جاباما
۱۲۲۱۷۲۰
۶۲۵
۶۲۵
پ

زمان برداشت یارانه معترضان به تعویق افتاد؟

قرار بود وضعیت جاماندگان یارانه تا پایان خرداد ماه مشخص شود و یارانه واریزی این گروه تا پایان این ماه قابل برداشت شود. اما حالا به نظر می‌رسد تعیین تکلیف یارانه این گروه با مشکل جدیدی مواجه شده و آن مشکل استعفای وزیر کار است که کار بررسی یارانه‌ها را با وقفه مواجه کرده است.

تجارت نیوز: قرار بود وضعیت جاماندگان یارانه تا پایان خرداد ماه مشخص شود و یارانه واریزی این گروه تا پایان این ماه قابل برداشت شود. اما حالا به نظر می‌رسد تعیین تکلیف یارانه این گروه با مشکل جدیدی مواجه شده و آن مشکل استعفای وزیر کار است که کار بررسی یارانه‌ها را با وقفه مواجه کرده است.

قرار بود برای این هفته اخبار مهمی در خصوص یارانه معترضان و جاماندگان منتشر شود. به نظر می‌رسد به دنبال استعفای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتشار این اخبار مهم فعلا به تعویق افتاده باشد.

خروج حجت الله عبدالملکی از کابینه سیزدهم هرچند دور انتظار نبود اما به نظر می‌رسد انتشار ناگهانی خبر آن، تاثیرش را بر اطلاع رسانی در خصوص آخرین وضعیت جاماندگان و معترضان یارانه جدید گذاشته باشد و باعث ایجاد وقفه شده باشد.

هفته گذشته سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها در خصوص آخرین وضعیت جاماندگان و معترضان یارانه جدید گفت: در هفته پیش رو اخبار جدیدی در این باره منتشر می‌شود.

با وجود سپری شدن نزدیک به یک هفته از این صحبت‌ها هنوز هیچ خبر جدیدی در رابطه با این موضوع از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یا سازمان هدفمندی یارنه‌ها منتشر نشده است.

قابل انتظار است که این اخبار به نتایج رسیدگی درخواست شهروندانی اختصاص داشت که یا به دهک بندی صورت گرفته اعتراض داشتند و یا خواستار قرار گرفتن در لیست یارانه بگیران بودند.

از آنجا که رسیدگی به این درخواست معترضان و جاماندگان برعهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود، دور از انتظار نیست که در نتیجه جابجایی اخیر وزارت کار این موضوع نیز شامل تاخیر شده باشد.

در این باره پیگیری تجارت نیوز از سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد که این سازمان منتظر اعلام رسمی نتایج بررسی‌های صورت گرفته از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

به صورت مشخص قرار بود در نتیجه این بررسی‌ها مشخص شود که دهک درآمدی چه تعداد از شهروندان در نتیجه اعتراض ثبت شده تغییر خواهد کرد و از سوی دیگر با درخواست کدام شهروندان برای قرار گرفتن در لیست یارانه جدید موافقت خواهد کرد.

با این اوصاف به نظر می‌رسد هر دوگروه معترضان و جاماندگان یارانه جدید باید دست کم برای مدت دیگری منتظر بمانند تا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نتیجه بررسی‌های خود را به صورت مستقل یا از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کند.

یادآوری می‌شود موعد بعدی پرداخت یارانه جدید بیستم تا بیست و یکم تیرماه خواهد بود و براساس مواضع کنونی دولت این یارانه همچنان به صورت نقدی به مشمولان پرداخت خواهد شد.

یارانه جدید با هدف تامین اقلام ضروری به استثنای نان، بنزین و دارو از اردیبهشت ماه سال جاری پرداخت می‌شود. سرانه این یارانه برای سه دهک اول درآمدی هر نفر ۴۰۰ هزار تومان و برای دهک‌های درآمدی چهارم تا نهم ۳۰۰ هزار تومان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج