۱۲۲۲۶۷۸
۳۷۶
۳۷۶
پ

شمخانی: به‌دنبال توافقی قابل اتکاء و پایداریم

​دبیر شورای عالی امنیت ملی: اقدامات جبرانی ایران در بخش هسته ای صرفا واکنشی قانونی و عقلانی به یکجانبه گرایی آمریکا و انفعال اروپا بوده و تا زمانی که رویه غیر قانونی غرب تغییر نکند، ادامه خواهد داشت.

ایرنا: دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به بدعهدی آمریکا و خروج غیر قانونی از برجام که موجب افزایش بی اعتمادی مردم ایران به غرب و آمریکا شد تاکید کرد: ما ضمن آن که به همه تعهداتمان در برجام عمل کردیم هیچ گاه از میز مذاکره خارج نشدیم و اکنون نیز به دنبال توافقی قوی، پایدار و قابل اتکاء هستیم.

شمخانی: به‌دنبال توافقی قابل اتکاء و پایداریم

جوزف بورل مسئول سیاست خارجی و امور امنیتی اتحادیه اروپا که برای گفت وگو با مقامات کشورمان به تهران سفر کرده است عصر امروز شنبه با دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت وگو کرد.

 

شمخانی در این دیدار با اشاره به رویکرد اتحادیه اروپا در زمینه مبارزه با تروریسم، دفاع از حقوق بشر، تامین امنیت انرژی و تحکیم امنیت پایدار در نظام بین الملل گفت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس راهبرد ثابت خود و با صرف هزینه‌های مادی و انسانی قابل توجه، اقدامات کم نظیری را در حوزه‌های ذکر شده به انجام رسانده که منافع آن متوجه جهانیان به‌ویژه شهروندان اروپایی بوده است.

وی با انتقاد از کم توجهی اروپا به نقش سازنده ایران در ایجاد امنیت پایدار در منطقه و نظام بین الملل گفت: متاسفانه روابط راهبردی اروپا با برخی کشورهایی در حال توسعه است که مظهر شر، ناامنی و تروریسم دولتی در جهان هستند.

شمخانی با اشاره به بدعهدی آمریکا و خروج غیر قانونی این کشور از برجام که موجب افزایش بی اعتمادی مردم ایران به غرب و آمریکا شد اظهار کرد: ما ضمن ان که به همه تعهداتمان در برجام عمل کردیم هیچ گاه از میز مذاکره خارج نشدیم و اکنون نیز به دنبال توافقی قوی، پایدار و قابل اتکاء هستیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی بدعهدی آمریکا و بی عملی اروپا در برجام را تجربه ای تلخ برای مردم ایران عنوان کرد و افزود: اقدامات جبرانی ایران در بخش هسته ای صرفا واکنشی قانونی و عقلانی به یکجانبه گرایی آمریکا و انفعال اروپا بوده و تا زمانی که رویه غیر قانونی غرب تغییر نکند، ادامه خواهد داشت.

شمخانی رفع تحریم‌های غیر قانونی و تحقق انتفاع اقتصادی همه جانبه و پایدار را هدف ایران از ورود به مذاکرات وین عنوان کرد و گفت: توافقی که دو اصل ذکر شده را با ارائه تضمین قابل اتکاء از سوی آمریکا و اروپا تآمین ننماید هیچ مطلوبیتی برای ایران ندارد.

وی رفتارهای ضد و نقیض آمریکا در میانه مذاکرات و چسبندگی واشنگتن به ابزارهای تهدید و تحریم که تداوم سیاست‌های فشار حداکثری ترامپ است از عوامل مهم طولانی شدن مذاکرات و به نتیجه نرسیدن آن عنوان کرد و گفت: با کشوری که سخت ترین شرایط تحریمی را با مقاومت جانانه و همدلی و پشتیبانی مردم پشت سر گذاشته نمی شود با زبان زور سخن گفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج