adexo3
۱۲۲۷۴۶۸
۱ نظر
۵۴۰
۱ نظر
۵۴۰
پ

واکنش بایدن به تصمیم تاریخی ریاض درباره اسرائیل

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی، تصمیم عربستان سعودی برای باز کردن حریم هوایی خود به روی هواپیماهای اسرائیل را «تاریخی» خواند.

فارس نوشت: «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی، تصمیم عربستان سعودی برای باز کردن حریم هوایی خود به روی هواپیماهای اسرائیل را «تاریخی» خواند.

واکنش بایدن به تصمیم تاریخی ریاض درباره اسرائیل

طبق بیاینه منتشر شده توسط کاخ سفید از اظهارات وی، بایدن مدعی شد: «تصمیم تاریخی عربستان سعودی برای باز کردن حریم هوایی خود به روی همه هواپیماهای غیرنظامی، از جمله هواپیماهایی که به اسرائیل و از اسرائیل پرواز می‌کنند، گام مهمی در جهت ایجاد خاورمیانه‌ای یکپارچه‌تر و با ثبات‌تر است».

وی افزود: «در حالی که این گشودن مدت‌ها مورد بحث قرار داشته، اکنون به لطف ماه‌ها دیپلماسی پایدار بین دولت من و عربستان سعودی، سرانجام به واقعیت تبدیل شده است. امروز من اولین رئیس‌جمهور ایالات متحده خواهم بود که از اسرائیل به جده عربستان سعودی پرواز می‌کند».

بایدن در ادامه ادعاهایش گفت: «همانطور که ما این لحظه مهم را جشن می‌گیریم، تصمیم عربستان سعودی می تواند به ایجاد حرکت در جهت ادغام بیشتر اسرائیل در منطقه، از جمله با عربستان سعودی کمک کند. تمام تلاشم را از طریق دیپلماسی مستقیم و تعامل رهبر به رهبر انجام خواهم داد تا به پیشبرد این روند پیشگامانه ادامه دهم».

پیش‌تر منابع خبری گزارش دادند عربستان سعودی آسمان خودش را به روی «همه وسایل حمل و نقل هوایی» که مقررات‌های هوایی این کشور را رعایت کنند گشوده است.

طبق گزارش رویترز، اداره کل هواپیمایی کشوری عربستان سعودی اعلام کرد که ریاض این تصمیم را «برای تکمیل کردن اقدامات لازم جهت تحکیم جایگاه عربستان به عنوان قطب جهانی متصل‌کننده سه قاره و جهت تقویت ارتباطات هوایی بین‌المللی» اتخاذ کرده است.

از جمله مهم‌ترین تبعات این تصمیم این است که از این پس هواپیماهای اسرائیل اجازه خواهند داشت از آسمان عربستان سعودی برای پرواز به سمت هند و چین استفاده کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      مگه عربستان جرات داشت راه نده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج