۱۲۲۷۴۰۳
۱۷۴۷
۱۷۴۷
پ

۲ راه آسان برای خنک‌تر کردن خانه

روشی که از پنکه‌های خود برای خنک ماندن در تابستان امسال استفاده کرده‌اید، ممکن است کاملا اشتباه باشد.

همشهری آنلاین: به گفته کارشناسان هواشناسی، برای جلوگیری از گرمای بیش از حد و خواب بهتر در ماه‌های گرم‌تر، قوانینی وجود دارد، از جمله اینکه در کجا باید پنکه خود را قرار دهید و آیا باید پنجره را باز بگذارید یا خیر.

موج گرمای اخیر که در حال حاضر در بسیاری از نیم‌کره شمالی وجود دارد، مشکلات زیادی را در مورد خواب ایجاد کرده است.

اطمینان از اینکه دمای اتاق خواب به حداقل می‌رسد با استفاده از یک پنکه یا تصفیه‌کننده و خنک‌کننده می‌تواند به پایین نگه داشتن دمای بدن شما و در نتیجه کاهش مشکلات خواب کمک کند.

اما چیدمان اتاق خواب مناسب برای یک پنکه یا تصفیه‌کننده چیست؟

به گفته اندرو پرسیلی، مهندس کیفیت هوای داخلی در مؤسسه ملی استاندارد و فناوری در مریلند، ایالات متحده، این امر می‌تواند به‌سادگی با اطمینان از وجود هوا در اتاق بر روی پوست شما به‌دست آید.

او می‌گوید: «اگر به‌طور محسوسی عرق نمی‌کنیم، اما بدن ما دائما مقدار کمی رطوبت برای خنک شدن تولید می‌کند. بنابراین، حرکت هوا بر روی بدن ما، خواه از طرف یک پنکه یا باد از پنجره باشد، این فرایند تبخیر را تسریع می‌کند و باعث می‌شود احساس خنکی کنیم.»

آیا پنجره را باز بگذاریم؟

یک راه مطمئن و آسان برای خنک کردن اتاق و افزایش تهویه، باز کردن یک پنجره است. اگر نسیمی در بیرون می‌وزد، می‌تواند مفید باشد. با این حال، از آنجایی که در ماه‌های گرم‌تر، هوا در خارج از خانه واقعا گرم‌تر است، امکان دارد، باز کردن یک پنجره فقط هوای خنک‌تری را از اتاق شما خارج کند و به هوای گرم‌تر اجازه ورود به داخل را بدهد.

در این مثال، بهتر است پنکه خود را طوری قرار دهید که روی شما باد ایجاد کند، اما با پنجره بسته.

محل قرار دادن پنکه در اتاق

پنکه‌ها و تصفیه‌کننده‌ها معمولا طوری طراحی شده‌اند که در اتاق‌های یک نفره کار کنند، بنابراین هنگام قرار دادن دستگاه، مطمئن شوید که حداقل چند متر از همه طرف فاصله وجود داشته باشد تا هوا بتواند به‌طور موثر گردش کند.

اگر هوای بیرون خنک‌تر از داخل است، باید پنکه خود را در کنار پنجره‌تان قرار دهید و آن را رو به داخل بگذارید. به این ترتیب، هوای خنک‌تر از بیرون به سمت بدن شما دمیده می‌شود و به تبخیر سریع‌تر عرق کمک می‌کند.

۱. در طول روز پرده‌ها و کرکره‌های خود را ببندید

ایوان استیونز، رئیس بخش مراقبت از محیط زیست دایسون، توصیه می‌کند که پرده‌ها و کرکره‌های خود را در طول روز ببندید تا مطمئن شوید نور خورشید باعث ایجاد اثر گلخانه‌ای نمی‌شود.

او گفت: «تا ۳۰ درصد افزایش گرمای ناخواسته از پنجره‌ها می‌آید. بنابراین پنجره‌ها، پرده‌ها یا کرکره‌ها را در طول روز بسته نگه دارید تا میزان ورود نور خورشید به خانه را به حداقل برسانید.»

او اضافه می‌کند که شب زمانی است که دمای تابستان کاهش می‌یابد، بنابراین عادت کنید شب‌ها پنجره‌ها را باز کنید تا هوای خنک‌تر وارد شود.

۲. منابع گرمایی در خانه را کاهش دهید

دستگاه‌های الکترونیکی می‌توانند گرمای اضافی تولید کنند و به افزایش دمای محیط اتاق کمک کنند.

استیونز می‌گوید: «برای مثال لامپ‌های سنتی تا ۹۰ درصد از گرمای تولیدکننده انرژی خود را استفاده می‌کنند و تنها ۱۰ درصد آن به نور مرئی تبدیل می‌شود. بنابراین بهتر است چراغ‌های کم‌مصرف را انتخاب کنید و عادت کنید همه وسایل الکترونیکی را که استفاده نمی‌شوند خاموش کرده و از برق بکشید.»

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج