۱۲۲۷۰۶۸
۴۴۴
۴۴۴
پ

رپورتاژ آگهی

نکاتی که هنگام اسباب کشی به خانه کوچک‌تر نباید فراموش کنید

چگونه وسایل فراوان خود را در خانه کوچک‌تر جا دهیم؟ این پرسش وقتی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که قصد اثاث کشی سریع خانه را هم داشته باشید. در ادامه ۱۳ راهکار سودمند در این باره ارائه می‌کنیم.

نکاتی که هنگام اسباب کشی به خانه کوچک‌تر نباید فراموش کنید

با شروع تابستان، اسباب کشی منزل هم رونق می‌گیرد. برخی از اجاره نشینان به دلایل گوناگون به خانه کوچک‌تر اسباب کشی می‌کنند. گروهی از افراد نیز قصد دارند خانه بزرگ خود فروخته و به یک منزل کوچک‌تر نقل مکان کنند. این به‌معنای کاهش فضای زندگی است. حال این پرسش پیش می‌آید: چگونه وسایل فراوان خود را در خانه کوچک‌تر جا دهیم؟ این پرسش وقتی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که قصد اثاث کشی سریع خانه را هم داشته باشید. در ادامه ۱۳ راهکار سودمند در این باره ارائه می‌کنیم. 

دلایل اسباب کشی به خانه کوچک‌تر 

یکی از مهم‌ترین دلایل اسباب کشی به خانه کوچک‌تر، افزایش شدید اجاره‌بهاست. در سال‌های اخیر با رشد سرسام‌آور اجاره‌بها، بسیاری از اجاره‌نشینان در شهرهای بزرگ به‌سمت حاشیه شهرها اسباب کشی کرده‌اند. از دیگر دلایل می‌توان به ازدواج فرزندان و ترک خانه از سوی آنها، بازنشستگی یا مهاجرت به شهر بزرگ‌تر اشاره کرد. 

چطور وسایل خود را در خانه کوچک‌تر جا دهیم؟ 

دلایل هرچه باشند، مشکل این افراد با یکدیگر مشترک است. چطور لوازم منزل خود را به خانه کوچک‌تر منتقل کنیم؟ آیا باید برخی از آنها را بفروشیم؟! شاید این اولین راهی باشد که به ذهن خیلی از ما برسد اما راهکارهای دیگری هم هست که می‌خواهیم اینجا آنها را معرفی کنیم. 

۱. پیش از دور ریختن وسایل، فکر کنید 

هنگام اثاث کشی سریع خانه، شاید بخواهید با عجله برخی از وسایل را کنار بگذارید اما دست نگه دارید! شاید برخی از این وسایل بتوانند در خانه جدیدتان به کار بیایند. درست است که در نهایت باید برخی وسایل را به فروش برسانید یا دور بریزید اما درباره اینکه کدام وسیله باید بماند، کدام می‌تواند بماند و کدام را باید یا می‌توان کنار گذاشت، تأمل کنید. خلاصه اینکه با عجله تصمیم نگیرید. 

۲. وسایل خود را مرتب کنید 

پیش از اسباب کشی فوری منزل، وسایل را مرتب و دسته‌بندی کنید. زندگی در خانه کوچک‌تر به نظم بیشتری احتیاج دارد. پس با مرتب کردن وسایل و لوازم منزل، بهتر می‌توانید سرنوشت آنها را سبک و سنگین کنید. 

۳. مینی‌مالیسم، یک راهکار کاربردی 

نکاتی که هنگام اسباب کشی به خانه کوچک‌تر نباید فراموش کنید

آیا با مینیمالیسم آشنایی دارید؟ از مکتب فکری جالبی حرف می‌زنیم که زیبایی را در حداقل‌ها می‌بیند. این مکتب در معماری و طراحی دکوراسیون نیز دیده می‌شود: جایی که طراحان، حداقل وسایل و عناصر را با یکدیگر ترکیب می‌کنند تا فضایی خلوت و آرامش بخش ایجاد کنند. 

حال که قصد دارید به خانه کوچک‌تر نقل مکان کنید، وقت آن رسیده تا روحیه مینی‌مالیستی درون خود را به چالش بکشید. برای همین گفتیم که ابتدا وسایل خود را دسته‌بندی و مرتب کنید. اکنون می‌توانید درباره اینکه کدام‌یک باید بمانند و کدام‌یک با این مکتب سازگار نیستند، تصمیم‌گیری کرد. 

۴. اندازه‌گیری کنید 

در کنار مکتب مینی‌مالیسم، روش علمی را هم فراموش نکنید. یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید، اندازه‌گیری متراژ اتاق‌هاست تا بفهمید که تخت‌خواب و مبلمان منزل در آنها جا می‌شوند یا خیر. اندازه‌گیری ابعاد خانه جدید، جلوی حمل و نقل وسایل بزرگی را که در خانه جا نمی‌شوند، می‌گیرد. این کار باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های اسباب کشی می‌شود. 

۵. پیش از اسباب کشی از اتاق‌ها عکس بگیرید 

پیش از اسباب کشی سریع خانه، از اتاق‌ها عکس بگیرید. گرچه خانه جدید‌تان ابعاد کوچک‌تری دارد، اما داشتن تصویری از چیدمان خانه قبلی، الهام‌بخش شما در فرایند کوچک‌سازی خواهد بود. از سوی دیگر، این عکس‌ها به شما نشان می‌دهند چگونه وسایل و لوازم بازشده منزل را دوباره سرهم‌بندی کنید. 

۶. وسایل چندکاره را در اولویت قرار دهید 

نکاتی که هنگام اسباب کشی به خانه کوچک‌تر نباید فراموش کنید

هنگام بسته بندی لوازم منزل، آنهایی که قابلیت‌های چندکاره دارند را در اولویت قرار داده و دور نریزید. این وسایل کاربردی‌ترین لوازم شما در خانه کوچک‌تر خواهند بود. برای مثال میز کار دیواری، میزهای چندکاره کوچک و مبلمان تخت‌خواب‌شو از نمونه‌های این وسایل هستند. 

۷. درباره وسایل بزرگ زودتر تصمیم‌گیری کنید 

پیش از اسباب کشی، درباره وسایل بزرگ مانند یخچال و فریزر و ماشین لباس‌شویی تصمیم‌گیری کنید. آیا آنها طبق اندازه‌گیری‌های شما در خانه جدیدتان جا می‌شوند؟ آیا باید آنها را رد کنید یا نگه دارید؟ زودتر تکلیف این وسایل بزرگ را مشخص کنید تا بتوانید وقت خود را صرف وسایل و لوازم کوچک‌تر کنید. 

۸. برخی وسایل را انبار کنید 

در خانه کوچک جدیدتان انباری دارید؟ اگر پاسخ مثبت است، حتما از ظرفیت آن برای انبار کردن برخی وسایل که هنوز نمی‌توانید درباره آنها تصمیمی بگیرید، استفاده کنید. 

اگر خانه جدید انباری ندارد، می‌توانید از انباری خانه دوستان و آشنایان کمک بگیرید. برخی وسایل را به انبار آنها منتقل کنید تا بعد تکلیفشان روشن شود. 

در صورت امکان، شاید بتوانید یک انبار هم کرایه کنید. 

۹. از شر وسایل تکراری منزل خلاص شوید 

نکاتی که هنگام اسباب کشی به خانه کوچک‌تر نباید فراموش کنید

برخی وسایل و و لوازم منزل مانند سطل‌های زباله، گلدان‌ها تکراری هستند. برای مثال شما شاید در خانه قبلی چند سطل زباله داشتید. حال در خانه جدید با فضای کوچک‌تر نیازی به این همه سطل زباله نیست. درباره وسایل تزئینی خانه مانند گل و گیاه نیز همین کار را انجام دهید. به‌جز یکی دو تا از‌ آنها که بیشتر دوست‌شان دارید، باقی را بفروشید یا به دیگران اهدا کنید. 

۱۰. با وسایل نوستالژیک و یادگاری چه کنیم؟ 

این وسایل را هم مرتب و دسته‌بندی کنید. سپس با حوصله درباره اینکه کدام‌یک را حتما باید نگه دارید و کدام‌یک را می‌توانید به دوستان و اقوام ببخشید، تأمل کنید. اغلب ما با این وسایل خاطره داریم. این وسایل یادآور عزیزان ما یا نقاط عطف زندگی‌مان هستند. شاید در ابتدا تصمیم‌گیری برای سرنوشت این وسایل از نظر احساسی کار سختی باشد؛ برای همین نباید در این مورد عجله کرد. 

۱۱. فهرستی از وسایل تهیه کنید 

یکی از راهکارهای کاربردی هنگام اسباب کشی سریع خانه، تهیه فهرستی از وسایل و لوازم منزل است. در این فهرست مشخص کنید که کدام‌یک از آنها با شما به خانه جدید می‌آیند و کدام‌یک رفتنی‌اند. این فهرست‌ها را کنار عکس‌هایی که از لوازم منزل می‌گیرید داشته باشید. 

۱۲. در تصمیم‌گیری‌ها اعضای خانواده را مشارکت دهید 

اگر به‌همراه خانواده قصد نقل مکان به خانه کوچک‌تر را دارید، باید سایر اعضای خانواده نیز در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت کنند. شما به‌تنهایی نباید درباره وسایل منزل تصمیم بگیرید. شاید وسایلی هستند که برای یکی از اعضای خانه بسیار مهم باشند. همچنین هنگام اثاث کشی منزل، از دوستان کمک بگیرید. می‌توانید حین اسباب کشی وسایلی که نیاز ندارید را به آنها بدهید. 

۱۳. حساسیت کودکان را در نظر بگیرید 

نکاتی که هنگام اسباب کشی به خانه کوچک‌تر نباید فراموش کنید

اسباب کشی با کودکان به خانه کوچک‌تر دشوار‌تر است. آنها دلبستگی زیادی به وسایل و اسباب‌بازی‌های خود دارند. از این رو به‌راحتی نمی‌توانند از آنها دل بکنند. فرایند تصمیم‌گیری برای وسایل آنها را به یک بازی تبدیل کرده و نسبت به خانه جدید در آنها شوق ایجاد کنید. 

سخن آخر

اسباب‌کشی به خانه کوچک‌تر شاید در نگاه اول سخت باشد ولی به شما توصیه می‌کنیم نکات ذکرشده در این مقاله را چند بار مرور کنید. مطمئن هستیم بار بزرگی از روی دوش شما برداشته خواهد شد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج