جاباما
۱۲۲۱۷۲۱
۸۴۳
۸۴۳
پ

رپورتاژ آگهی

مراقبت از پوست: ۵ نکته برای داشتن پوستی سالم

با داشتن یک روتین پوستی معمولی می‌توانید از پوست خود به خوبی مراقبت کنید. از سوی دیگر پوست سالم نشان دهنده شخصیت شما و میزان توجه شما به سلامت خودتان است.

بسیاری از نکات مراقبت از پوست به داشتن پوستی سالم و درخشان کمک می‌کنند. شما نیاز به مراقبت‌های شدید و خسته کننده و طولانی ندارید بلکه با داشتن یک روتین پوستی معمولی می‌توانید از پوست خود به خوبی مراقبت کنید. از سوی دیگر پوست سالم نشان دهنده شخصیت شما و میزان توجه شما به سلامت خودتان است.

مراقبت از پوست: ۵ نکته برای داشتن پوستی سالم

شما با مراقبت از پوست و انتخاب یک سبک زندگی سالم می‌توانید به تاخیر در پیری و جلوگیری از مشکلات مختلف پوستی کمک کنید. بنابر این برای این منظور می‌توانید با این ۵ نکته برای داشتن پوستی سالم اقدام کنید. پس با ما در ادامه مقاله همراه شوید.

۱-  محافظت در برابر نور خورشید

 یکی از مهم‌ترین اقدامات برای داشتن پوستی سالم آن است که از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید. مدت زمان طولانی ماندن در معرض نور خورشید می‌تواند موجب ایجاد چین و چروک و لک‌های ناشی از افزایش سن و دیگر مشکلات پوستی شود. علاوه بر این اشعه مضر خورشید خطر ابتلا به سرطان را نیز تشدید می‌کند. برای آن که یک محافظت کامل در برار نور خورشید داشته باشید بهتر است از یک ضد آفتاب خوب استفاده کنید. ضد افتاب با اس پی اف ۱۵ به بالا می‌تواند از پوست شما مراقبت کند. بهتر است ضد آفتاب در هوای ابری نیز استفاده شود تا همواره مراقب پوست شما باشد. یکی از برند‌های خوب در این زمینه برند کامان است که در کنار خرید حضوری محصولات این برند می‌توانید با مراجعه به سایت این شرکت از نمایندگی این برند نیز به صورت غیر حضوری خرید کنید. لیست و قیمت انواع محصولات برند کامان برای خرید آنلاین در سایت‌های خرید وجود دارد و شما میتوانید با مشاهده آن‌ها اقدام به مقایسه و خرید کنید. ضد آفتاب‌های کامان در انواع چرب و فاقد چربی مخصوص پوست‌های خشک و چرب تولید می‌شود.

مراقبت از پوست: ۵ نکته برای داشتن پوستی سالم

پوست صورت شامل پوست لب نیز می‌شود و نیاز به محافظت دارد. بسیاری از انواع مرطوب کننده یا بالم لب با قیمت مناسب حاوی ضد آفتاب نیز هستند. انواع مایع و جامد مرطوب کننده لب دخترانه یا مردانه برای مراقبت از پوست لب مناسب بوده و بهتر است در هنگام خرید آن‌ها را از برند‌های معتبری تهیه کنید.

بهتر است در کنار استفاده از ضد آفتاب سعی کنید همیشه در سایه قرار بگیرید. معمولا ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر بدترین زمانی است که پرتو‌های خورشید به پوست آسیب می‌رسانند؛ بنابراین بهتر است در این زمان در خانه بمانید. اما اگر مجبور بودید که بیرون بروید از پوست خود با لباس آستین دار یا شلوار بلند و کلاه لبه دار محافظت کنید.

۲- حذف دخانیات

بهتر است با دخانیات اعم از سیگار، قلیان و ... خداحافظی کنید، زیرا این موارد دشمن درجه یک پوست شما هستند. سیگار کشیدن باعث می‌شود پوست شما پیرتر به نظر برسد و این کار را با ایجاد چین و چروک بر روی پوست شما انجام می‌دهد. سیگار کشیدن درواقع رگ‌های خونی ریز را در خارجی‌ترین لایه‌های پوست باریک می‌کند و این کار موجب کاهش جریان خون شده و پوست را ضعیف می‌کند.

در این فرایند پوست اکسیژن و مواد مغذی برای سلامتی خود را از دست می‌دهد و استعمال دخانیات به کلاژن و الاستین پوست شما هم آسیب وارد می‌کند. کلاژن و الاستین درواقع الیافی هستند که به پوست شما استحکام می‌بخشند.

علاوه بر این سیگار کشیدن خطر ابتلا به سرطان پوست را نیز افزایش می‌دهد. اگر سیگار می‌کشید، بهترین راه برای محافظت از پوست شما ترک کردن آن است. برای ترک سیگار می‌توانید از پزشک خود مشورت بگیرید تا راحت‌تر بتوانید آن را کنار بگذارید.

۳- داشتن رژیم غذایی سالم

 داشتن یک رژیم غذایی سالم می‌تواند به شما کمک کند بهترین ظاهر را داشته باشید و احساس خوبی را نسبت به خود داشته باشید. به همین منظور پیشنهاد می‌شود که مقدار زیادی میوه، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین‌های بدون چربی مصرف کنید. ارتباط میان رژیم غذایی در برخی از تحقیقات تایید شده است و برخی تحقیقات نیز نشان می‌دهد که رژیم غذایی غنی از روغن ماهی یا مکمل‌های روغن ماهی و چربی‌های ناسالم کم و کربوهیدرات‌های فرآوری شده یا تصفیه شده ممکن است موجب جوان‌تر شدن پوست شما شود. نوشیدن آب زیاد را نیز فراموش نکنید، زیرا به هیدراته نگه داشتن پوست شما کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

مراقبت از پوست: ۵ نکته برای داشتن پوستی سالم

۴- ملایمت با پوست

پوست ما همیشه به پاک سازی و اصلاح روزانه نیاز دارد، اما این پاک سازی می‌تواند بر روی پوست ما تاثیر بدی نیز داشته باشد؛ بنابراین درکنار پاک سازی روزانه باید از مرطوب کننده نیز استفاده کنید. علاوه بر این شما باید زمان حمام خود را نیز محدود کنید. دوش آب داغ یا حمام طولانی چربی پوست را از بین برده و به آن آسیب می‌زند. بهتر است از آب ولرم به جای آب داغ استفاده کنید.

شوینده خود را نیز ملایم انتخاب کنید. شوینده‌های قوی و صابون‌های قوی می‌تواند چربی مورد نیاز پوست شما را از میان ببرد. قبل از اصلاح نیز بهتر است از کرم، ژل یا لوسیون روان کننده استفاده کنید و تیغ شما نیز حتما تمیز باشد. بهتر است اصلاح در جهت رویش مو باشد نه در جهت مخالف آن، زیرا این کار موجب از میان رفتن سلامت پوست می‌شود. خشک کردن پوست را نیز به آرامی و با استفاده از یک حوله ملایم انجام دهید تا مقداری رطوبت نیز جذب پوست شما شود.

۵-  مدیریت استرس

همه می‌دانیم که استرس بر سلامت جسمی ما نیز تاثیر گذار است؛ بنابراین پوست یکی از قسمت‌هایی است که استرس می‌تواند آن را نابود کند. استرس کنترل نشده می‌تواند پوست شما را حساس‌تر کند و باعث بروز آکنه و مشکلات دیگر پوستی مانند چین و چروک یا سیاهی زیر چشم شود. برای تشویق پوست سالم و وضعیت ذهنی سالم اقداماتی را برای مدیریت استرس خود انجام دهید. برای این کار بهتر است به اندازه کافی بخوابید، محدودیت‌های معقولی برای خود در نظر بگیرید، فهرست کار‌های خود را کاهش دهید و برای انجام کار‌هایی که از آن لذت می‌برید وقت بگذارید. نتایج ممکن است بسیار بیشتر و بهتر از آنچه انتظار دارید باشند.

نویسنده: وحیده امینی

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج