۱۲۲۷۸۳۹
۵۷۸
۵۷۸
پ

تاریخ نهایی آپدیت بزرگ اتریوم اعلام شد

​آپدیت بزرگ شبکه اتریوم به زودی انجام می‌شود. با این آپدیت وارد دوره‌ی اتریوم ۲.۰ خواهیم شد که شبکه‌ای با مقیاس‌پذیری بسیار بالا است.

گجت نیوز: آپدیت بزرگ شبکه اتریوم به زودی انجام می‌شود. با این آپدیت وارد دوره‌ی اتریوم ۲.۰ خواهیم شد که شبکه‌ای با مقیاس‌پذیری بسیار بالا است.

اتریوم برخلاف بیت کوین، منحصر به یک شبکه بلاک چینی مخصوص انتقال پول دیجیتال نیست و بستری کاربردی به منظور ساخت و اجرای انواع اپلیکیشن محسوب می‌شود. واقعیت این است که بعد ظهور اتریوم، به پتانسیل و کاربردهای باورنکردنی و متعدد فناوری بلاک چین پی بردیم. با وجود این دستاوردها، Ethereum از مشکلات متعددی رنج می‌برد که میزان استفاده از آن را محدود کرده‌اند. اما انتظار داریم بعد آپدیت بزرگ شبکه بلاک چین اتریوم بخش زیادی از این موانع برطرف شوند.

تاریخ نهایی آپدیت بزرگ اتریوم اعلام شد

اصلی‌ترین مشکل Ethereum مقیاس‌پذیری است؛ با افزایش تعداد تراکنش‌ها، شبکه قادر به مدیریت و پردازش آن‌ها نیست و تراکنش‌ها همینطور پشت سر هم صف می‌کشند. نتیجه، سر به فلک کشیدن کارمزدها است، به طوری که تا کنون شاهد رد شدن مرز 100 دلار نیز برای کارمزدهای این بلاک چین بوده‌ایم! این رقم فاجعه‌بار است و به طور طبیعی از رشد اتریوم جلوگیری می‌کند.

بر اساس جدیدترین اعلام تیم توسعه‌دهنده اتریوم آپدیت مورد انتظار این شبکه پس از پشت سر گذاشتن چند آزمایش دیگر در ماه سپتامبر (شهریور) انجام خواهد شد.

زمان نهایی اجرای آپدیت بزرگ و مهاجرت به اتریوم ۲.۰

قرار است بروزرسانی مهم اتریوم به نام مرج (Merge) در روز 19 سپتامبر (۲۸ شهریور) انجام شود. مرج یکی از بزرگترین و مورد انتظارترین آپدیت‌‌های شبکه اتریوم در طول تاریخچه 7 ساله این اکوسیستم است. تا کنون تعداد زیادی آپدیت در بلاک چین اتریوم انجام شده‌اند، اما بعد از Merge تغییری بزرگ به وقوع خواهد پیوست؛ مکانیزم اجماع بلاک چین از PoW به PoS تغییر پیدا می‌کند و شبکه به میزان قابل توجهی مقیاس‌پذیر می‌شود.

بعد از بروزرسانی، بین لایه اجرایی موجود در بلاک چین با لایه اجماع جدید یعنی بیکن چین (Beacon Chain)، یک پیوند ایجاد خواهد شد. بعد از این اتفاق، ریگ‌های ماینینگ اتریوم باید خاموش شوند، چرا که فرآیند اعتبارسنجی بر عهده استیک‌کننده‌ها (نه ماینرها) قرار خواهد گرفت. از آن جایی که مصرف برق ماینرهای بیت کوین و اتریوم از چند کشور اروپایی بیشتر است، این خبری خوشحال‌کننده برای طرفداران محیط زیست محسوب می‌شود.

در شبکه PoS نسبت به PoW مصرف انرژی چند صد هزار مرتبه پایین‌تر است، چرا که اعتبارسنج‌ها صرفا به وسیله نگه داشتن (استیک) کردن مقداری اتر (ETH) در کامپیوترهای معمولی اقدامی به تایید تراکنش‌ها می‌کنند و نیازی به دستگاه‌های ماینر بلعنده‌ی برق نیست.

جالب است بدانید قبل از اعلام غیر منتظره‌ زمان نهایی اجرایی شدن آپدیت مرج، یک محقق دیفای به نام ویوک رامان (Vivek Raman) مدعی شد اتریوم بعد از آپگرید بزرگ به سیستم PoS جایگاه بیت کوین را تصاحب خواهد کرد. به عقیده این محقق، وقتی بروزرسانی بزرگ اتریوم به سیستم اجماع PoS انجام شود، این بلاک چین به عنوان بستری قوی برای انتقال پول نیز مطرح خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج