۱۲۲۴۲۴۸
۱۰۸۲
۱۰۸۲
پ

رپورتاژ آگهی

معرفی سه کارگزاری معتبر و فعال در ایران

کارگزاری‌هایی که در این مقاله قصد بررسی آن‌ها را داریم شامل بروکر فارکس، آمارکتس، ارانته و آی اف سی مارکتز هستند.

بروکر فارکس

معرفی سه کارگزاری معتبر و فعال در ایران

یکی از بزرگترین بازار‌های مالی جهانی که حجم مبادلات بسیار بالایی دارد، بازار فارکس است. افرادی که قصد ورود به این بازار و سرمایه‌گذاری در آن را دارند، باید از خدمات یک مجموعه مالی واسط با نام بروکر فارکس یا همان کارگزاری فارکس استفاده نموده تا نه تنها به این بازار متصل شوند، بلکه بتوانند از مزایایی که این کارگزار فراهم کرده است، استفاده نموده و حاشیه‌ی سود خود را افزایش دهند. در این مقاله قصد داریم تا سه کارگزاری معتبر فعال در بازار ایران را معرفی نماییم. همانطور که می‌دانید، به دلیل تحریم بودن ایران، بسیاری از بروکر‌های جهانی هیچگونه فعالیتی در ایران نداشته و خدمات خود را به ایرانیان عرضه نمی‌کنند. با این حال، چند بروکر معتبر جهانی توانسته‌اند با تمهیداتی، خدمات خود در ایران را نیز فعال نگهدارند. کارگزاری‌هایی که در این مقاله قصد بررسی آن‌ها را داریم شامل آمارکتس، ارانته و آی اف سی مارکتز هستند.

آمارکتس

یکی از معتبرترین کارگزاری‌هایی که در چندی پیش فعالیت خود را در ایران شروع کرد، کارگزاری A Markets بوده که در ایران عموما با نام آمارکتس شناخته می‌شود. این کارگزاری فعالیت جهانی خود را از سال ۲۰۰۷ میلادی (مصادف با سال ۱۳۸۶) شروع نموده و توانسته در بسیاری از نقاط دنیا، حضور فعال و پررنگی داشته باشد. این کارگزاری برای فعالیت در ایران، ابتدا مجوز یا همان رگولاتوری FSA را دریافت نمود که به بروکر‌ها نه تنها اجازه‌ی فعالیت در نقاطی همانند ایران را داده، بلکه بر عملکرد آن‌ها نظارت مستمر خواهد داشت. در کنار این رگوله، آمارکتس توانسته تا رگولاتوری دیگری با نام SVG را نیز دریافت نماید.

برای اطمینان خاطر مشتریان خود نسبت به صحت عملکرد،‌ای مارکتس (تلفظ دیگر همین کارگزاری) تمامی حساب‌های معاملاتی خود را تحت پوشش بیمه‌ی کمیسیون اقتصادی یا همان Financial commission درآورده تا در صورت بروز مشکل، این نهاد مستقل بیمه‌ای، خسارات وارد شده به تریدر‌ها را تا سقف ۲۰ هزار یورو، پرداخت نماید. داشتن سابقه‌ی طولانی به عنوان بروکر، دو رگولاتوری معتبر و نهایتا بیمه کردن حساب‌ها باعث شده تا تریدر‌های جهانی و ایرانی بتوانند به سادگی به عملکرد این کارگزاری فارکس مطمئن باشند.

خدمات آمارکتس

این کارگزاری با ارائه‌ی بیش از ۴۰۰ نماد معاملاتی که ۱۴۲ نماد آن مربوط به سهام شرکت‌های معتبر بین المللی است، توانسته یکی از بهترین سبد‌های معاملات سهام را در اختیار تریدر‌های خود قرار دهد. علاوه بر سهام بورس، برای کاهش ریسک سرمایه‌گذاری،‌ای مارکتز امکان انجام معامله برروی ۱۶ شاخص بورس بزرگ دنیا از جمله داوجونز، نزدک، بورس ژاپن، آلمان، انگلیس، ایتالیا و ... را نیز فراهم کرده است. به همین جهت نیز عموما از این کارگزاری با نام بهترین بروکر سهام یاد شده و تریدر‌هایی که در استراتژی معاملاتی خود به دنبال خرید و فروش سهام هستند، این کارگزاری را انتخاب می‌نمایند.

یکی از دلایل استقابل تریدر‌های ایرانی از این کارگزاری، کیفیت بالای تیم پشتیبانی پارسی زبان آن بوده که در کنار فراهم کردن روش واریز و برداشت ریالی، کار ترید کردن از ایران را بسیار ساده‌تر کرده است. در نهایت، بونوس‌ها و مشوق‌هایی که این کارگزاری برای تریدر‌های خود در نظر گرفته است، نه تنها باعث فاصله گرفتن از سطح کال آوت شده، بلکه می‌تواند حاشیه‌ی سود فعالیت در بازار فارکس را نیز افزایش دهد.

ارانته

 در یکی دو سال اخیر، یک کارگزاری توانست به سرعت خود را به صدر لیست بهترین بروکر‌های جهانی برساند. این کارگزاری که درسال ۲۰۱۸ میلادی تاسیس شده است، تنها در ۴ سال توانسته افتخارات متعددی کسب نموده و در لیست برترین بروکر‌های جهانی از دیدگاه مجموعه معتبر FXEMPIRE قرار بگیرد. ارانته تنها کارگزاری فعال در ایران بوده که توانسته وارد لیست برترین بروکر‌های وبسایت مرجع اف ایکس امپایر شده و به همین جهت نیز بسیاری از وبسایت‌ها، به آن لقب تازه وارد آینده دار داده‌اند. این کارگزاری که با شعار اختصاصی سازی دنیای تریدر‌ها وارد بازار شده است، سطح کیفی خدمات را یک پله ارتقاع داده و توانسته به سرعت نزد تریدر‌های ایرانی، پرطرفدار شود.

معرفی سه کارگزاری معتبر و فعال در ایران

ارانته با دریافت رگولاتوری معتبر CySec و همین طور رگولاتوری FSA برای کاربران ایرانی، یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که تریدر‌های ایرانی می‌توانند داشته باشند. به جرات می‌توان گفت که یکی از کمترین میزان کارمزد‌ها (اسپرد، کمیسیون و سواپ) در حساب‌های معاملاتی این کارگزاری لحاظ شده به همین جهت نیز حاشیه‌ی سود تریدر‌ها از معاملات، به شدت افزایش یافته است. بسیاری از تریدر‌هایی که پیش از این در بازار فارکس موفق نبوده‌اند، توانسته‌اند تا با افتتاح حساب در کارگزاری ارانته خود را وارد حاشیه‌ی سود نمایند.

خدمات ارانته

این کارگزاری نیز تنوع بسیار خوبی در تعداد نماد‌های ارائه شده داشته و با ارائه‌ی بیش از ۱۰۰ نماد مربوط به سهام و همچنین کارمزد‌های بسیار کم، توانسته کاندید مناسبی برای تریدر‌هایی باشد که به دنبال بروکر سهام هستند. به صورت کلی، هر چهار حساب معاملاتی این کارگزاری، بسیار حرفه‌ای بوده و کمترین میزان کارمزد‌ها را لحاظ کرده‌اند. برای ایجاد حساب پایه یا همان حساب استاندارد، به حداقل ۵۰ دلار سرمایه نیاز بوده و هر دو پلتفرم معاملاتی متاتریدر ۴ و متاتریدر ۵ برای تریدر‌ها قابل استفاده است. بهتر است بدانید که میزان اسپرد در حساب استاندارد این کارگزاری از مدل شناور بوده که حداقل آن معادل ۱ پیپ تعیین شده است. این حساب هیچگونه کمیسیونی نداشته و قابلیت تبدیل به حساب اسلامی (حذف سواپ) را نیز دارد.

به دلیل پشتیبانی پارسی زبان قدرتمند، کیفیت حساب‌های معاملاتی، سرعت بالای اجرای معاملات، کارمزد‌های بسیار کم و همچنین فراهم کردن امکان واریز و برداشت ریالی، ارانته یکی از کاربردی‌ترین واسط‌های ثبت نام در فارکس لقب گرفته است. بهتر است بدانید که امکان اسکالپنیگ یا همان اسکالپ تریدنیگ در این کارگزاری فراهم شده و به همین جهت نیز ارانته کاندید بسیار خوبی برای دریافت عنوان بروکر اسکالپ است.

آی اف سی مارکتز

یکی از بین‌المللی‌ترین بروکر‌های فارکس که در ایران نیز فعالیت می‌کند، کارگزاری آی اف سی مارکتز یا همان IFC Markets است. این کارگزاری در بیش از ۸۰ کشور دنیا فعالیت داشته و میزبان بیش از ۱۸۰ هزار تریدر فعال در سرتاسر دنیا است. این کارگزاری در سال ۱۳۸۵ یا همان ۲۰۰۶ میلادی تاسیس شده و در چندین نقطه از دنیا، دفتر فعال دارد. وبسایت آی اف سی مارکتز به ۲۵ زبان دنیا ترجمه شده و در اختیار تریدر‌ها قرار گرفته است. مزیت اصلی این کارگزاری، ارائه‌ی خدمات خاص و متفاوت به مشتریان بوده که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

بروکر ifc برای فعالیت در سطح جهانی، سه رگولاتوری مختلف CySec (اروپا)، FSA (مناسب ایران) و FSC را دریافت کرده و علاوه بر دو پلتفرم معاملاتی متاتریدر ۴ و متاتریدر ۵، یک پلتفرم معاملاتی اختصاصی را نیز ارائه کرده است. این کارگزاری بیش از ۶۰۰ نماد معاملاتی را ارائه کرده که با استفاده از پلتفرم اختصاصی خود (پلتفرم نت ترید ایکس)، می‌توان نماد‌های جدید معاملاتی را ایجاد کرد و در نتیجه، نزدیک به ۳۰ هزار نماد مختلف در اختیار تریدر قرار دارد.

خدمات آی اف سی مارکتز

معرفی سه کارگزاری معتبر و فعال در ایران

این کارگزاری، بستری را فراهم کرده که تریدر‌ها بتوانند بدون هرگونه دغدغه، هر آنگونه که مایل باشند، ترید انجام دهند. امکان اسکالپینگ و هدجینگ در بروکر فراهم شده و علاوه بر آن، تیم پشتیبانی مجموعه، همه روزه آخرین اخبار را در اختیار تریدر‌ها قرار می‌دهد. آی اف سی مارکتز روزانه وبینار‌ها و مطالب آموزشی متعددی را برای تریدر‌ها ارائه نموده تا همه چیز برای فعالیت در فارکس آماده باشد. این کارگزاری نیز توانسته جوایز و افتخارات متعددی را در سطح جهانی و خصوصا در منطقه شرق آسیا بدست آورد. به دلیل تنوع نماد‌های قابل معامله، این کارگزاری یک پلتفرم اختصاصی با نام نت ترید ایکس را به مشتریان خود عرضه کرده است.

در حساب‌های معاملاتی که بر پایه‌ی پلتفرم نت ترید ایکس ارائه شده است، تریدر می‌تواند معاملاتی بسیار کوچک (مثلا ۰.۰۰۰۱ لات) باز کرده، از بالاترین سرعت اجرای معاملات بهره ببرد و همچنین برروی نماد‌هایی که خودش ایجاد کرده است، معامله نماید. این خدمت، در هیچ کارگزاری دیگری ارائه نشده و مختص آی اف سی مارکتز است. در این کارگزاری، بونوس‌ها و مشوق‌های متعددی برای تریدر‌ها در نظر گرفته شده است که بونوس خوش آمدگویی ۳۰ درصدی یکی از آن‌ها است. همچنین این کارگزاری سالانه چندین قرعه کشی میان تریدر‌های خود انجام داده و بعضی از جوایز آن تا سقف ۴۰ هزار دلار تعیین شده است.

وبسایت آی آر بروکرز

آی آر بروکرز مجموعه‌ای برای ارزیابی دائمی عملکرد بروکر‌های مختلف فعال در سطح ایران بوده تا بتواند آخرین تغییرات را به اطلاع تریدر‌ها برساند. این مجموعه، مرجع اصلی ارائه‌ی آموزش‌های رایگان فارکس و تدوین استراتژی‌های متنوع سرمایه‌گذاری در این بازار بوده که همواره امکان مشاوره رایگان با کارشناسان را نیز از طریق پیج اینستاگرامی خود فراهم کرده است.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج