۱۲۲۱۸۱۳
۷ نظر
۱۱۳۹
۷ نظر
۱۱۳۹
پ

فشار فزاینده به بایدن برای اقدام علیه ایران

​یک شبکه خبری آمریکایی روز سه شنبه گزارش کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا تحت فشار فزاینده‌ای از سوی متحدان کلیدی ایالات متحده در خاورمیانه قرار دارد تا طرحی قابل اجرا برای محدود کردن ایران ارائه دهد.

خبرگزاری فارس: یک شبکه خبری آمریکایی روز سه شنبه گزارش کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا تحت فشار فزاینده‌ای از سوی متحدان کلیدی ایالات متحده در خاورمیانه قرار دارد تا طرحی قابل اجرا برای محدود کردن ایران ارائه دهد.

فشار فزاینده به بایدن برای اقدام علیه ایران

به گزارش وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان» «خالد بن سلمان»، معاون وزیر دفاع عربستان سعودی و برادر«محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان اوایل ماه جاری در سفر به واشنگتن به مقامات ارشد امنیت ملی بایدن گفت که خوشحال است که روابط آمریکاو عربستان به مسیر خود باز می‌گردد.

اما معاون وزیر دفاع سعودی ابراز نگرانی کرده که ایالات متحده هنوز یک راهبرد جامع برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران، زرادخانه موشک‌های بالستیک و حمایت از گروه‌های شبه نظامی منطقه‌ای بیان نکرده است. مقامات منطقه‌ای گفتند دولت بایدن هنوز به متحدان خود از جمله عربستان سعودی نگفته است که در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای، طرح دوم احتمالی چه خواهد بود.

یک مقام ارشد دولت با اشاره به تصمیم اخیر ایران برای از بین بردن برخی از دوربین‌های نظارت هسته‌ای و عملیات مخفیانه (رژیم) اسرائیل در داخل ایران، گفت: «وضعیت با ایران بسیار حساس شده است. این بخش بزرگی از دلیل نیاز ما به انجام سفر بایدن به عربستان است متحدان ما می‌خواهند بدانند که در برخورد با این موضوع جدی هستیم.»

«راب مالی» نماینده دولت آمریکا در امور ایران به سی‌ان‌ان گفت: «ما متعهد هستیم که از نزدیک با شرکای منطقه‌ای خود در مورد سیاست آمریکا در قبال ایران رایزنی کنیم و به طور کلی، از گفت‌وگو میان کشورهای منطقه درباره مسائل امنیت و ثبات منطقه حمایت می‌کنیم.»

به گزارش سی‌ان‌ان، منابع آگاه گفتند که دولت بایدن ابراز داشته است که فشار اقتصادی بر ایران را ادامه خواهد داد و در صورت شکست توافق، اجرای تحریم‌ها را تشدید خواهد کرد.

ایالات متحده همچنین برای ایجاد یک ائتلاف منطقه‌ای علیه ایران کار می‌کند و از کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس می‌خواهد تا تمام سیستم های دفاع هوایی و موشکی خود را در برابر حملات ایران یکپارچه کنند. این اقدام توسط قانونگذاران آمریکایی از هر دو حزب حمایت می شود، اما هنوز حمایت همه کشورهای خلیج فارس را جلب نکرده است.

محافل خبری روز سه شنبه گزارش کردند که بعید است برخی کشورهای عربی به ائتلاف نظامی رژیم موقت صهیونیستی علیه ایران بپیوندند. در حالی که امارات متحده عربی و بحرین در حال هماهنگی با تل آویو در زمینه دفاعی هستند، سایر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به اضافه عراق از این مسئله بسیار فاصله دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      آمریکا در فکر نابودی ایران است

    • م

      سیاست در ایران تعطیل شده ، مثل کشتی بدون سکان در دریای طوفانی ، همه منتظر ، خبری هستند !!

    • AAAAAA

      بایدن جان
      سلام
      پس کی میخواهی به داد مردم ایران برسی

    • ناشناس

      بایدن وقتی تعادل ندارد روی پای خود بایستد و ایستاده زمین میخورد به خواست الهی و با دعای امام زمان ( عج ) این شخص در افکار خود بر علیه ایران هم زمین خورده و ناتوان است.

    • ناشناس

      این عکس نشان میده که داره فکر میکنه چه جشنی تو کاخ سفید با لادی گاگا و شارون راه بیندازه که برایش مثل ترامپ در دوره ریاست اش لذت بخش باشه!!!

    • ناشناس

      اینم از رئیس جمهور محبوب اصول گرایان

    • ناشناس

      هی جو تو فکرش نباش مسئولان ایران حلش میکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج