۱۲۲۴۶۵۷
۲۲ نظر
۵۴۳۱
۲۲ نظر
۵۴۳۱
پ

حمایت عجیب و غریب مردم از گرفتن مهریه!

در گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی به مهم ترین یافته های نظرسنجی اشاره شده است: ۵۷/۹ درصد مهریه را در زندگی زناشویی مهم نمی‌دانند. همچنین ۶۳/۴ درصد معتقدند مردان در زمان تعیین مهریه، مقدار آن را چندان جدی نمی گیرند. بر اساس این نظرسنجی تعداد مناسبِ سکه برای مهریه از دیدگاه مردم به طور میانگین ۹۴ سکه است.

جماران: موسسه افکار سنجی ملت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی طی گزارشی به افکارسنجی پیرامون مهریه و نظر مردم درباره مداخله قانون در آن پرداخت.

حمایت عجیب و غریب مردم از گرفتن مهریه!

به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، در این گزارش آمده: مؤسسه افکارسنجی ملت، نظرسنجی حاضر را در بازه زمانی ۳۱ اردیبهشت ماه تا ۴ خردادماه سال ۱۴۰۱ انجام داده است. جامعه آماری پیمایش، همه افراد ۱۸ سال و بالاتر در کل کشور بوده اند. در این پیمایش تعداد ۱۰۲۰ پرسشنامه به روش تلفنی از این جامعه آماری گردآوری شده است.

مهم ترین یافته های نظرسنجی

در ادامه این گزارش به مهم ترین یافته های این نظرسنجی اشاره شده و آمده: ۵۷/۹ درصد مهریه را در زندگی زناشویی مهم نمی‌دانند. همچنین ۶۳/۴ درصد معتقدند مردان در زمان تعیین مهریه، مقدار آن را چندان جدی نمی گیرند. بر اساس این نظرسنجی تعداد مناسبِ سکه برای مهریه از دیدگاه مردم به طور میانگین ۹۴ سکه است.

در ادامه این گزارش آمده: ۵۶/۲ درصد گفته‌اند مهریه سنگین هیچ تأثیری در استحکام زندگی زناشویی ندارد. از نظر ۶۵/۸ درصد، خانواده‌ها در تعیین مقدار مهریه، چندان با مشکل مواجه نیستند. از نظر ۵۰/۳ درصد از مردم، تقسیم دارایی و ثروت در آغاز زندگی زناشویی بیشتر به نفع زنان است. همچنین ۲۳/۹ درصد شروط ضمن عقد و ۱۲ درصد مهریه سنگین را بیشتر به نفع زنان می‌دانند. از نظر ۶۱ درصد از مردم، مهریه برای زنان به عنوان پشتوانه مالی محسوب می شود.

در این گزارش بیان شده: از نظر ۶۷/۹ درصد از مردم، بخشیدن مهریه در زمان طلاق می‌تواند به زنان در گرفتن حق نگهداری از فرزندان کمک کند. همچنین ۷۵/۸ درصد از مردم معتقدند بخشیدن مهریه می‌تواند به زنان کمک کند تا راحت‌تر طلاق بگیرند. ۴۸/۲ درصد معتقدند مردان به خاطر مهریه، تحت فشار خواسته‌های همسران خود قرار دارند. ۷۱/۹ درصد پاسخگویان معتقدند زنان در طول زندگی یا در زمان طلاق برای گرفتن مهریه خود با مشکل مواجه هستند. همچنین  ۸۳/۷ درصد از مردم به نحوی با زندانی شدن مردانی که توانایی پرداخت مهریه را ندارند، مخالف هستند.

در این گزارش ذکر شده: ۸۱/۹ درصد معتقدند برای گرفتن مهریه، قانون باید به زنان کمک کند.  ۳۹/۸ درصد از مردم، مؤثرترین اقدام دولت برای کاهش میزان مهریه را تعیین سقف قانونی برای آن می‌دانند. ۲۶/۲ درصد گفته‌اند دولت هیچ اقدامی نکند، ۱۶/۸ درصد نیز دریافت مالیات پلکانی و ۵/۵ درصد دریافت مالیات با نرخ ثابت را برای کاهش میزان مهریه مؤثر می دانند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      منم جز اون هشتاد و چند درصد هستم که مخالف ندانی شدن مرد می باشم ولی یه امایی هست این که مهریه زن پرداخت بشه مطابق با تورم نه این که قانون بیاد مداخله کنه و مرد از ۱۱۰ سکه بیاد ۲۰ تا رو گردن بگیره اونم بعد ۵ سال دوندگی بعد ت افق بکنه که اعصار هم نزنه بعد بیاد هم اعصار بزنه هم اون ۲۰ سکه تو ۷ سال پرداخت بشه ایا به نطر شما این مدل مهریه گرفتن به کدام بخش مالی زن تامین میشه

      پاسخ ها

      • علی

        خب وقتی نداره بده باید چکار کنه ببخشید که نمیتونه یجا یک میلیارد بده به خانم بره دونبال عشق و حالش

    • امیر علی

      مهر بهتر از مهریع

    • امیر علی

      مهر در زندگی بهتر از مهریه

    • دکتر کامران

      قانون باید الزام کنه به یک سکه مهریه

    • ناشناس

      مهریه حق مسلم خانوماس، یک سری ادم الکی ریختن جلو مجلس که مثلا قانون و حق مهریه از خانوما سلب بشه که خوشبختانه تیرشون به سنگ خورد...

    • ناشناس

      مهریه باید از حالت عربی عند المطالبه خارج بشه ودر زمان وقوع عقد توافقی پرداخت شود در اینصورت همه چیز حل میشود و دختر اگر پسر را واقعا دوست دارد وبه شوهر آینده اش اطمینان و شناخت کامل دارد به توافق در ابتدا نقدا آنرا دریافت کند در اینصورت خود مجبور است به تنهایی تصمیم می گیرد نه اطرافیان چیزی که نسیه باشد وبه آینده موکول شود اختلاف زا خواهد بود زیرا هیچ کس آینده را نمی داند و نمی تواند پیش بینی کند واگر دختر وپسر همدیگر را از روی شناخت کامل و تفاهم اخلاقی دوست داشته باشند هر مبلغی باشد در مقابل عشق و علاقه و اعتماد اطمینان و شناخت کامل می پریدند و چشم هم چشمی هم از بین می رود در اینصورت حتی به کمی مهریه به دیگران فخر می فروشند که با کمی مهریه خوشبخت شده ایم جهاز یه هم باید بلا عوض باشد نه امانتی و قابل استر داد و...

      پاسخ ها

      • ناشناس

        مهریه باید کلا حذف بشه

    • بی نام.

      مهریه یعنی کشک..همین..

    • ناشناس

      اول اینکه مهریه کلا باید پرداخت بشه اول و آخر و وسط نداره و تعیین میزان مهریه توسط دختر و خانواده صورت میگیره بعد اونی که اول تعیین میشه و به دختر باید داده بشه مهریه نیست ،صداق هست که اون هم جز شروط اسلام هست که فقط عرب ها پرداخت میکنن و متاسفانه در بقیه کشور رایج نیست

      پاسخ ها

      • ناشناس

        چون تو بقیه کشورها رایج نیست از ما جلوترند واسه خانومام بهتر انقدر اویزون جیب مردا نباشن

    • ستم دیده

      برای مهریه بهترینِ راه ممکن بیمه مهریه باشه که شوهر هر ماه به اداره بیمه بدهد تا در آینده زن بتواند بعد از چند سال از اون استفاده کند این صحيح راه است ولی کو گوش شنوا

    • ناشناس

      خب اگه زن شاغله و حق طلاق داره چرا باید مهریه بگیره. به عنوان یه دختر مهریه رو در حد یه هدیه فقط می پسندم و هدیه هم جای چونه زنی نداره.
      ترجیح میدم به جاش چیزهای دیگه ای داشته باشم.

      پاسخ ها

      • ناشناس

        کاملا معلومه دختری خخخخخ

    • ناشناس

      البته برای اقوام شمایک سکه هم زیاد است.بی خود اسم دکتر به خودت نچسبان ای بیسواد

    • ناشناس

      واقعا دختران ایرانی مظلومند .مگر اسلام محدودیتی برای مهریه تعین کرده که مجلس به خودش حق بدهد مقدار تعین کند؟

      پاسخ ها

      • جواد

        اره بخدا خیلی مظلومند فقط دهن همه رو آسفالت کردند

    • ناشناس

      هم باید زن را بخری و هم مثل یک اسیر با خودت رفتار بشه.اگه تساوی حقوقی باشه ما مردها اول خواهان اون هستیم

    • ناشناس

      دخترای ایرانی بیشتر اویزون جیب مردان تا مظلوم

    • بدون نام

      باید یه قانون جدید بزارن که هر دوشون زیان نبینند این قانون قدیمیه

    • بدون نام

      اینم یه فکریه

    • ناشناس

      مهریه بایدیک سکه باشه .ولاغیر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج