adexo3
۱۲۱۷۳۷۸
۹۳۱
۹۳۱
پ

۱۰ سریال جذاب و آموزشی برای علاقه‌مندان خودرو

در حالی که بسیاری از بهترین سریال‌ها با محتوایی در مورد بازسازی خودرو ایده پایه یکسانی دارند، هر یک از آنها عناصری دارند که باعث شده برای عجیب‌ترین ذائقه‌های خودرویی نیز چیزی داشته باشند.

روزیاتو: در حالی که بسیاری از بهترین سریال‌ها با محتوایی در مورد بازسازی خودرو ایده پایه یکسانی دارند، هر یک از آنها عناصری دارند که باعث شده برای عجیب‌ترین ذائقه‌های خودرویی نیز چیزی داشته باشند.

۱۰ سریال جذاب و آموزشی برای علاقه‌مندان خودرو

در حالی که قرار است فیلم Fast X سال آینده اکران شود، علاقمندان به خودرو مشتاق تماشای این محتوای مرتبط با خودرو هستند. محبوب‌ترین بخش این محتوا بدون شک بازسازی خودرویی است. به دلیل تنوع بالای چنین محتواهای خودرویی، انتخاب یک فهرست بی‌نقص کار دشواری به نظر می‌رسد.

در حالی که بسیاری از بهترین سریال ها با محتوایی در مورد بازسازی خودرو ایده پایه یکسانی دارند، هر یک از آن ها عناصری دارند که باعث شده برای عجیب ترین ذائقه هایی خودرویی نیز چیزی داشته باشند. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰ سریال جذاب در مورد خودرو و با تمرکز بر روی بازسازی و تعمیر خودرو آشنا کنیم که علاقمندان به دنیای خودرو از دیدن آنها لذت خواهند برد.

۱- Fast N Loud (۲۰۱۲ – ۲۰۲۰)

این سریال شبکه دیسکاوری با حضور ریچارد راولینگز، مکانیک ارشد آرون کافمن و گاس مانکی گاراژ از دالاس، تگزاس شما را سرگرم خواهد ساخت. سریال Fast N Loud ترکیبی فوق العاده از کار بازسازی خودرویی از کافمن بو معامله های راولینگز برای سودآور کردن خودروهای بازسازی شده است. شوربختانه پس از ۱۶ فصل در طی ۸ سال، راولینگز اعلام کرد که این سریال به پایان خواهد رسید. علیرغم پایان سریال، Fast N Loud همچنان یکی از محبوب ترین سریال ها در میان طرفداران دنیای خودرو، بازسازی و تعمیرات است، به ویژه در فصول ابتدایی. به دلیل همین محبوبیت بود که اسپین آف هایی به نام Misfit Garage و Garage Rehab از آن ساخته شده است.

۲- Wheeler Dealers (۲۰۰۳ –)

این سریال بریتانیایی با بیش از ۱۷ فصل پخش شده که هنوز هم ادامه دارد، با حضور مایک برور، اد چاینا، آنت آنستید و اخیراً نیز مارک پرایستلی ساخته شده است. سریال Wheeler Dealers به بازسازی و تعمیرات خودرویی با رویکردی غیرمنطقی می پردازد که به معنای حالت آموزشی و دادن اطلاعات است و درام های مصنوعی در آن جایی ندارند که باعث می شود علاقمندان به دنیای خودرو و تعمیرات آن از تماشایش لذت ببرند. جذاب ترین وجه این سریال این است که بسیاری روش های شخصی و هوشمندانه را آوزش می دهد. همچنین این سریال نشان می دهد که خرید یک خودرو دست دوم باید چطور باشد و چطور مشکلات ریز آن را از تعویض روغن تا پولیش و تعمیر سیستم تعلیق و پدال ها انجام داد.

۳- Chasing Classic Cars (۲۰۰۸ -)

در سریال Chasing Classic Cars، مخاطبان وین کارینی را دنبال خواهند کرد، یک کارشناس خودروهای فراری، تعمیرکار خودروهای کلاسیک و فرزند باب کارینی مشهور، در شرایطی که خودروهای قدیمی و کلاسیک را خریداری کرده و با هدف فروش آن ها در حراجی ها، آن ها را تعمیر و بازسازی می کند. از آنجایی که وین در جامعه خودرو بسیار شناخته شده است، به گاراژهای سری دسترسی دارد که کمتر کسی اجازه ورود به آن ها را داشته است. همانطور که نام سریال نشان می دهد، Chasing Classic Cars دقیقاً در مورد رویکرد واقع گرایانه تعمیر و بازسازی خودرو است. این سریال اورجینال بوده و خوب و بدهای فرآیند بازسازی خودرو را بدون درام مصنوعی و زرق و برق به تصویر می کشد. این سریال حاوی خودروهای به نمایش درآمده در فیلم های کلاسیک و خودروهایی است که این روزها هرگز در انظار عمومی نمی بینیم، مانند یک ۱۹۳۸ Bugatti Type ۵۷S Atalante و یک Hudson Italia که شبیه برخی از ماشین های کلاسیکی هستند که در فیلم های تاریخی می بینیم.

۱۰ سریال جذاب و آموزشی برای علاقه‌مندان خودرو

 

 

۴- Graveyard Carz (۲۰۱۱ -)

سریال خودرویی Graveyard Carz که در اسپرینگفیلد، اوریگون فیلمبرداری می شود، زمانی ساخته شد که مارک وورمن می خواست یک خودرو Plymouth ‘Cuda مدل ۱۹۷۱ را بازسازی کند. در طی شش فصل این سریال، مخاطبان شاهد بازسازی و تعمیر این خودرو و خودروهای کلاسیک دیگر بوده اند، کاری که توسط گروهی از تعمیرکاران ملقب به غول ها انجام می شود. به دلیل سبک فیلمبرداری و تدوین این سریال، رونمایی از خودروها متفاوت از سریال های مشابه است. به جای معرفی دراماتیک نسخه نهایی خودرو بازسازی شده، تمرکز بر روی تغییرات و تعمیرات حیاتی صورت گرفته روی خودرو است. در حالی که این سریال تنها خودروهای بزرگ Mopar محصول کرایسلر را تعمیر و بازسازی می کند و شاهد تنها برای گروه خاصی از خودرو دوستان کارآمد باشد اما سریال بسیار جذابی در مورد خودروهاست.

۵- Iron Resurrection (۲۰۱۶ –)

در سریال Iron Resurrection که در آستین، تگزاس فیلمبرداری می شود، جو مارتین و همسرش آماندا، بهترین دوستش جیسون شگ آرینگتون و مارتین براس کاستومز به مناطق روستایی تگزاس می روند تا طلاهای مخفی عرصه مکانیک را پیدا کنند. آن ها نه تنها خودروهای قدیمی را بازسازی می کنند بلکه در صورت مواجه شدن با یک موتورسیکلت مناسب، برای بازگرداندن آن به زندگی تردید نخواهند کرد. مانند اکثر سریال هایی که در مورد تعمیر و بازسازی خودروهاست، هر عضو تیم تخصص خاص خود را دارد، چه در حوزه مکانیک باشد و چه فروش یا دانش کلی خودرویی. سریال Iron Resurrection از این لحاظ متفاوت است که آماندا نقش مهمی در آن دارد. این سریال به خاطر داشتن چنین شخصیت زن بسیار بااستعدادی در حوزه خودرو که حوزه ای عمدتاً در تسلط مردان است شایسته تقدیر به نظر می رسد.

۶- Flipping Bangers (۲۰۱۷ -)

بعد از ترک شغل هایشان، ویل تریکت و گاس گرگوری عکاس پورشه، سریالی را ساخته اند که ترکیبی از فصول اول Wheeler Dealers و Vice Grip Garage است. علیرغم اینکه در اینجا با سریالی پر از چالش در مورد تعمیر و بازسازی خودرو مواجه هستیم، این دو مجری و علاقمند به دنیای خودرو رابطه بسیار بامزه ای دارند که باعث می شود تماشای سریال بامزه تر باشد. این سریال برای کسانی که به روش های خلاقانه و شخصی تعمیر خودرو علاقه دارند بسیار جذاب خواهد بود زیرا در آن تنها از ابزارهای تعمیر بنیادین استفاده می شود. سرمایه خریداران خودروهای این سریال اندک بوده و به همین خاطر باید همه چیز مقرون به صرفه باشد. از آنجایی که تریکت و گریگوری تقریباٌ آماتور به شمار می آیند، بیننده نیز با آن ها چیزهایی زیادی در مورد خودرو و تعمیر آن یاد می گیرد. تنها نقطه ضعف سریال Flipping Bangers نداشتن اپیزود است اما این موضوع به کیفیت کلیت سریال صدمه ای وارد نمی کند.

۱۰ سریال جذاب و آموزشی برای علاقه‌مندان خودرو

۷- Rust Valley Restorers (۲۰۱۸ -)

این سریال در منطقه شوسوپ در بریتیش کلمبیا روایت می شود. سریال Rust Valley Restorers به خاطر روایتش از جامعه خودروسازی و علاقمندان به خودرو شناخته می شود. داستان سریال در مورد مایک هال مالک تعمیرگاه Rust Bros Restorations، پسرش کانر و دوستش آوری شوف است که خودروهای زیادی را بازسازی و تعمیر می کنند، از خودروهای قدیمی دهه ۶۰ مانند کامارو تا خودروهای قدیمی تر مانند فورد مدل هی سال ۱۹۲۶. برخی از این خودروها شبیه آن خودروهایی هستند که در فرانچایز سریع و خشمگین می بینید. یکی از نقاط قوت این سریال این است که شخصیت های آن شیمی و شوخی های بسیار جذابی دارند و به طور کلی از درام های بین تیمی ساختگی یا واقعی که در دیگر سریال های مشابه دیده می شود خودداری می کنند. به نمایش گذاشتن نتیجه نهایی تلاش ها بسیار رضایت بخش است، حتی برای کسانی که علاقه زیادی به دنیای خودرو ندارند. سریال Rust Valley Restorers در حال حاضر فصل چهارم خود را در نتفلیکس در حال پخش می بیند.

۱۰ سریال جذاب و آموزشی برای علاقه‌مندان خودرو

۸- Vice Grip Garage (۲۰۱۸ -)

از آنجایی که تعمیر و بازسازی خودرو بسیار محبوب است، منطقی است که یکی از بهترین آثار این حوزه در شبکه پیچیده اینترنت گم شده باشد و به شکل یک سری مستند یوتیوبی. درک بیری اجرای سریال Vice Grip Garage را بر عهده دارد، سریالی کم هزینه که از مینه سوتا به تنسی نقل مکان کرده است. بیری تلاش دارد به هر شکل ممکن خودروهای خریداری شده اش را تعمیر و بازسازی کند. شاید مشهورترین بازسازی خودرویی او در این سریال به یک Chevelle مدل ۱۹۷۲ ملقب به «مستقل» تعلق داشته باشد. در این سریال، علاقه بیری به خودروها به وضوح دیده می شود زیرا وی او برای بازسازی و تعمیر خودروهایش از جان مایه می گذارد. همانند Chasing Classic Cars، این سریال نیز به خاطر واقعی بودن و قابل اطمینان بودنش مورد توجه قرار گرفته است.

۱۰ سریال جذاب و آموزشی برای علاقه‌مندان خودرو

۹- Lost Car Rescue (۲۰۲۲)

سریال تازه ای که پخش آن از ژانویه امسال آغاز شده، Lost Car Rescue در ساساکچوا شمالی فیلمبرداری شده و بر روی پیدا کردن و تعمیر خودروها در کانادا تمرکز دارد. اما در اینجا با یک سریال تعمیر و بازسازی خودرو معمولی مواجه نیستید. در تمام طول ۶ اپیزود این سریال، برادران مت و استیو ساگر از هواپیما برای پیمودن عوارض خشن کانادا برای داشتن دیدی شبیه پرنده نسبت به خودروهای رها شده استفاده می کنند. به خاطر برف و باد فراوان، تیم این سیرال باید تا بهار صبر کند تا صدها خودرویی که به حال خود رها شده اند را شکار کند. همانطور که مت ساگر می گوید، گروه او به دنبال شکار خانواده و انسان هاست و نه ماشین ها.

۱۰ سریال جذاب و آموزشی برای علاقه‌مندان خودرو

۱۰- Downey’s Dream Cars (۲۰۲۲)

سریال Downey’s Dream Cars که به تازگی از شبکه دیسکاوری پلاس منتشر شده، شاهد حضور رابرت داونی جونیور در نقش اول یک سریال جدید بدون سناریو از پیش تعیین شده است که در آن وی خودروهای ورزشی و غول پیکر را گرفته و به خودروهایی دوستدار محیط زیست تبدیل می کند. به نظر می رسد این سریال یک پروژه شخصی برای داونی جونیور باشد زیرا تونی استارک درونش را برای دستکاری و سرهم بندی خودروهایی که پیدا می کند به کار می گیرد. حتی کاربلدترین طرفداران عرصه خودرو و تعمیرات خودرویی نیز مشتاق خواهند بود که ببینند داونی جونیور با خودروها چه می کند. به نظر می رسد که این سریال خیلی زود محبوب شود، نه تنها به خاطر اینکه مردم از تماشای انتقامجوی سابق لذت خواهند برد بلکه به این خاطر که کارهایی او با خودروها را ببینند. اگر این سریال خودرویی جدید موفق باشد می تواند به تغییر توجه جامعه تعمیر و بازسازی خودرو به سمت پروژه ها و راه حل های دوستدار با طبیعت منجر شود.

۱۰ سریال جذاب و آموزشی برای علاقه‌مندان خودرو

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج