جاباما
۱۲۲۴۷۲۷
۱۱ نظر
۸۳۹۷
۱۱ نظر
۸۳۹۷
پ

۱۰ فیلم برتر تاریخ سینمای کره را بشناسید

دو فیلم کره ای Broker و Decision to Leave از فیلم های موفق جشنواره کن امسال بودند که جوایز اصلی را بدست آوردند که کیفیت دائماً در حال رشد فیلم های سینمای کره جنوبی و شناخت بیشتری بین المللی نسبت به سینمای این کشور را نشان می دهد.

روزیاتو: دو فیلم کره ای Broker و Decision to Leave از فیلم های موفق جشنواره کن امسال بودند که جوایز اصلی را بدست آوردند که کیفیت دائماً در حال رشد فیلم های سینمای کره جنوبی و شناخت بیشتری بین المللی نسبت به سینمای این کشور را نشان می دهد.

در حالی که جایزه اسکار بهترین فیلم سال برای Parasite نشان داد که مخاطبان بین المللی بیش از پیش با سینمای کره جنوبی آشنایی و انس پیدا کرده اند، فیلم های کلاسیک دیگری در سینمای کره وجود دارند که باید تماشا کرد.

از نام های مشهوری مانند بونگ جون هو و پارک چان ووک تا کارگردانان مستقل، سینمای کره جنوبی سبک جذاب فیلمسازی خود را دارد و داستان های تعمق برانگیز بسیاری را خلق کرده که موانع زبانی و فرهنگی را در نوردیده یا آن ها را توسعه داده است. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰ فیلم برتر تاریخ سینمای کره جنوبی به انتخاب Ranker آشنا کنیم.

۱۰- Miracle In Cell No. ۷ (۲۰۱۳)

۱۰ فیلم برتر تاریخ سینمای کره را بشناسید

فیلم Miracle In Cell No. 7 که الهام بخش یک بازسازی آمریکایی از نتفلیکس در سال ۲۰۱۹ بود، یک داستان دلگرم کننده در مورد مردی با ناتوانی ذهنی است که به اشتباه به قتل محکوم شده و رابطه ای جالب با دختر ۶ ساله اش دارد. این فیلم از آن فیلم های بامزه ای است که می تواند به یک اندازه باعث خنده یا گریه مخاطب شود. فیلم اورجینال کره ای که متفاوت از نسخه بازسازی شده اخیر است، از لحاظ احساسی بسیار موثرتر است که از کار بی نقص تیم بازیگران نشأت گرفته، هر شخصیت آن به جای خود منحصربفرد و بامزه است. و البته رابطه پدر و فرزندی نیز نقش اصلی را در بار احساسی و عاطفی داستان دارد.

۹-A Tale Of Two Sisters (۲۰۰۳)

۱۰ فیلم برتر تاریخ سینمای کره را بشناسید

فیلم های ترسناک به ندرت مخاطبان عام را در تعداد انبوه شیفته خود می کنند اما A Tale Of Two Sisters یک جذابیت روانشناختی خاص دارد که مخاطبان را به خود جلب کرد. این فیلم داستان خانواده ای را روایت می کند که گذشته ای تلخ همچنان آزارشان می دهد در شرایطی که یکی از دختران خانواده به تازگی از یک مرکز نگهداری از بیماران روانی مرخص شده و معتقد است که بین مادر ناتنی شان و اتفاقات عجیبی که در خانه رخ می دهد ارتباط وجود دارد. این فیلم که در دهه ۲۰۰۰ بسیار خبرساز و تاثیرگذار بوده و حتی نسخه بازسازی آمریکایی آن نیز ساخته شد، از ارواح و خانه های جن زده برای ترسیم کردن تصویری رو به زوال از خانواده ای در حال فروپاشی استفاده می کند، با پیچشی داستانی و بسیار قوی که در پایان به شدت شما را غافلگیر می کند.

۸- The Wailing (۲۰۱۶)

۱۰ فیلم برتر تاریخ سینمای کره را بشناسید

یکی از خلاقانه ترین فیلم های ترسناک سال های اخیر، The Wailing در خود همه چیز دارد: نفرین ها، مراسمات مذهبی ترسناک، خشونت بیرحمانه، خونریزی و البته تریلر روانشناختی خوش ساخت. قتل های خونین و یک بیماری رازآلود در روستایی کوچک در کره رخ می دهند پس از آن که غریبه ای به روستا می آید و یک پلیس ناآماده به مرکز این آشوب کشیده می شود تا دخترش را از سرنوشتی هولناک نجات دهد. فیلم The Wailing گروهی از هیولاها و موجودات نادیده گرفته شده ای را معرفی می کند که به شکلی ترسناک به فولکلور آسیایی اشاره کرده و به شکلی استادانه آن را با یک فضای ترسناک روانشناختی ترکیب می کند.

۷- Burning (۲۰۱۸)

۱۰ فیلم برتر تاریخ سینمای کره را بشناسید

فیلم Burning یک شاهکار مبهم است که روی مخاطبان برای رسیدن به نتیجه گیری خاص خود در مورد داستان اتکا دارد. بعد از اینکه جونگ سو با دختری روبرو می شود که قبلاً در محله شان زندگی می کرده است، خیلی سریع رابطه ای بین آن ها شکل می گیرد و دختر داستان از او می خواهد در طی سفرش به آفریقا مواظب گربه او باشد. او همراه با پسری مرموز که در آفریقا با وی آشنا شده و رازی عجیب را پنهان کرده، به خانه باز می گردد. فیلم Burning یک درام و تعلیق در نوسان است، فیلمی که با نشان دادن چیزهایی از دیدگاه غیرقابل اعتماد شخصیت اصلی داستان، مخاطب را گیج می کند. بن شبیه شخصی مشکوک و خطرناک است اما هرگز در حال انجام عملی اشتباه یا خلاف دیده نمی شود. روایت رازآلود داستان نقدهای اجتماعی خاص خود را دارد اما همزمان بحثی عمیق و تفکربرانگیز در مورد عینی سازی اهداف و خواسته ها و آگاهی نسبت به جایگاه اجتماعی را فراهم می سازد.

۶- The Handmaiden (۲۰۱۶)

۱۰ فیلم برتر تاریخ سینمای کره را بشناسید

فیلم The Handmaiden یکی از بهترین تریلرهای تاریخ سینمای کره در مورد روابط عاشقانه است و پارک چان ووک نیز یکی از معدود فیلمسازان مرد است که می تواند به چنین شکل موثری شخصیت های زن خلق کند. این فیلم داستان زنی را روایت می کند که به عنوان ندیمه یک زن ثروتمند ژاپنی استخدام شده و سعی دارد طی نقشه ای حساب شده از او اختلاس کند. همه چیز ظاهراً طبق نقشه پیش می رود تا اینکه رابطه ای غیرمنتظره بین آن ها شکل می گیرد. فیلم The Handmaiden از هر نتیجه گیری آبکی و عجولانه ای دوری کرده و هرگز در غافلگیر کردن مخاطب با پیچش های داستانی شکست نخورده و همواره مخاطب را به شکلی راضی کننده و جذاب گول می زند.

۵- I Saw The Devil (۲۰۱۰)

۱۰ فیلم برتر تاریخ سینمای کره را بشناسید

فیلم I Saw The Devil نه تنها یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینمای کره جنوبی است بلکه یکی از خشن ترین آن ها نیز هست. این فیلم داستان یک مامور نیروهای ویژه پلیس را روایت می کند که با یک قاتل سریالی که همسرش را کشته، وارد یک بازی پرهیجان و ترسناک موش و گربه ای می شود و در صدد انتقام است، جایی که برای انتقام خون همسرش و دیگر قربانیان، خودش نیز باید به یک هیولای ترسناک تبدیل شود. خشونت بیرون از صفحه نمایش به اندازه خشونتی که روی صفحه نمایش می بینیم ترسناک است و I Saw The Devil چنان سرنوشت ترسناکی را برای تمامی شخصیت هایش رقم می زند که بیشتر به یک فیلم ضد انتقامی تبدیل شده است، در سناریویی که تقلا برای انتقام، قهرمان داستان را به شخصیتی غیرانسانی تبدیل می کند.

۴- Mother (۲۰۰۹)

۱۰ فیلم برتر تاریخ سینمای کره را بشناسید

به کارگردانی بونگ جون هو، فیلم Mother داستان مادری را روایت می کند که به شکلی خستگی ناپذیر و در عین درماندگی به دنبال قاتل اصلی دختری است که باعث شده پسر او به زندان انداخته شود. با بازی فراموش نشدنی از کیم های جا، فیلم Mother یک مدیتیشن عمیق از عشق غیرمشروط و همه جانبه بین یک مادر و فرزندش. این فیلم بسیار فراتر از یک تریلر جنایی ساده در مورد گناهکار بودن یا بیگناهی یک شخصیت است و به عنوان یک مطالعه روانشناختی همه جانبه نیز عمل می کند. در حالی که فیلم در تم های سنگین و موثرش چندان پرجزییات و دقیق نیست اما مخاطب را بدون شوک های غیرضروری، حیرت زده کرده و ثابت می کند که بونگ جون هو به خوبی می داند بخش تریلر داستان باید چه زمانی به پایان برسد تا فضایی برای درام ایجاد شود.

۳- Parasite (۲۰۱۹)

۱۰ فیلم برتر تاریخ سینمای کره را بشناسید

فیلم Parasite که هنوز یکی از محبوب ترین فیلم های سال های اخیر سینمای جهان است، مثالی بی نقص و عالی از فیلمی غیرانگلیسی زبان به شمار می آید که در آمریکا به موفقیتی چشمگیر دست می یابد، فیلمی که توانست در سال ۲۰۲۰ جایزه اسکار بهترین فیلم سال و بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را بدست آورد. به عنوان فیلمی بی نظیر در جنبه های تکنیکی و پر از پیچش های داستانی قدرتمند، Parasite یک مدیتیشن دقیق در مورد تبعیض اجتماعی و سرکوب کاپیتالیستی مطلق و همه جانبه در کره جنوبی است. اگر چه فیلم نقدهای اجتماعی بسیار مهمی را مطرح می کند اما همچنان توانسته داستانی برای عموم مخاطبان را روایت کند، با روایتی جذاب و سرگرم کننده که به کمدی و درام شانه می ساید، پیش از آنکه فضایی بسیار پیچیده و تریلر گونه خلق کند.

۲- Memories Of Murder (۲۰۰۳)

۱۰ فیلم برتر تاریخ سینمای کره را بشناسید

سومین فیلم بونگ جون هو در این لیست که بحق یکی از بهترین و جذاب ترین فیلم های تاریخ سینمای کره جنوبی است، اولین فیلم این کارگردان سرشناس کره ای است که به یک تریلر جنایی کلاسیک تبدیل شد. فیلم Memories Of Murder که بر اساس داستان واقعی اولین قاتل سریالی کره جنوبی ساخته شده در یک منطقه کوچک در این کشور در سلا ۱۹۸۶ روایت می شود، جایی که دو کارآگاه ناآماده و البته ناکارآمد برای پیدا کردن عامل قتل چندین زن جوان در آن حوالی تقلا می کنند. فیلم تحقیقات بی سرانجام و عجیب این دو کارآگاه را دنبال کرده و بر محدودیت های فنی که باعث به نتیجه نرسیدن پرونده شده و در نهایت کارآگاهان را در آستانه دیوانگی قرار داد تاکید دارد. این داستان درامی به بهترین شکل ممکن اجرا شده و با تحقیقات پلیسی نفسگیری که به نظر می رسد به جایی نمی رسد متوازن شده است، جایی که نرسیدن به نتیجه باعث شده کارآگاهان در اوج درماندگی، خودسرانه برای رسیدن به جواب سوال هایشان تلاش می کنند.

۱- Oldboy (۲۰۰۳)

۱۰ فیلم برتر تاریخ سینمای کره را بشناسید

فیلم Oldboy شاهکاری دیگر از پارک چان ووک است که به عنوان یکی از تکان دهنده ترین فیلم های تاریخ سینما شناخته می شود. بدون ذره ای اطلاعات در مورد اینکه چرا به مدت ۱۵ سال زندانی شده، مسموم شده و مورد شکنجه قرار گرفته، مردی درمانده به دنبال انتقام از ربایندگان است و در این راه از زنی جوان کمک می گیرد. روایت پازل گونه فیلم به شدت مبهوت کننده و جذاب است و واقعیت به بدترین و خشن ترین شکل ممکن فاش می شود، در حالی که رازآلودگی در سراسر داستان پرسه می زند. همزمان سکانس های اکشن بسیاری در فیلم وجود دارد تا روایت فیلم را پرانرژی و اضطراب آور نگه دارد. و البته وقتی پای فیلم Oldboy به میان می آید نباید به پایان بندی آن اشاره کرد که یکی از شیطانی ترین و ترسناک ترین پیچش های داستانی سینمای دهه ۲۰۰۰ را در خود دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تد

      همشون رو دیدم و رسما همگی شاهکارن ولی خاطرات قتل یه چیز دیگه است
      به این لیست میشه فیلم "بهار تابستان پاییز زمستان و باز هم بهار" رو اضافه کرد

      پاسخ ها

      • ناشناس

        کره ای های عجق وجق

    • سینا

      The Handmaiden واقعا جز شاهکارهای سینما هستش

    • ناشناس

      خیلی خفن هستن حتما ببینید سینمای کره عالی هستش

    • بینام

      من شیطان را دیدم و رفیق قدیمی ، فعلا همین دو تا رو نگاه کنید بعد که نصف موهای بدنتون ریخت بقیه فیلم های لیست رو نگاه کنید تا کاملا اپیلاسیون بشید

    • ناشناس

      سینما کره عالی

    • parwyz safayy

      ندیدم

    • ناشناس

      همشون عالین ولی میشد قطار بوسان رو هم به لیست اضافه کرد

    • آرش کمانگیر

      اینا ترسناک بودن نه بهترین

    • ناشناس

      خوشبحالتون وقت دیدن فیلم دارین

    • ناشناس

      به هیچ عنوان از فیلم خاطرات یک قاتل نگذرین... بی نظیره بی نظیر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج