر در پشت سر خود درد دارید، احتمالاً از تسکین آن لذت خواهید برد. برای یافتن راه حلی طولانی مدت درد پشت سر ، باید ریشه مشکل را پیدا کنید. پشت سر شما ممکن است به یکی از این دلایلی که در ادامه خواهیم گفت آسیب ببیند؛ از وضعیت بدنی نامناسب گرفته تا انواع مختلف سردردهای خاص:

سردرد تنشی:

این شایع ترین نوع سردرد است. این نوع سردرد زمانی اتفاق می افتد که ماهیچه های پوست سر و گردن شما سفت شوند. این باعث درد در پهلوها و پشت سر شما می شود. معمولاً این درد دردی کسل کننده است که ضربان ندارد.

سردرد تنشی نشانه یک مشکل پزشکی دیگر نیست. با این حال، ممکن است دردناک باشد. بعضی ها می گویند که انگار گیره سرشان را فشار می دهد.

علت درد پشت سر را بشناسید

دو نوع سردرد تنشی وجود دارد:

  • اپیزودیک: اغلب به آن سردرد استرسی می گویند زیرا زمانی بروز می کند که استرس، مضطرب، گرسنه، عصبانی، افسرده یا خسته هستید.
  • مزمن: این نوع سردرد بیش از ۱۵ بار در ماه به مدت حداقل ۳ ماه اتفاق می افتد. درد تقریباً همیشه وجود دارد، اگرچه ممکن است در طول یک روز متفاوت باشد. علاوه بر این، ممکن است در هنگام این سردرد یک کمی احساس ناراحتی کنید.

شما می توانید اکثر سردردهای تنشی را با مسکن های بدون نسخه مانند استامینوفن، ایبوپروفن یا آسپرین درمان کنید. در برخی موارد، پزشک ممکن است یک داروی ضد افسردگی تجویز کند که می تواند به عنوان مسکن نیز عمل کند.

علت درد پشت سر را بشناسید

وضعیت بدنی نامناسب:

اگر هنگام نشستن یا ایستادن تمایل به خمیدگی دارید، می تواند عضلات پشت سر، قسمت بالایی پشت، گردن و فک شما را تحت فشار قرار دهد. همچنین می تواند به اعصاب آن نواحی فشار وارد کند. در نتیجه، وضعیت نامناسب می تواند باعث سردرد تنشی و درد در پشت سر شما شود.

صاف ایستادن یا نشستن می تواند به تسکین سردرد ناشی از وضعیت نامناسب کمک کند. مسکن‌های بدون نسخه نیز ممکن است کمک کنند. در برخی موارد ممکن است به فیزیوتراپی نیاز داشته باشید.

علت درد پشت سر را بشناسید

سردرد آرتریت:

علامت اصلی سردرد آرتریت، درد در پشت سر است که هنگام حرکت بدتر می شود. ممکن است نتیجه آرتریت در مهره اول، دوم یا سوم ستون فقرات شما باشد. همچنین ممکن است به دلیل تغییرات در ساختار استخوان گردن یا رگ های خونی ملتهب در سر شما باشد.

با پزشک خود در مورد انواع درمان صحبت کنید. معمولاً می‌توانید این سردردها را با داروهای ضدالتهابی، شل‌کننده‌های عضلانی یا هر دو درمان کنید.

علت درد پشت سر را بشناسید

سردرد کم فشار:

افت فشار داخل جمجمه خود به خودی (SIH) بیشتر به عنوان سردرد کم فشار شناخته می شود. این حالت زمانی اتفاق می افتد که مایع نخاعی در گردن یا پشت شما نشت کند. این نشت باعث می شود بالشتک مایع نخاعی در اطراف مغز شما کوچک شود.

علائم SIH شامل درد شدید در پشت سر و گردن است که هنگام ایستادن یا نشستن بدتر می شود. سردردهای کم فشار معمولاً بعد از نیم ساعت دراز کشیدن بهتر می شوند. برخی از افراد مبتلا به SIH با سردرد خفیفی از خواب بیدار می شوند که در طول روز بدتر می شود.

اگر فکر می کنید به SIH مبتلا هستید به پزشک مراجعه کنید. آنها احتمالاً از یک سری آزمایشات و مطالعات تصویربرداری برای تشخیص این بیماری استفاده خواهند کرد.

اکثر بیماران SIH متوجه می شوند که درمان های معمول سردرد مؤثر نیستند. در عوض، آنها به ترکیبی از کافئین، آب و دراز کشیدن متکی هستند.

یک جراحی سرپایی به نام پاچ خونی اپیدورال (epidural blood patch) درمان رایجی است که اغلب جواب می دهد. برای این روش، پزشک از بازوی شما خون می گیرد و آن را به قسمت پایین ستون فقرات شما تزریق می کند. سردرد تقریباً فوراً از بین می‌رود، اگرچه ممکن است تا یک هفته (یا در موارد نادر، حتی بیشتر) کمی کمردرد داشته باشید.

علت درد پشت سر را بشناسید

نورالژی اُکسیپیتال:

این نوع نادر سردرد شامل درد در اعصاب پس سری است. این اعصاب از نخاع شما تا پوست سر شما می روند. هنگامی که آنها زخمی یا ملتهب می شوند، ممکن است در پشت سر یا پشت گوش خود احساس درد کنید.

مردم درد را به عنوان درد یک ضربه چاقو و دردی شدید توصیف می کنند – مانند یک شوک. که می تواند از چند ثانیه تا چند دقیقه طول بکشد. پس از آن، ممکن است یک درد مبهم احساس کنید.

پزشکان مطمئن نیستند که چه چیزی باعث نورالژی اکسیپیتال می شود. سردرد ممکن است هنگام انجام فعالیت‌های معمولی مانند برس زدن موها یا تنظیم سر روی بالش ایجاد شود. افراد مبتلا به آسیب شلاق یا تومور ممکن است آن را به عنوان یک عارضه جانبی داشته باشند.

درمان به طور کلی شامل کمپرس گرم و ماساژ ملایم است. داروهای ضد التهاب و شل کننده های عضلانی نیز ممکن است کمک کنند. اگر اغلب این سردردها را دارید، پزشک ممکن است داروهای ضد افسردگی یا داروهای ضد صرع را برای کاهش حملات تجویز کند.

علت درد پشت سر را بشناسید

سردرد سرویکوژنیک:

این سردرد ممکن است مانند سردرد همراه با درد در پشت سر باشد، اما مشکل در واقع در گردن است. به این درد ارجاعی می گویند، زمانی که درد را در قسمتی از بدن خود احساس می کنید اما در واقع از جای دیگری می آید.

این سردردها به خودی خود اتفاق نمی‌افتند – آنها یک سردرد ثانویه  یا به به عبارت دیگر نشانه‌ای از یک مشکل پزشکی دیگر هستند. این نوع سردرد به این معنی است که مشکلی در استخوان ها، دیسک ها یا بافت نرم گردن وجود دارد مانند:

  • تومورها
  • استخوان های شکسته
  • عفونت
  • روماتیسم مفصلی

علائم این نوع سردرد شامل دردی است که با حرکات خاص گردن یا زمانی که گردن خود را لمس می کنید بدتر می شود. ممکن است متوجه شوید که دامنه حرکتی محدودی دارید.

برای تشخیص سردردهای سرویکوژنیک، پزشک باید انواع دیگر سردرد را رد کند. برای درمان، از بلوک های عصبی برای بی حس کردن اعصاب گردن استفاده می کنند. اگر این کار سردرد را متوقف کرد، پس مشکل را پیدا کرده اید. درمان های دیگر شامل دارو درمانی و فیزیوتراپی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج