۱۲۲۴۹۱۵
۶ نظر
۱۴۷۸
۶ نظر
۱۴۷۸
پ

این ضرب‌المثل را در سیاست ایران نخ‌نما کردند

روزنامۀ ایران، ارگان رسمی دولت، نتایج نظرسنجی مؤسسۀ استاسیس در مورد میزان محبوبیت دولت سید ابراهیم رئیسی را به دلایلِ انجام نظرسنجی از خاک آمریکا و تلفنی بودن آن، فاقد اعتبار دانسته است.

برترین‌ها: احمد زیادآبادی، فعال اصلاح طلب نسبت به اقدام روزنامه دولت در انتشار یک نظرسنجی درباره رضایت مردم از دولت رئیسی و انتقاد از نظرسنجی موسسه آمریکایی واکنش نشان داد.

این ضرب‌المثل را در سیاست ایران نخ‌نما کردند

وی در کانال تلگرامی خود نوشت: 

روزنامۀ ایران، ارگان رسمی دولت، نتایج نظرسنجی مؤسسۀ استاسیس در مورد میزان محبوبیت دولت سید ابراهیم رئیسی را به دلایلِ انجام نظرسنجی از خاک آمریکا و تلفنی بودن آن، فاقد اعتبار دانسته است.

خب، اگر این دو دلیل، محمل موجهی برای بی‌اعتبار دانستن نتایج یک نظرسنجی به شمار رود، پس چرا نتایج نظرسنجی‌های دانشگاه مریلند که آنها نیز از خاک آمریکا و به وسیلۀ تلفن انجام می‌شوند، از سوی رسانه‌های حامی حکومت مورد استقبال شدید قرار می‌گیرند و به صورت تیتر نخست آنها در می‌آیند و اگر فردی هم احیاناً در بارۀ اعتبار آنها ابراز تردید کند، مورد لعن و طعن و هجوم و حمله قرار می‌گیرد؟

گور بابای ضرب‌المثل "یک بام و دوهوا" که به علتِ استفادۀ بیش از حدِ آن در این روزها، نخ‌نما و مندرس شده است و باید در فکر جایگزینی برای آن بود!

در بخشی از گزارش روزنامه دولت آمده است:

* یافته‌های نظرسنجی‌های مراکز معتبر داخلی، وضعیت کاملاً متفاوتی در زمینه رضایت عمومی یا شادی ایرانیان در زندگی ارائه می‌‌کند. برخلاف سیاه‌نمایی مؤسسه‌های خارجی و تکرار آن از سوی برخی غربگرایان داخلی، بررسی‌ها نشان می‌‌دهد در سال 1401 میانگین نمره شادکامی 64.41 از 100 بوده است.

* در همین رابطه، سنجه‌های «خودم را فردی فعال و تأثیرگذار می‌‌بینم» با امتیاز 72.3،  «نسبت به آینده امیدوار هستم» با امتیاز 69.4، «از زندگی خود لذت می‌‌برم» با امتیاز 68.7 و «احساس می‌‌کنم زندگی ارزشمندی دارم» با نمره 68.5 از 100، نشان می‌‌دهد که ایرانیان در محدوده انسان‌های شاد قرار دارند.

* درعین حال، نتایج یک نظرسنجی درباره «سنجش میزان رضایتمندی عمومی» که در خرداد 1401 انجام شده است، نشان می‌‌دهد 75 درصد مردم در سطح زیاد و تا حدی زیاد در زندگی احساس آرامش و آسایش می‌‌کنند. در این رابطه، 91 درصد در سطح زیاد و تا حدی زیاد از سازگاری و همدلی در خانواده خود رضایت دارند و 80 درصد معتقدند «مردم در کارهای خیر شرکت کرده و به یکدیگر کمک می‌‌کنند.»

* حدود 76 درصد نیز به طور زیاد و تا حدی زیاد معتقدند «مردم در مراسم و مناسبت‌های مذهبی شرکت می‌‌کنند.» بیش از 65 درصد مردم هم تأکید داشتند مردم در روابط اجتماعی خود با یکدیگر با تحمل و مدارا رفتار می‌‌کنند و 70 درصد نیز از «تأمین امنیت عمومی» اعلام رضایت کرده‌اند.

* این نتایج نشان می‌‌دهد که ایران، همچنان جامعه‌ای پایدار و امیدوار به آینده است، این درحالی است که اگر بنابر صحت نظرسنجی‌های خارجی می‌‌بود، امروز نمی‌بایست از پایداری و یکپارچگی ایران نشانی باقی مانده باشد.

* ( در واکنش به خبر «کاهش رضایت از عملکرد رئیسی به ۲۸ درصد»): دفتر مؤسسه‌ای که نظرسنجی را انجام داده در امریکاست؛ نظرسنجی هم تلفنی بوده؛ همین دو مورد برای زیر سؤال بردن نتایج آن کافی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعیدجباری

      کدوم مردم مخاطبشون بودن؟ساکنین الهیه یا شوش؟

    • ناشناس

      این نظر سنجی حتما مختص خانواده روزنامه ایران ومثلا کیهان است.

    • ناشناس

      این دروغی که گفتید راسته

    • اکبر

      داداش میدانی چرامردم شادن مردم دیگر چیزی ندارن همه چیزشون اب برد غصه بخورن برا چی

    • ناشناس

      دروغگوها

    • ناشناس

      خالی.بند.ان.مردم.ازگرانی.راصی
      هستن.یا.از.بیچارهگی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج