۱۲۲۵۵۹۱
۴۱۲
۴۱۲
پ

مهمترین راهکار تغذیه‌ای مقابله با آلودگی هوا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در هوای آلوده برای حفظ سلامتی خود باید انجام داد، توجه به تغذیه است و می‌توان با مصرف زیاد مایعات، میوه‌ها و سبزیجات در کمک به افزایش قدرت دفاعی بدن در برابر این مواد آلاینده اقدام کرد.

خبرآنلاین: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در هوای آلوده برای حفظ سلامتی خود باید انجام داد، توجه به تغذیه است و می‌توان با مصرف زیاد مایعات، میوه‌ها و سبزیجات در کمک به افزایش قدرت دفاعی بدن در برابر این مواد آلاینده اقدام کرد.

سید محمد جمالیان اظهار کرد: دغدغه مهمی که این روزها بیشتر از قبل با آن درگیر هستیم، گرد و غبار و ریزگردها هستند که وارد کشور می‌شوند و تمام کشور از جمله استان مرکزی را درگیر می‌کنند، لذا با توجه به اینکه ریزگردها می‌توانند سلامت مردم را به خطر بیندازد و آسیب‌های جدی را به بدن وارد کنند و یکی از مواردی که می‌توانند همشهریان انجام دهند، بحث خود مراقبتی و محافظت از خود در برابر ریزگردها است.

وی با اشاره به اینکه این ریزگردها به‌ دلیل قطر کوچک خود، به راحتی به راه‌های هوایی و ریه‌ها نفوذ می‌کند افزود: ریزگردهایی که قطر آنها کمتر از ۱۰ میکرون باشند به‌راحتی می‌توانند به سیستم تنفسی نفوذ پیدا کرده و هر چه اندازه ذرات گرد و غبار کوچک‌تر باشد به تعداد روزهایی که گرد و غبار بیشتر وجود داشته باشد، شدت مشکلاتی که برای سلامتی مردم ایجاد می‌کنند افزایش پیدا می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: با توجه به افزایش شدید گرد و غبار و فعالیت ریزگردها در کشور و استان مرکزی، تمام مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان به حالت آماده‌باش کامل در آمده‌اند.

جمالیان ادامه داد: سالمندان، کودکان، مادران باردار و تمامی افراد آسیب‌پذیر سعی کنند در روزهای آلوده از منزل خارج نشوند و چنانچه مجبور به خروج از منزل هستند، حتماً از ماسک‌های فیلتر دار و یا نهایتاً از دو ماسک استفاده کنند و اگر ماسک در دسترس نداشتند از دستمالی استفاده شود که مدام مرطوب شود، چراکه ذرات منتشر شده بسیار ریز هستند و از قدرت نفوذ بالایی برخوردارند.

وی خاطرنشان کرد: از هم استانی‌های درخواست داریم از تردد در مناطق شلوغ خودداری کنید چراکه آلودگی آلاینده‌های اتومبیل‌ها هم به گرد و غبار اضافه شده و شرایط را بدتر خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: هر چند که مصرف سیگار و قلیان در جای خود باعث افت عملکرد سیستم ایمنی و آسیب‌پذیری افراد می‌شود ولی در روزهای آلودگی هوا ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی و تنفسی را دوچندان می‌کنند.

جمالیان تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در هوای آلوده برای حفظ سلامتی خود باید انجام داد، توجه به تغذیه است و می‌توان با مصرف زیاد مایعات، میوه‌ها و سبزیجات و اجتناب از مصرف موادغذایی کم‌ارزش مثل چیپس، پفک، سوسیس، کالباس و نوشابه‌های گازدار که مواد منجر به اختلال جذب عناصر مفید در بدن می‌شوند در کمک به افزایش قدرت دفاعی بدن در برابر این مواد آلاینده اقدام کرد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج