جاباما
۱۲۱۷۴۴۶
۱۲۶۷
۱۲۶۷
پ

راه‌حل جالب برای جلوگیری از افزایش قیمت دلار

محمد حسن آصفری نماینده اراک در مجلس درخصوص افزایش نرخ دلار، آن هم در حالیکه پیش از این مجلس و دولت تاکید بر گره نزدن اقتصاد کشور به مسئله برجام را داشتند، می‌گوید که اگر در گذشته سیاست مبادلات اقتصادی کالا در برابر طلا را دنبال می‌کردیم، می‌توانست تاثیر افزایش قیمت دلار و پایین آمدن قدرت پولی کشور را بگیرد. اکنون هم متاسفانه هر قطعنامه و بیانیه‌ای که علیه کشور ما صادر می‌شود و همچنین اگر پیشرفت مذاکرات کند باشد، تاثیرش را در بازار دلار می‌بینم.

انتخاب: نماینده اراک در مجلس درخصوص افزایش نرخ دلار، آن هم در حالیکه پیش از این مجلس و دولت تاکید بر گره نزدن اقتصاد کشور به مسئله برجام را داشتند، می‌گوید که اگر در گذشته سیاست مبادلات اقتصادی کالا در برابر طلا را دنبال می‌کردیم، می‌توانست تاثیر افزایش قیمت دلار و پایین آمدن قدرت پولی کشور را بگیرد. اکنون هم متاسفانه هر قطعنامه و بیانیه‌ای که علیه کشور ما صادر می‌شود و همچنین اگر پیشرفت مذاکرات کند باشد، تاثیرش را در بازار دلار می‌بینم.

راه‌حل جالب برای جلوگیری از افزایش قیمت دلار

محمد حسن آصفری در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود تاکید نمایندگان و دولت بر گره نزدن اقتصاد به برجام، شاهد افزایش نرخ دلار هستیم، بیان کرد: «متاسفانه در کشور ما سیاست‌هایی را در گذشته تعیین کردند که وابسته به دلار است. در حالی که می‌توانستیم مبادلات اقتصادی‌مان را غیر از دلار دنبال کنیم؛ ولی هیچ اقدامی صورت نگرفت و این مهم منجر شده است که تمام مبادلات اقتصادی ما وابسته به دلار باشد.»

این نماینده مجلس تاکید کرد: «اگر در گذشته سیاست مبادلات اقتصادی کالا در برابر طلا را دنبال می‌کردیم، کما اینکه بسیاری از کشورها هم علاقه‌مند و حاضر هستند که به جای مبادلات اقتصادی فروش نفت، در برابرش طلا مبادله کنند، می‌توانست تاثیر افزایش قیمت دلار و پایین آمدن قدرت پولی کشور را بگیرد. این اقدام بایستی برای یکبار اجرایی و عملیاتی شود. در سال گذشته این پیشنهاد داده شد ولی متاسفانه در مجلس تصویب نشد و دولت هم علاقه‌مندی نشان نداد. در صورتی که به باور من می‌تواند جلوی افزایش قیمت بی رویه دلار را بگیرد.»

آصفری ضمن بیان اینکه بایستی سیاست مبادلات اقتصادی کالا در برابر طلا انجام گیرد تا بتواند تا حدودی جلوی تاثیر بالا رفتن قیمت دلار در کشور را بگیرد، گفت: «اکنون هم متاسفانه هر قطعنامه و بیانیه‌ای که علیه کشور ما صادر می‌شود و همچنین اگر پیشرفت مذاکرات کند باشد، تاثیرش را در بازار دلار می‌بینم. این‌ها نشان از این است که به دلیل عدم رویکرد ما به توان و اقتصاد داخلی، اقتصاد ما وابسته به بازار جهانی دلار شده است. این امر مشکلاتی را برای اقتصاد ما ایجاد کرده است.»

نماینده مردم اراک در مجلس در پایان عنوان کرد: «چندین کشور هستند که آنها هم جزو تحریم‌ها قرار گرفته‌اند. این کشورها علاقه‌مند هستند که یک توافقنامه مشترکی برای جایگزینی دلار در بازار اقتصادی ایجاد شود که مطمئنا می‌تواند جلوی افزایش قیمت دلار را بگیرد و تاثیر مثبت خود را در بازار داشته باشد. از طرف دیگر مسئله عدم نظارت در برگشت دلار هم مطرح است. امروز شاهد هستیم که وقتی بعضی کالاها صادر می‌شود، ارز آن‌ها به خزانه یا بانک مرکزی بر نمی‌گردد. همین امر سبب می‌شود که کمبود ارز و افزایش قیمتش را داشته باشیم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج