جاباما
۱۲۲۶۱۵۶
۳۲۲۸
۳۲۲۸
پ

۵ بلایی که زیاد نشستن بر سر بدنتان می‌آورد

گاهی تنها چیزی که دلمان می خواهد این است که یک روز تمام استراحت کنیم و از جای خود اصلاً تکان نخوریم.

 

روزیاتو: گاهی تنها چیزی که دلمان می خواهد این است که یک روز تمام استراحت کنیم و از جای خود اصلاً تکان نخوریم. اما داشتن یک سبک زندگی بدون تحرک می تواند منجر به بروز مشکلات جدی همچون بیماری های قلبی و دیابت شود. در حقیقت، خطرات نشستن یا دراز کشیدن زیاد بیشتر از چیزی است که در نگاه اول به نظر می رسد.

۵ بلایی که زیاد نشستن بر سر بدنتان می‌آورد

در ادامه می خواهیم به برخی عوارض کمتر شناخته شده ی زیاد نشستن بپردازیم.

۱- احتمال زدن جوش های هورمونی را بالا می برد

اولین نتیجه ی تحرک نداشتن، بالا رفتن وزن است. و یکی از آثار افزایش وزن هم این است که باعث بروز مشکلات پوستی خاصی می شود. چاقی ابتدا باعث می شود پوست به میزان چشمگیری خشک تر شود و اینگونه بر روی سد دفاعی پوست اثر می گذارد. به علاوه، چاقی باعث افزایش تعریق بدن می شود، امری که به مسدود شدن منافذ پوست و بروز جوش می انجامد.

۲- می تواند استخوان ها را ضعیف کند

ماهیچه ها و استخوان ها بافت های زنده ای هستند که هر چه بیشتر آن ها را ورزش دهید قوی تر می شوند. استخوان های کسانی که به طور مرتب ورزش می کنند اغلب قوی تر و متراکم تر از آن هایی است که اهل ورزش نیستند. بنابراین فردی که زمان زیادی را نشسته و بدون تحرک سپری می کند، خود را در معرض خطر ضعیف شدن استخوان های خود و از میان رفتن تراکم آن قرار می دهد.

۳- می تواند مشکلات پوستی فعلی را تشدید کند

اگر همه ی روش های درمانی را برای رفع جوش هایتان امتحان کرده اید اما مشکل همچنان به قوت خود باقی است، وقتش رسیده ریشه ی مشکل را پیدا کنید. جوش های مکانیکی (Acne Mechanica) در اثر سایش پوست و وارد شدن فشار به آن به وجود می آیند. این نوع جوش ها زمانی ایجاد می شوند که پوست به طور مکرر در معرض سایش یا فشار قرار می گیرد، مانند نشستن در یک حالت خاص به مدتی طولانی. جوش زدن بر اثر داشتن یک سبک زندگی بدون تحرک که در آن بیشتر روز نشسته سپری می شود، امر بعیدی نیست.

۴- می تواند باعث سلولیت شود

امروزه اغلب کارکنان اداری بیشتر وقت خود را نشسته، در حال تایپ پشت کامپیوتر سپری می کنند. این سبک زندگی بدون تحرک می تواند باعث احتباس آب در بدن شود. به عقیده ی برخی دانشمندان، زیاد نشستن باعث کاهش گردش خون در بدن و در نتیجه، بروز تغییراتی می شود که منجر به ایجاد سلولیت می گردد.

۵- می تواند باعث واریس شود

وقتی راه می رویم، ماهیچه های ساق پا منقبض می شوند و به عروق خونی اصلی که در پایین پا قرار دارند، فشار وارد می کنند. بنابراین هر قدم مان حکم یک بار تلمبه زدن را دارد، امری که به گردش پیدا کردن خون از رگ ها به سمت قلب کمک می کند. در نتیجه، زیاد نشستن باعث می شود خون به درستی در بدن گردش پیدا نکند، امری که به شکل واریس بروز پیدا خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج