۱۲۱۹۰۵۵
۳۹۹۹
۳۹۹۹
پ

خودکشی ۳ خواهر بر سر جهیزیه!

پیدا شدن جسد سه خواهر در چاهی در هند که به دلیل جهیزیه و فشار از سوی شوهرانشان دست به خودکشی زده اند در این کشور بحث برانگیز شده است.

فرارو: سه خواهر در هند که با برادرانی از یک خانواده ازدواج کرده بودند و مدام از طرف آن‌ها با درخواست‌های مالی مواجه می‌شدند خودکشی کردند.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت: مرگ دلخراش سه خواهر هندی این روز‌ها در این کشور بحث‌برانگیز شده است. آن‌ها قبل از این که همراه با فرزندانشان مرده در چاه پیدا شوند، در پیامی خانواده همسرانشان را مقصر دانستند.

کالو، کاملش و مامتا قربانی اختلاف با همسرانشان بر سر جهیزیه و مبالغ هنگفتی بودند که والدین هندی برای ازدواج دخترانشان می‌پردازند.

به گفته بستگان غمگین این سه خواهر، آن‌ها با برادرانی از یک خانواده ازدواج کرده بودند و زیر یک سقف زندگی می‌کردند، اما مدام با رفتار خشونت‌آمیز همسرانشان مواجه می‌شدند.

نزدیکان این سه خواهر گفتند که آزار و اذیت این زنان وقتی بیشتر شد که پدرشان نتوانست خواسته همسران آن‌ها مبنی بر ارائه پول بیشتر را برآورده کند. این سه زن ماه گذشته در نزدیکی محل زندگی‌شان، روستایی در حومه جیپور، به همراه پسر چهار ساله و کودک شیرخوار یکی از آن‌ها پیدا شدند؛ دو خواهر دیگر نیز باردار بودند.

پسرعموی یکی از این خواهران، پیش از مرگشان پیامی از آن‌ها در واتس‌اپ دریافت کرده بود که می‌گفتند: ما نمی‌خواهیم بمیریم، اما مرگ بهتر از سوءاستفاده از ما است. همسرانمان دلیل مرگ ما هستند، ما تصمیم گرفتیم با هم بمیریم، زیرا بهتر از هر روز مردن است.

سردار مینا، پدر این سه خواهر گفت که زندگی برای آن‌ها مانند جهنم بوده است، زیرا شوهرانشان آن‌ها را از ادامه تحصیل منع کرده بودند و مدام آن‌ها را برای پرداخت پول بیشتر مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند. او که به‌عنوان کشاورز درآمد ناچیزی دارد، افزود: من پدر شش دختر هستم، با تمام دشواری‌های موجود کاری کردم که آن‌ها درس بخوانند، اما پول و جهازی که می‌توانم به آن‌ها بدهم محدودیت دارد.

یک افسر ارشد پلیس در جیپور با بیان این که مرگ این سه زن را در حال حاضر به‌عنوان خودکشی تلقی می‌کنند، گفت که تحقیق‌های بیشتر در این زمینه در حال انجام است. پلیس هند همسران این سه زن، مادر و یکی از خواهران این مرد‌ها را به اتهام آزار و اذیت خواهران بازداشت کرده است.

هند بیش از ۶۰ سال پیش پرداخت جهیزیه و پول از طرف خانواده عروس را غیرقانونی اعلام کرد و آزار و اذیت یا اخاذی به این دلیل یک جرم کیفری دانسته می‌شود، با این حال، این رسم به‌ویژه در مناطق روستایی که زنان را به‌عنوان یک بار اقتصادی تلقی می‌کنند و برای پذیرفتن آن‌ها به‌عنوان عروس غرامت می‌خواهند، همچنان ادامه دارد.

خودکشی 3 خواهر بر سر جهیزیه!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج