adexo3
۱۲۲۲۶۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

هاشمی: اتفاقات برزيل همه ما را غافلگير كرد

تا ظهر قبل اعزام گروهي از هنرمندان ايراني به برزيل همه چيز طبق برنامه پيش مي رفت که شرکت نفت سپاهان انصراف خود را اعلام کرد.

بانی فیلم: سيدجواد هاشمي با اعلام اين مطلب در گفت وگویی گفت: «تا يک ماه قبل از اعزام هنرمندان به کشور برزيل، اين سفر يک اسپانسر مالي داشت که متأسفانه در اواسط راه توليد، متوجه شديم تمام وعده هايش دروغين بوده و حمايتي در کار نيست. سپس صحبت از شرکت نفت سپاهان به ميان آمد و حتي تا ظهر قبل از اعزام هنرمندان همه چيز طبق برنامه پيش مي رفت که در همان لحظه تماس گرفتند و اعلام کردند بنا به دلايلي هيچگونه حمايتي از اين سفر نخواهند داشت».

هاشمي در پاسخ به اين سوال که آيا با شرکت نفت سپاهان قراردادي منعقد نشده بود نيز گفت: «قرارداد به صورت يکطرفه ميان بنده و شرکت منعقد شد؛ به طوري که امضاي مسوولان شرکت باقي مانده بود. با اين حال توافق ضمني مديران اين شرکت آنقدر ما را دلگرم کرده بود که جاي هيچگونه شک و شبهه اي باقي نمي ماند. ضمن اينکه تمام استعلام هاي موجود را انجام داده بودم و خيالم از اين امر راحت بود. بعد از اين اتفاق در نهايت همراه با آقاي بگ زاده (صاحب آژانس تعطيلات رويايي) به اين توافق رسيديم که از حساب شخصي من يک فقره چک به مبلغ ۷۰۰ ميليون براي ۷۵ روز ديگر در اختيار اين آژانس قرار بگيرد تا بتوانيم تعهدي که نسبت به هنرمندان داشته ايم را عملي کنيم. در واقع براي سفر هر هنرمند مبلغ ۳۵ ميليون تومان هزينه شد».

او در پاسخ به اين سوال که شرکت نفت چه شروطي را براي مشارکت خود در اين سفر براي شما در نظر گرفته بود نيز گفت: «قرار بود هنرمندان و افرادي که در اين سفر حضور داشتند، پيراهن هايي که شرکت نفت در نظر گرفته بود را به تن کنند تا به نوعي آرم اين شرکت در مقابل دوربين ها به نمايش درآيد. ضمن اينکه قرار بود ۳۰ قسمت برنامه تلويزيوني نيز در اين سفر ضبط و براي پخش از شبکه اول سيما روانه آنتن شود. در کنار تمام اين شرايط، هفت فيلم مستند نيز بايد مختص به خود شرکت نفت نيز ساخته مي شد و بنده به عنوان تهيه کننده براي انجام اين سفر تمامي اين شروط سنگين را پذيرفته بودم».

هاشمي اضافه کرد: «باور کنيد تصميمي که در پايان گرفتيم، در دو ساعت اتخاذ شد. البته ذکر اين نکته نيز خالي از لطف نخواهد بود که خوشبختانه آژانس نيز همکاري خوبي را با ما انجام داد و اين سفر سرانجام انجام شد و شرمنده دوستان هنرمند نشديم. در سفر علاوه بر هنرمنداني که با ما آمدند پنج نفر نيز از عوامل تصوير و پشت دوربين بودند».

اين تهيه کننده درباره شرايط و اينکه آيا گروه تعهداتي را در قبال اين همکاري با آژانس برعهده گرفتند نيز گفت: «به هر حال قرار شد که تمام تصاوير اين سفر در قالب پنج قسمت ۷۰ دقيقه اي و بعد از برگزاري فينال جام جهاني از شبکه نمايش خانگي عرضه شود که اگر اين دي وي دي ها به فروش رفت هزينه سفر برگردد و اگر فروش آن راضي کننده نبود، با توجه به چکي که در اختيار آژانس قرار دادم از حساب شخصي ام آن را تقبل کنم».

او درباره اسامي اين مستندها نيز گفت: ««شلوارک در برزيل»، «درباره نقي»، «خوشگذراني در برزيل»، «جام جهاني و هنرمندان» و يک قسمت ديگر که هنوز نامي براي آن انتخاب نشده اسامي اين مستندها خواهد بود. به نظرم تمامي اين کارها را مردم دوست خواهند داشت، زيرا در ساخت آن تلاش کرده ايم تمامي تصاوير را بدون هيچگونه سانسوري ضبط کنيم».

هاشمي در پاسخ به شايعاتي که درباره بدقولي آژانس مسافرتي در رسانه ها مطرح شده بود نيز گفت: «به نظرم آژانس در مقايسه با ساير آژانس هاي مسافرتي عملکرد بهتري داشت. به هر حال شما بايد اين نکته را در نظر داشته باشيد که آژانس تعطيلات رويايي افراد بيشتري را (۲۰۰ نفر) در مقايسه با ساير آژانس ها به اين سفر اعزام کرده بود و قطعاً تعهدات بيشتري را نسبت به مسافرانش داشت. ضمن اينکه اتفاقاتي که در برزيل رخ داد نيز به طور کامل پيش بيني نشده بود و همه را غافلگير کرد. به عنوان مثال اتوبوس هايي که راننده هايشان انگليسي بلد نبودند راه ها را اشتباه مي رفتند و همين باعث ناراحتي مسافران شده بود. بايد اين نکته را نيز اشاره کنم در اين سفر فردي را مي شناسم که به طور کامل با پول بيت المال آمده بود و به شرايط به وجود آمده نيز اعتراض نيز داشت».

او افزود: «باور کنيد نصف افرادي که از طرف ارگان هاي مختلف آمده بودند، هزينه شان از طرف بيت المال تأمين شده بود و در اين ميان افرادي نيز حضور داشتند که حتي نمي دانستند فوتبال چيست و چگونه برگزار مي شود؟!!. حال بعد از پايان تمام اين اتفاقات با قاطعيت مي گويم افرادي که معترض هستند، بروند تحقيق کنند ببينند چه کساني با پول بيت المال آمدند و چه کساني با هزينه شخصي».

هاشمي افزود: «بايد به اين نکته نيز اشاره کنم که اگر چه ما با هزينه کاملاً شخصي به اين سفر رفتيم، ولي با اين حال اقدامات بيشتري در جهت شناسايي فرهنگ اين مرز و بوم به جهانيان انجام داديم. به شخصه به تمام جواناني که با پرچم شير و خورشيد در استاديوم حضور داشتند پرچم با نشان ا... را به دست آنان دادم. به ايرانياني هم که با لباس هاي شخصي به ورزشگاه آمده بودند لباس تيم ملي را اهدا کرديم و همگي به تشويق تيم ملي پرداختيم. حال پرداختن به اين نوع شايعات در قبال ما که نسبت به ساير افرادي که تنها براي خوشگذراني و ديدن امکان ديدني برزيل به اين سفر آمده بودند دور از انصاف است».

اين بازيگر در ادامه صحبت هايش، درباره تذکر احمد سالک نائب رئيس کميسيون فرهنگي مجلس درباره نوع پوشش هنرمندان نيز گفت: «بله از طريق رسانه ها متوجه شدم که وي براي هنرمندان خط و نشان کشيده است و به نظرم سوال خوبي پرسيديد. اين نکته را حتماً از قول من چاپ کنيد که وقتي عده اي هنرمند با هزينه کاملاً شخصي و آن هم براي حمايت از تيم ملي فوتبال به سفري مي روند، نماينده هيچ ارگان و يا نهادي نيستند و نبايد اين اقدام آنان را زير سوال برد. معتقدم اين نماينده در مکاني اين صحبت ها را بدون هيچگونه تحقيقي به زبان آورده که مرکب تحقيق است و اين در حالي است که اين مسائل هيچ ارتباطي به وي ندارد. هنرمندان بنا به علاقه شخصي و تنها براي حمايت از تيم ملي به اين سفر رفتند در حالي که به نظرم نوع پوشش هيچکدام از آنان هيچ مشکلي نداشت».

او افزود: «سوال من اين است که آقاي سالک شما به چه اجازه اي درباره هنرمندان اين مملکت اظهارنظر مي کنيد. زندگي خصوصي افراد مربوط به خودشان است و شما اين حق را نداريد درباره زندگي هنرمندان اظهارنظر بفرماييد. بنده حاضرم وي را در هر مکاني که خودشان مايل هستند به مناظره دعوت کنم و تمام صحبت هايم نيز از روي مدارک و مستدل است».

بازيگر فيلم هاي سينمايي «اخراجي ها» و... اضافه کرد: «اينکه ما بخواهيم به همين راحتي با آبروي انسان ها بازي کنيم، اسلام نيز آن را تقبيح کرده است. در اسلام حريم آبروي يک مومن از حريم کعبه گران تر و باارزش تر است و نبايد به همين راحتي آن را ناديده گرفت».

هاشمي در پايان درباره شايعه ازدواج سام درخشاني و نرگس محمدي نيز اظهار بي اطلاعي کرد و افزود: «بله من نيز مانند شما اين شايعات را شنيدم. به نظرم ازدواج سام و نرگس بيشتر شبيه نام يک فيلم است و همانطور که اين دو بازيگر خود اين ماجرا را تکذيب کردند ما نيز نبايد بيشتر از اين به آن دامن بزنيم».

اسامي ساير عوامل اصلي «يار دوازدهم» عبارتند از: تصويربرداران: سيروس عبدلي، مسعود پاکدل، مجتبي فرجي، صدابردار: بابک اردلان، مدير برنامه ريزي: يوسف طاهريان، مدير توليد: ايرج طايفه، همراهان: حسام نواب صفوي، مهران غفوريان، ليندا کياني، نرگس محمدي، فاطمه گودرزي، اميرحسين صديق، محمدرضا شريفي نيا، سام درخشاني، رضا يزداني، مهراب قاسم خاني، کامران تفتي، سياوش خيرابي، محسن طنابنده، پزمان جمشيدي.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج