۱۲۲۳۴۲۱
۳۰۳۵
۳۰۳۵
پ

جنگ سردِ ۳ ابرقدرت دنیا بر سر مکانی باورنکردنی

​به نظر می‌رسد که جنگ سرد دوم در راه باشد. پس از روسیه و چین، حالا ناسا اعلام کرده که برای تسخیر قمر زمین، یک نیروگاه اتمی در ماه می‌سازد.

گجت نیوز: به نظر می‌رسد که جنگ سرد دوم در راه باشد. پس از روسیه و چین، حالا ناسا اعلام کرده که برای تسخیر قمر زمین، یک نیروگاه اتمی در ماه می‌سازد.

از گذشته تاکنون چشم‌انداز‌‌‌های بسیاری از آینده بشر‌ وجود داشته است. در سال ۱۹۶۹ میلادی که انسان برای اولین بار به ماه قدم گذاشت، چشم‌انداز آینده بشر، ماشین‌های پرنده و زندگی در سیارات دیگر بود؛ با‌وجود‌اینکه رویای ماشین‌های پرنده هنوز محقق نشده‌است؛ اما بشر در حال پیشرفت در زمینه استعمار فضا است. قدم جدید ناسا برای در اختیار گرفتن کره ماه، احداث یک نیروگاه هسته ای برای تامین انرژی مورد نیاز جهت انجام فعالیت های بشر در قمر زمین است.

بازگشت دوباره بشر به ماه، اینبار برای ماندن!

ایلان ماسک (مالک اسپیس ایکس) و چندین شخصیت برجسته دیگر در مورد فرستادن انسان‌ها به مریخ و تبدیل شدن بشر به گونه‌ای چند سیاره‌ای صحبت کردند. با‌این‌حال رسیدن به مریخ تنها در صورتی امکان‌پذیر است که انسان ابتدا در بزرگ‌ترین ماهواره طبیعی زمین حضور پیدا کند و برای اولین بار پس از ۵۰ سال به ماه قدم بگذارد.

جیم رویتر، معاون اداره ماموریت فناوری فضایی ناسا معتقد است اقدامات ناسا در نهایت منجر به زندگی انسان در سیارات دیگر می شود. رویتر می‌گوید:

فناوری در حال توسعه ناسا می‌تواند کاوش ما را در ماه، مریخ و فراتر از آن سوق دهد و همچنین به ما کمک کند تا زمینه را برای حضور طولانی‌مدت انسان در جهان‌های دیگر فراهم کنیم.

جنگ سردِ 3 ابرقدرت دنیا بر سر مکانی باورنکردنی

ناسا در برنامه اش برای بازگشت به ماه، تنها نیست!

ناسا قصد دارد برای بازگشت به ماه با سایر آژانس‌های فضایی آمریکایی و شرکت‌های خصوصی فعال در این حوزه همکاری کند. یک نمونه اخیر از همکاری آژانس فضایی با نهاد‌های خصوصی، طراحی فرودگر جدید ماه است در سال گذشته پنج شرکت برای کار در این پروژه انتخاب شدند و مجموعا ۱۴۶ ملیون دلار برای مشارکت خود دریافت کردند. اکنون ناسا پنج شرکت دیگر را در‌جهت کمک به پیدا کردن راهی برای تامین انرژی ماموریت‌های فضایی و پایگاهش در ماه انتخاب کرده‌است.

پروژه آرتمیس ناسا اکتشافات فضایی را به سطحی فراتر خواهد‌برد

پروژه آرتمیس ناسا بنا دارد تا سال ۲۰۲۴ اولین زن و اولین فرد رنگین پوست را به ماه بفرستد. همچنین پس از ۵۲ سال، گروه آرتمیس اولین گروهی خواهند بود که بر کره‌ ماه قدم می گذارند. به گفته آژانس فضایی، این پروژه قرار است بیشتر از همیشه در سطح ماه کاوش کند. این طرح‌ها هرچند بزرگ به نظر می‌آیند؛ اما فقط بخش کوچکی از برنامه‌های این پروژه هستند.

جنگ سردِ 3 ابرقدرت دنیا بر سر مکانی باورنکردنی

نیروگاه اتمی ناسا در ماه

یکی از اهداف اصلی آرتمیس ایجاد یک پایگاه دائمی در ماه است. این پایگاه به همراه دروازه ای در مدار ماه به روبات‌ها، فضانوردان و دانشمندان امکان کاوش بیش از پیش را خواهد‌‌‌‌‌‌‌داد. هدف نهایی ناسا و آژانس‌های فضایی این است که در آینده از آموخته‌های روی ماه برای آماده‌سازی حضور بشر در مریخ و اکتشاف فضای عمیق استفاده شود.

پایگاه دائمی در ماه به نیرو نیاز دارد و ناسا تصمیم گرفته است که انرژی هسته‌ای بهترین راه برای تامین این نیرو است؛ اما مستقر کردن انرژی هسته‌ای در ماه با چالش‌هایی همراه است. وزن یکی از مهم‌ترین چالش‌ها هنگام انفجار هر چیزی در فضا است. ممکن است در مناطقی که نمیتوان به منابعی مانند نور خورشید اعتماد کرد،به انرژی نیاز داشت. این امکان نیز وجود دارد که ماه برای تامین مجدد انرژی با مشکل مواجه شود. برای مقابله با این چالش‌ها از سه شرکت برای پیش برد طرح‌هایشان دعوت شده‌است.

طرح‌های در دست ساخت ناسا و جزئیات آن‌ها 

ناسا می‌گوید سه قرارداد 12 ماهه 5 میلیون دلاری را با لاکهید مارتین، وستینگهاوس و IX برای ایجاد نیروگاه اتمی در ماه منعقد کرده‌است. این شرکت‌ها به تنهایی کار نمی‌کنند و در این پروژه با شرکای خود همکاری خواهند کرد.

طرح‌های دقیق سیستم نیروی این شرکت‌ها فاش نشده‌است؛ اما برخی از جزئیات آن‌ها معلوم شده است. این سیستم‌ها باید ظرف یک دهه آماده شود و توانایی خودشان را در ماه نشان‌دهند. باید نسبتا سبک وزن، محکم و دارای حداقل ۴۰ کیلووات نیرو باشند. به گفته ناسا این میزان نیرو برای تامین برق ۳۰ خانه به مدت ۱۰ سال کافی است و به دلیل ماهیت هسته‌ای خود قادر به تامین انرژی تمام مدت پایگاه‌ها و ماموریت‌ها بدون دسترسی به منابع انرژی طبیعی مانند نور خورشید خواهد بود.

جنگ سردِ 3 ابرقدرت دنیا بر سر مکانی باورنکردنی

به گفته ناسا هدف اصلی فاز یک، جمع آوری اطلاعاتی است که می‌تواند منجر به یک سیستم قدرت شکافت هسته‌ای کامل با مجوز پرواز شود. این پروژه می تواند ما را بسیار فراتر از از ماه یا حتی مریخ ببرد. به گفته آژانس فضایی، فناوری انرژی اتمی ناسا می‌تواند به توسعه سیستم‌های پیشران هسته‌ای سفینه‌ها کمک کند. ناسا امیدوار است که انرژی هسته‌ای بتواند در نهایت به آن‌ها در ماموریت‌های اکتشاف فضا کمک کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج